Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سفارت هند در ایتالیا با انتشار توئیتی اعلام کرد که برای توزیع غله میان مردم افغانستان با برنامه جهانی غذایی سازمان ملل متحد (فائو) مستقر در ایتالیا  یک تفاهم‌نامه امضا کرده است.

هنوز جزییات بیش‌تری در مورد این تفاهم‌نامه منتشر نشده است. برنامه غذای سازمان ملل نیز این موضوع را تأیید کرده و گفته است که مردم افغانستان با کمبود شدید مواد غذایی روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود منابع دیپلماتیک نیز امروز به رسانه ها گفتند که طبق توافق بین هند و پاکستان، این کشور ۵۰ هزار تن گندم برای مردم افغانستان ارسال خواهد کرد.

خبرگزاری خامه پرس افغانستان گزارش داد که استفاده از کامیون های هندی برای حمل و نقل موضوع درگیری بین پاکستان و هند بود که سه ماه بحث و گفت وگو در مورد آن به طول انجامید.

هند سرانجام فهرستی متشکل از ۶۰ کامیون و راننده افغان را به پاکستان تحویل داد که اجازه انتقال گندم به افغانستان را خواهند داشت.

براساس این گزارش، گندم و داروها از طریق گذرگاه تورخم به شهر جلال آباد شرقی منتقل و سپس به برنامه جهانی غذا تحویل داده می شود.

هند پیش‌تر ۵۰ هزار تن گندم را به مردم افغانستان اهدا کرده بود.

افغانستان پس از سقوط نظام پیشین با مشکلات زیادی اقتصادی مواجه شده است. با تحولات سیاسی که در این کشور رخ داد، صدها هزار نفر کارهای‌شان را از دست دادند. نهادهای مددرسان این وضعیت را نگران‌کننده توصیف کرده‌اند و هشدار داده‌اند که اگر کمک صورت نگیرد، ممکن است فاجعه انسانی رخ دهد.

برچسب‌ها هند گندم افغانستان فائو پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند گندم افغانستان هند گندم افغانستان فائو مردم افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی مردم رفح از شنیدن خبر توافق حماس برای آتش‌بس

دریافت 5 MB کد خبر 6098726

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • شادی مردم رفح از شنیدن خبر توافق حماس برای آتش‌بس
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم