Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر انجیدنی دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شیوع سویه جدید بیماری کرونا با هدف شناسایی به موقع بیماران کرونایی و جلوگیری از انتشار بیماری، از اطرافیان بیماران نیز به تعداد بالاتری تست کرونا گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقرر شد که با توجه به گسترش بیماری کرونا به ویژه در کشور‌های اروپایی و شیوع سویه جدید این بیماری در برخی از کشور‌های افریقایی که حتی به کشور‌های اروپایی هم منتقل شده است، تاکید بیشتری به همه کمیته‌ها شده است تا در خصوص افزایش میزان آمادگی و کمیته بهداشت در خصوص انجام تست رپید در فرودگاه بین المللی مشهد برای مسافران ورودی اقدام انجام دهند.

دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت می‌شود، ۴ تا ۵ نفر از اطرافیان آن‌ها نیز مورد رهگیری و تست قرار می‌گیرند ادامه داد: علاوه بر رهگیری اطرافیان بیماران بستری در مراکز درمانی، از خانواده بیمارانی که نتایج رادیولوژی آن‌ها نشان از بیماری کرونا می‌دهد نیز این اقدام مراقبتی انجام می‌شود.

انجیدنی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی بیمارستان‌ها باید برای مدیریت بیماری کرونا در حوزه تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی امادگی خود را بالا ببرند و مشکل اکسیژن مراکز درمانی نیز مرتفع شود. در خصوص مدیریت تخت‌ها بازنگری مجدد انجام شد تا در پیک احتمالی بعدی مشکلی نداشته باشیم.

او تصریح کرد: همچنین به بیمارستان‌ها اطلاع رسانی شده که اقدامات مربوط به ذخیره اقلام و ملزومات استراتژیک برای ۶ ماه آینده داشته باشند و از توان نیرو‌های جهادی و بسیجی که یار مردم و دانشگاه در پاندمی کرونا بودند بیشتر استفاده شود تا با کمک همه گروه‌های درگیر بتوانیم خدمت رسانی خوبی به بیماران داشته باشیم.

انتهای پیام//م. م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سویه جدید کرونا سویه امیکرون دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۰۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی