Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - فضل الله کردی در حاشیه نشست اعضای کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی تفتان گفت:: توسعه واحد‌های دامی با هدف رونق تولید، اشغال و ارتقای واحد‌های پرورش مرغ گوشتی مورد توجه مسوولان جهاد کشاورزی، اعضای کارگروه آب و منابع طبیعی این شهرستان است.

او می گوید: سالانه حدود ۴۰ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان تفتان تولید و به بازار مصرف داخل و خارج کشور عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی تفتان  گفت: تخصیص آب از قنوات جهت احداث واحد‌های صنعتی پرورش مرغ گوشتی، تخصیص آب تا سقف ۲۵ مترمکعب از شبکه آبرسانی در شبانه روز جهت احداث واحد‌های جدید صنعتی پرورش مرغ گوشتی در مناطقی که به علت ممنوعه بحرانی بودن دشت امکان تخصیص آب وجود ندارد، صدور مجوز حفر چاه و تخصیص مجوز برداشت ۱ لیتر بر ثانیه آب برای سیستم مداربسته اسکل آباد، رفع مشکل اراضی اختلافی جهت اجرای طرح‌های کشاورزی، دامی و توسعه بخش صنعت و تغییر الگوی کشت در شرکت کشت و صنعت حامی گوهرکوه و تمپ در این نشست مورد تصویب قرار گرفت.

او گفت:  شغل عمده مردم شهرستان تفتان کشاورزی و دامداری بوده و توسعه این بخش می‌تواند در ارتقای اشتغال پایدار منطقه و ارتقای اقتصاد بهره برداران نقش بسزایی داشته باشد.

شهرستان تفتان با مرکزیت نوک آباد واقع در ۱۶۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان سیستان و بلوچستان مرغ گوشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار به سطح زیر کشت گل محمدی افزوده شده است.
خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.
وی ادامه داد: در این شهرستان گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط