Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب معبد زیرزمینی روز پنج‌شنبه ۱۱ آذر با حضور تولیت مسجد مقدس جمکران، امیر سرتیپ دوم احمد آرام، خانواده شهید غلامحسین رعیت رکن‌آبادی، و جمعی از رزمندگان و نویسندگان دفاع مقدس در سالن عصر آفتاب برگزار شد.

کتاب «معبدزیرزمینی» نوشته معصومه میرابوطالبی رمانی بر اساس خاطرات مقنی‌ها از جنگ تحمیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاطراتی که هر چند تاثیر جالب توجهی در عملیات‌فتح‌المبین داشته اما با وجود گذشت بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ، ناگفته مانده است. این کتاب در ۱۶۴ صفحه نوشته شده، با همکاری انتشارات کتاب جمکران منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، محمد حسنی مدیر عامل مؤسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران، امیر احمد آرام از فرماندهان ارتش و عملیات فتح المبین، احمد حاجی زاده مدیر کنگره شهدای استان قم و معصومه میرابوطالبی نویسنده کتاب از حاضران این جلسه بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، فرهنگ شهادت را از ارکان اسلام ناب دانست و بزرگداشت شهدا را از جمله راه های ترویج آن دانست.

وی گفت:رمان از اثر گذارترین تولیدات در ترویج فرهنگ شهادت است که در سال‎‌های اخیر بانوان پرچمدار و پیشتاز این عرصه بوده‌اند.

محمد حسنی هم در بخش دیگری از این مراسم ضمن تجلیل از نثر اثر و نوع روایت، این کتاب را نمونه‌ای مناسب برای تمامی اقشار دانست و آن را نمونه موفقی از تلفیق حادثه‌ای واقعی و در عین حال اثری ادبی و درام و یک فیلمنامه آماده برای فیلم‌سازان این عرصه معرفی کرد.

در پایان مراسم با تقدیم هدایایی از نویسنده اثر و خانواده شهید رعیت رکن‌آبادی تجلیل شد.

کد خبر 5367505

منبع: مهر

کلیدواژه: رونمایی کتاب محمد حسنی انتشارات کتاب جمکران معرفی کتاب ترجمه تازه های نشر انتشارات سوره مهر سید رضی شیرازی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقد کتاب کتاب علی رمضانی رایزنی فرهنگی دفاع مقدس جنگ تحمیلی قاسم سلیمانی انتشارات ققنوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۳۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

حجت الاسلام احمد لقمانپور افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید والامقام، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

وی گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دیگر خبرها

  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم