Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@23:40:06 GMT

(ویدئو) تولد دوباره قدرتمندترین خودروی دو سیلندر تاریخ

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۲۶۲۲

(ویدئو) تولد دوباره قدرتمندترین خودروی دو سیلندر تاریخ

‍‍‍‍‍‍

فرارو- تاکنون خودرو‌های مفهومی متعددی طراحی و به نمایش در آمده اند که برخی از آن‌ها بسیار استثنایی به نظر می‌رسید، اما هرگز به تولید تجاری نرسیدند که یکی از جالب توجه‌ترین آن‌ها خودروی اسپرت XL Sport Concept شرکت فولکس واگن بود که به قوی‌ترین موتور دو سیلندر جهان مجهز بود. این خودروی شگفت انگیز اگرچه به خط تولید نرسید، اما موزه خودروی پترسن طی یک بازسازی جذاب دوباره این خودرو را زنده کرده تا مشخصات جالب توجه آن را به ما نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو، در اواخر دهه ۲۰۰۰، فولکس واگن ایده یک وسیله نقلیه فوق کارآمد با موتور دیزلی دو سیلندر هیبریدی پلاگین را در پیش گرفت که نتیجه آن یک خودروی تولید محدود با نام XL1 بود که به عنوان کم‌مصرف‌ترین خودروی ساخته شده در تاریخ نیز شناخته می‌شد. ۱۳ سال بعد، فردیناند پیچ، رئیس فولکس واگن، یک خودروی اسپرت مفهومی دو سیلندر را معرفی کرد که مبنای بر ارائه عملکرد بالا و عالی بود. این خودروی مفهومی XL Sport Concept نام داشت که موتور آن به عنوان قوی‌ترین موتور دو سیلندر جهان معرفی می‌شد.

متأسفانه، آن خودرو مصداق بارز «نوزاد مرده به دنیا آمده» بود و یک مدل مفهوم باقی ماند تا هرگز به خط تولید راه نیابد. با این حال، موزه خودروی پترسن بازگشتی دوباره به این خودرو داشته تا عظمت این سوپر اسپرت جذاب را در یک ویدیوی جذاب مجدداً مرور کند. به عبارت دیگر، این موزه در صدد است تا مجدداً توجهات را به سمت این خودروی مفهومی معطوف کند و نشان دهد که این خودرو در چند سال قبل چگونه می‌توانست زینت بخش جاده‌های جهان شود.

موتور موتور V-Twin خودروی XL Sport را شرکت دوکاتی بر اساس پیشرانه مشهور Ducati 1199 Superleggera ساخته بود که تا ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخید و قدرت آن به ۱۹۷ اسب بخار (۱۴۷ کیلووات) می‌رسید. اگرچه در نگاه اول، قدرت این موتور را نمی‌توان چیز مهمی در مقیاس با دیگر خودرو‌های اسپرت حتی در آن زمان تلقی کرد، اما باید توجه داشت که بدنه XL Sport با پنل‌های ساخته شده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) ارائه شده بود که وزن خودرو را در عدد خیره کننده حدود ۱۹۶۲ پوند (۸۹۰ کیلوگرم) پایین نگه می‌داشت. در واقع وزن این خودرو آنقدر سبک بود که موزه خودروی پترسن آن را «سبک‌ترین ماشین اسپرت مدرن» می‌نامد.

این واقعیت به XL Sport اجازه می‌داد تا اعداد عملکردی مانند سرعت صفر تا ۶۲ مایل در ساعت (۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت) را در ۵.۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۶۸ مایل در ساعت (۲۷۰ کیلومتر در ساعت) را عرضه کند. خودروی XL Sport فولکس واگن دارای عملکرد‌های دیگری مانند گیربکس هفت سرعته دوکلاچه، شاتون‌های اتصال تیتانیوم، سیستم تعلیق عقب میله ای، دنده سوپاپ desmodromic، ترمز‌های سرامیکی و اجزای مختلف ساخته شده با آلیاژ منیزیم بود. در‌های زیبای این خودرو نیز به صورت عمودی باز می‌شد که بر جذابیت اسپرت آن می‌افزود.

اگرچه تولد دوباره XL Sport Concept که با کمک موزه خودروی پترسن انجام شد، می‌تواند ارزش‌های بالا و ناشناخته خودرو در زمان خود را نمایان سازد، ولی به نظر نمی‌رسد که این امر بتواند تأثیری در تجاری سازی آن داشته باشد. به هرحال استاندارد‌های آلایندگی در اروپا و جهان روز به روز در حال سخت‌تر شدن هستند و فولکس واگن نیز یکی از سازندگانی است که حرکت به سمت برقی سازی خودرو‌ها را شدت بخشیده است؛ بنابراین چنین خودرویی با موتور دیزلی قطعاً نمی‌تواند اولویتی برای خط تولید این خودروساز آلمانی باشد. در ادامه شما را به تماشای ویدئوی موزه خودروی پترسن که در خصوص معرفی این خودروی مفهومی است، دعوت می کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

منبع: فرارو

کلیدواژه: فولکس واگن فولکس واگن دو سیلندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصاویر حیرت‌انگیز از لحظه تولد بچه دلفین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   منبع: راز بقا tags # حیات وحش سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصاویر حیرت‌انگیز از لحظه تولد بچه دلفین
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • (ویدئو) جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • خودروی ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی