Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ارتقای ۶ پله‌ای جایگاه این دانشگاه در رتبه بندی وبومتریک سال ۲۰۲۲ در بین دانشگاه‌های کشور در شش ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دکتر داود سیف زاده با اعلام این خبر گفت: در آخرین رتبه بندی منتشر شده وبومتریک دانشگاه‌های دنیا (ژانویه ۲۰۲۲)، دانشگاه محقق اردبیلی با ۶ پله ارتقا در ایران، در جایگاه ۳۳ کشور و ۲۰۱۲ جهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بین دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه محقق اردبیلی با ۶ پله ارتقا نسبت به دوره قبل رتبه ۲۰ را کسب کرد.

سیف زاده افزود: در این نظام رتبه بندی، از سه شاخص مختلف شامل مجموع استنادات به مقالات نمایه شده دانشگاه در گوگل اسکالر، تعداد مقالات دانشگاه در بین ۱۰ درصد مقالات پراستناد سایماگو و تعداد بک لینک‌ها به وب سایت دانشگاه استفاده شده است که بهبود ۵۰۱ پله‌ای در شاخص بک لینک و ۲۵۳ پله‌ای در شاخص مقالات پراستناد، حاصل رشد چشمگیر تولیدات علمی، توسعه قابل توجه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، افزایش چشمگیر دسترس پذیری سرویس‌های الکترونیکی دانشگاه و انتشار گسترده یافته‌های پژوهشی دانشگاه در راستای راهبرد دسترسی آزاد به اطلاعات علمی در دانشگاه محقق اردبیلی بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به رتبه‌های قبلی دانشگاه، گفت: در طول ۳.۵ سال اخیر ارتقای رتبه وبومتریک دانشگاه محقق اردبیلی روند مداوم رو به رشدی را داشته است؛ به طوری که نسبت به سال ۲۰۱۸ در رده بندی جهانی ۷۳۳ پله و در ایران ۲۴ پله بهبود جایگاه را شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: در رده بندی اخیر، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه صنعتی شریف به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشور را کسب کردند و دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نیز به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم دنیا قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه محقق اردبیلی پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی پله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۷۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

به گزارش جام جم انلاین البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه‌ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.
وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده ۳۱ ق. ح. ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می‌تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.
گفتنی است اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران آقایان دکتر ارزانی، دکتر آذرنیوند، دکتر جعفری، دکتر طویلی، آقای دکتر جنیدی از دانشگاه کردستان، سرکار خانم دکتر نادیا کمالی از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان اردبیلی در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور