Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – آمار بیماران در استان کرمان افزایشی است و به نظر می‌رسد بزرگترین استان کشور با یک شیب ملایم به موج ششم کرونا وارد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، آمارها در استان کرمان افزایشی است و به نظر می‌رسد بزرگترین استان کشور با یک شیب ملایم به موج ششم کرونا وارد شده است و همه اینها در شرایطی است هنوز چیزی در حدود 30 درصد جمعیت استان کرمان واکسینه نشدند و رعایت پروتکل‌ها در استان تا 40 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین آمار منتشر شده منتهی به ظهر امروز تعداد بیماران قطعی بستری در بیمارستان‌های استان کرمان به 330 مورد رسید و با بستری 64 بیمار جدید قطعی کرونا در استان مجموع بیماران بستری در استان کرمان از ابتدای همه گیری به مرز 42 هزار و 300 مورد رسیده است.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان اظهار داشت: با وجودی که به نظر می‌رسد موج پنجم کرونا را پشت سر گذاشتیم اما شرایط ما، شرایط عادی نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان دو شهرستان ما در وضعیت قرمز کرونا هستند و سه شهرستان ما که شهرستان‌های بزرگ و پر جمعیتی هم هستند در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: در طول هفته گذشته سه شهرستان ما که وضعیت آبی داشتند به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند و افزایش مختصری هم در بیماران بستری داشتیم.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 330 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 171 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 35 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 20 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 18 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 86 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 64 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 42 هزار و 294 مورد رسیده است.

وی به فوت 9 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 958 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 989 هزار و 925 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 400 هزار و 233 مورد است.

مشکلات درمانی استان کرمان با حضور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بررسی شد تعداد بیماران کرونایی در استان کرمان رو به افزایش است

 

محمد موقری معاون دانشکده علوم پزشکی سیرجان نیز با بیان اینکه آمارها نشان از آن دارد که در استان کرمان با یک شیب ملایم وارد موج جدید کرونا می‌شویم اظهار داشت: امیدواریم که شدت، تعداد مبتلایان و زمان موج جدید مانند موج قبل شدید و زیاد نباشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با رعایت پروتکل‌ها کنترل‌ها و واکسیناسیون شدت موج بعد در استان کمتر از موج پنجم باشد افزود: به هر حال آمار ما هم در تعداد بستری‌ها و هم در تعداد مبتلایان سرپایی افزایشی است.

معاون دانشکده علوم پزشکی سیرجان با بیان اینکه عادی انگاری‌ها خیلی زیاد و رعایت پروتکل‌ها به میزان زیادی کاهش داشته است گفت: آمارها حدود 40 درصد رعایت را در استان نشان می‌دهد که خیلی کم است.

وی عادی انگاری را مهمترین عامل افزایش آمارها دانست و افزود: برگزاری مراسمات، حضور در تجمعات، رفت و آمدها و ... دوباره آغاز شده و باید خیلی مراقب باشیم.

موقری با اشاره به اینکه اکثریت جامعه دوز اول کرونا را تزریق کردند گفت: واکسیناسیون جلوی ابتلا را به کرونا را نمی‌گیرد و تنها از شدت بیماری کم می‌کند با این وجود حدود 30 درصد جمعیت استان هنوز برای تزریق واکسن کرونا مراجعه نکردند.

انتهای پیام/511/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرونا در استان استان کرمان پزشکی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۴۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!

تین نیوز

در پی بارندگی های اخیر در استان کرمان، مشکلاتی برای محصولات خودروسازان شهر بم پیش آمد و تعدادی از این محصولات در آب فرو رفت و همچنین آب بسیاری وارد کارخانه های آن ها شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، هفته گذشته، بارندگی های شدیدی در استان کرمان رخ داد؛ این بارندگی های شدید با هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمان از حدود ١٠-١٢ روز گذشته آغاز شده بود و استاندار کرمان نیز در این رابطه اظهار کرده بود که بیش از ۶۰ میلی متر (دو برابر میانگین بارندگی نسبت به سال گذشته) بارش باران در این استان رخ داده است.

این بارندگی های شدید در شهر بم، کارخانه های خودروسازی مستقر در این استان و به ویژه گروه صنعتی مدیران خودرو را دچار مشکلاتی کرد.

طی روزهای اخیر ویدئوها و تصاویری از سالن مونتاژ برند فونیکس و پارکینگ محصولات مدیران خودرو منتشر شد که نشان می دهد که سیل در کارخانه مدیران خودرو، به بخش سالن مونتاژ خودروهای برند فونیکس آسیب زده و همچنین پارکینگ محصولات MVM  نیز در آب فرو رفته اند. 

آسیب وارده به این مجموعه صنعتی در استان کرمان (شهرستان بم) مشتریان این گروه خودروسازی را از بابت تأخیر در تحویل خودروها و آسیب های احتمالی وارده به محصولاتی که در آب فرو رفته یا آب وارد کارخانه شده است، نگران کرده است.

این موضوع به صورت اختصاصی و ویژه از گروه صنعتی مدیران خودرو مورد پیگیری قرار داده شد. 

شرح ماوقع آنچه که اتفاق افتاده و میزان آسیب سیل به این گروه خودروسازی وارد شده و در اختیار ایسنا قرار گرفت به شرح زیر است:

بارندگی ها و سرازیر شدن سیل در بخش های مختلف استان کرمان و شهرستان بم، منجر به اختلال در زندگی مردم و گرفتگی معابر شهری شده است؛ بخشی از این سیل نیز به یکی از بخش های تولیدی کارخانه مدیران خودرو وارد شده به قسمت هایی از این کارخانه آسیب وارد کرده است.

کدام خودروها توسط سیل در کارخانه آسیب دیده اند؟

تصویر منتشر شده از بم مربوط به محوطه خط تولید خودرو X۲۲ پرو دستی است. همانطور که در تصاویر هم مشخص بود، تنها بدنه خودروها در محوطه یکی از خطوط تولید ام وی ام قرار داشت.

در پی این موضوع، تیم کارخانه مدیران خودرو از همان ساعات اولیه پس از وقوع سیل، آب و گِل را از محوطه خارج کرده و بدنه خودروهای X۲۲ پرو که در محوطه قرار داشته است را به مکانی دیگر منتقل کرده اند.

در خصوص آسیب های کیفی احتمالی به محصولات و استفاده از بدنه خودروهایی که در سیل حضور داشته اند، برای تولید محصولات جدید، این گروه صنعتی، ضمن تاکید براینکه  کیفیت محصولات عرضه شده به بازار خط قرمز واحد کنترل کیفیت ام وی ام است؛  اطمینان خاطر داده که  در صورت وجود مشکل در هر کدام از بدنه ها، آن مورد از خط تولید خارج خواهد شد.  البته بدیهی است تعدادی از این قطعات آسیب جدی ندیده و پس از بررسی مجدد واحد کنترل کیفیت، وارد خط تولید می شوند.

گروه صنعتی مدیران خودرو در رابطه با بررسی بدنه خودروهای آسیب دیده در سیل توسط واحد کنترل کیفیت این شرکت، اعلام کرده که تمامی استانداردهای رعایت شده برای تولید خودروهای جدید در خصوص بدنه خودروهایی که در حادثه سیل قرار داشتند، رعایت خواهد شد؛  اگر این بدنه ها از نظر استحکام، ساختار یا رنگ دچار مشکل شده باشند، قطعا از خط تولید خارج می شوند.

مدیران خودرو در رابطه با احتمال تاخیر در تحویل خودروهای فروخته شده نیز به خریداران اطمینان می دهد که مشکل حادی در خط تولید برند ام وی ام رخ نداده و پس از گذشت ۲۴ ساعت، تمامی شرایط به حالت عادی بازگشته است؛ فلذا تمام تلاش شرکت بر این است که تاخیری در تحویل خودروی مشتریان ایجاد نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • تنها ۴۹ کامیون در این هفته وارد شمال نوار غزه شدند
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی