Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسنیم: رویترز طی گزارشی نوشت که ایران با پیش‌بینی به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها، ذخایر شناور نفتی خود را تا ۸۷ میلیون بشکه افزایش داده است.   به‌گزارش رویترز، ایران که چهارمین ذخایر بزرگ نفتی دنیا را در اختیار دارد، می‌تواند به‌محض به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای با آمریکا، به‌سرعت میلیون‌ها بشکه نفت خام صادر کرده و به پایین آوردن قیمت نفت کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دولت آمریکا در روز جمعه برخی از تحریم‌های برنامه هسته‌ای ایران را برداشت تا مذاکرات را تسریع کند. واشنگتن انتظار دارد این مذاکرات در هفته‌های آینده به نتیجه برسد. مذاکرات وین در روز سه‌شنبه دوباره از سرگرفته شده‌است.   تحریم‌های نفتی آمریکا باعث شد صادرات نفت این کشور از ۲.۸ میلیون بشکه در روز در ۲۰۱۸ به ۱۰۰ هزار بشکه در روز در ۲۰۲۰ برسد.   اطلاعات شرکت تحقیقاتی کپلر نشان می‌دهد ایران درحال‌حاضر به‌طور متوسط روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز صادرات دارد.   به‌نظر می‌رسد ایران نفت کافی برای ازسرگیری نهایی صادراتش ذخیره کرده‌است. ذخایر شناور نفت ایران از حدود ۶۳ میلیون بشکه در اوایل دسامبر به ۸۷ میلیون بشکه در فوریه رسیده‌است.   از طرف دیگر، ذخایر نفتی ایران در خشکی درحال‌حاضر ۴۹ میلیون بشکه گزارش‌شده، درحالی‌که در اواخر ماه مه ۲۰۲۱ به اوج ۶۶ میلیون بشکه رسیده بود.   طبق گفته‌ی تحلیلگران کپلر، این رقم دوسوم کل ذخایر جهانی نفت خام و میعانات گازی در منابع شناور است.   تخمین زده می‌شود ایران به‌طورکلی میلیون‌ها بشکه نفت ذخیره کرده باشد که ۵ میلیون بشکه آن بر روی آب‌های خارجی مثل چین ذخیره شده‌اند.   شرکت مشاوره اف‌جی‌ای تخمین می‌زند ایران حدود ۶۰ میلیون بشکه نفت در ذخایر خود بر روی خشکی داشته باشد و ۲۵ میلیون بشکه هم بر روی نفت‌کش‌ها در دریا ذخیره شده‌اند.   کل ذخایر میعانات گازی ایران ۱۲۰ میلیون بشکه تخمین زده می‌شود که ۶۸ میلیون بشکه آن در ذخایر شناور برروی آب نگهداری می‌شوند.   ایران چهارمین ذخایر بزرگ نفتی دنیا را در اختیار دارد و طبق گزارش اوپک، تولید نفت این کشور از متوسط ۲ میلیون بشکه در روز در ۲۰۲۰ به ۲.۴ میلیون بشکه در روز در ۲۰۲۱ رسیده‌است.   ایران قصد دارد در صورت برداشته شدن تحریم‌ها تولید نفت خود را تا ۳.۸ میلیون بشکه در روز بالا ببرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز بشکه در روز بشکه نفت تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود PSG: رقابت با آرسنال و سیتی برای ستاره برزیلی

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد درخشان گیمارش در ترکیب نیوکاسل در این فصل باعث شده است که توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی مانند منچستر سیتی و آرسنال به او جلب شود و گفته شده بود که مدیران این باشگاه هم آماده مذاکره برای فروش او هستند.

پیش از این انتظار می‌رفت که این بازیکن به حضورش در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس ادامه دهد و به یکی از دو باشگاه سیتی آرسنال ملحق شود اما حالا به نظر می‌رسد که این دو باشگاه بزرگ رقیبی جدی و قدرتمند برای جذب او خواهند داشت.

تاک اسپورت خبر داده است که مدیران پاری سن ژرمن مذاکرات با نمایندگان این ستاره برزیلی را در طول چند روز اخیر آغاز کرده‌اند و امیدوار هستند که بتوانند برای امضای قرارداد در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش رو با او به توافق برسد.

منابع نزدیک به بیمارش تاکید دارند که او علاقه بسیار زیادی به حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان در فصل آینده دارد و به همین دلیل به نظر می‌رسد که جدایی‌اش از نیوکاسل در تابستان پیش رو قطعی باشد و این باشگاه آماده است تا با دریافت پیشنهاد به مبلغ مد نظرش با جدایی و موافقت کند اما حاضر نیست این بازیکن را با مبلغ کمتر از ۱۲۰ میلیون یورو به فروش برساند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • ورود PSG: رقابت با آرسنال و سیتی برای ستاره برزیلی