Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:25:52 GMT

شناسایی اموال مازاد دولت از طریق گزارشات مردمی

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۱۸۳۶۷

شناسایی اموال مازاد دولت از طریق گزارشات مردمی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «فاطمه وظیفه دادگر» با بیان اینکه در سال ۱۳۴۰ مالیه عمومی متولی اموال دولت بوده و وظیفه سند گرفتن اموال دولت را به عهده داشته است، گفت: با اصلاح قوانین، اسناد مالکیت به نام دولت خواهد بود و نام دولت به عنوان مالک و نام دستگاه به عنوان بهره‌بردار قید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در کشور ترکیه که مساحتی کمتر از نصف کشور ما دارد، سه میلیون و ۶۰۰ هزار ملک و در ایران ۵۲۵ هزار فقره ملک شناسایی شده که نشان می‌دهد رقم فعلی قابل توجه نیست و گذشته از این هنوز، یک بانک جامع اطلاعاتی از اموال دولت در کشور موجود نیست.

مدیر کل دفتر مدیریت اموال و دارایی‌های دولت افزود: از سال ۹۴ خزانه‌داری کل کشور به عنوان امین اموال دولت، با راه‌اندازی سامانه سادا به دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی کرد تا نسبت به خود اظهاری اموال مازاد خود اقدام کنند و دستگاه‌ها تاکنون ۱۰۰ هزار فقره خود اظهاری کرده‌اند.

وی یکی از دلایل عدم همکاری دستگاه‌ها در این خصوص را ریشه‌های فرهنگی دانست و گفت: تصور اینکه ممکن است این اموال مازاد در آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد و یا مدیر دستگاه نگران نمایش عدم شایستگی و توانایی خود است، باعث چسبندگی دستگاه شده است.
دادگر تأکید کرد: هم اکنون خزانه‌داری کل کشور به دنبال وادار کردن دستگاه‌ها برای خود اظهاری نیست و تلاش داریم با برون‌سپاری شناسایی اموال مازاد دولت، برداشت اطلاعات به صورت میدانی و یا با گزارشات مردمی با دادن مشوق‌ها انجام شود.

وی انعقاد تفاهم‌نامه بین خزانه‌داری کل کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مهم دانست و اظهار داشت: در اجرای این تفاهم نامه تاکنون نزدیک به ۲۵۰ هزار فقره سند مالکیت را به اسناد تک برگی تبدیل کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر مدیریت موال و دارایی‌های دولت تصریح کرد: در خزانه‌داری کل و سامانه سادا، اموال بخش عمومی ثبت و ضبط می‌شود اما در آن، ابزاری برای وادار کردن دستگاه‌ها به خود اظهاری وجود ندارد.

وی تأکید کرد: برآوردی که رسانه‌ها از ارزش دارایی‌های مازاد مبنی بر عدد ۱۵ هزار هزار میلیارد تومان مطرح می‌کنند، مورد تائید وزارت اقتصاد نیست.

برچسب‌ها مزایده فروش سهام بازار بزرگ ایران وزارت اقتصاد و امور دارایی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت اقتصاد و امور دارایی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی وزارت اقتصاد و امور دارایی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خزانه داری کل اموال مازاد اموال دولت خود اظهاری دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۱۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه کشف شده استان برای شناسایی توسط مالباختگان در سامانه نما منتشر شد. این کالاها در سامانه نمای پلیس آگاهی برای اطلاع مالباختگان به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ درخواست جدید مالباختگان به پلیس آگاهی البرز برای شناسایی اموال مسروقه ارجاع شده است. مالباختگان تا پیش از راه اندازی سامانه نما برای شناسایی اموال مسروقه خود به پلیس آگاهی مراجعه می‌کردند که فعالیت این سامانه علاوه بر عدم مراجعه به مقر پلیس، دسترسی سریع به اطلاعات اموال کشف شده را آسان کرده است.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: در این سامانه قسمتی از شماره سریال اموال مکشوفه با عکس کالای کشف شده بارگذاری شده و مالباختگان می‌توانند برای ورود به سامانه نما کد ملی خود را وارد کرده و پس از انتخاب استان مورد نظر سریال کالای سرقت شده را وارد کنند تا اصالت کالا مشخص شود.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز عنوان کرد: مالباختگان شماره سریال اموال به سرقت رفته خود را به این سامانه اعلام کنند تا به محض کشف آنها، اطلاع رسانی سریع انجام شود.

کد خبر 6089960

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد