Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:59:25 GMT

معرفی کتاب «نقش منابع انسانی در توسعه دریامحور»

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۸۶۳۷۲

معرفی کتاب «نقش منابع انسانی در توسعه دریامحور»

کتاب مزبور دارای پنج فصل است که فصل نخست آن به «توسعه منابع انسانی» اختصاص یافته و به مطالبی مانند پیشینه  و مدل‎‌های توسعه منابع انسانی و رویکردهای مختلف به این مقوله پرداخته شده است.

بخش دوم کتاب با عنوان «چیستی توسعه دریامحور(ظرفیت‎سازی توسعه دریا محور)»، اهمیت توجه به فرهنگ در اقتصاد، تجارت و صنعت حمل و نقل دریایی و دریانوردی و معرفی فعالیت‌های دریایی از جمله خدمات، کشتیرانی، بنادر،بازرگانی، نقشه برداری، گردشگری، صنعت کشتی، آبزی‌پروری، نفت و گاز دور از ساحل، انرژی‌های تجدید پذیر و غیر آن را تبیین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگارنده در بخش سوم نقش با عنوان «نقش عوامل انسانی در شکل‌گیری و استقرار اقتصاد دریایی با هدف تاب‌آوری توسعه دریامحور» به دسته بندی عوامل شکل‌گیری اقتصاد دریامحور در شهرها و استان‌های دریایی با هدف توسعه دریا می پردازد.

مولف در ادامه این بخش ضمن برشمردن مزایای حمل و نقل و بازرگانی دریایی، طرح مدیریتی برای دستیابی به منافع دریایی و تحقیق و آموزش در حوزه دریا را پیشنهاد می‌کند.

«توسعه سازی دریامحور؛ آموزش نیروی انسانی(از ابزار گرایی تا تخصص گرایی)» عنوان فصل چهارم این کتاب است که به تبیین مسائلی همچون مدیریت و برنامه‌ریزی نیروی انسانی دریانهاد، فرهنگ دریایی و شرایط محیط، تامین نیروی انسانی برای توسعه دریا محور، انواع آموزش‌های تخصص‌های دریایی کوتاه مدت، بلند مدت و ضمن خدمت و اهداف آموزشی در هر دوره اختصاص یافته است.

فصل پنجم این کتاب نیز «جمع‎بندی، نتیجه‌گیری و پیشنهاد» نام دارد که استراتژی ها و برنامه‌های مدیریت و اهداف کیفی کلان آن، ماموریت‌ حوزه منابع انسانی و مراحل آن نیز در این بخش تشریح شده است.

کتاب نقش منابع انسانی در توسعه دریامحور نوشته مرتضی فاخری در ۱۴۱ صفحه و با یک هزار شمارگان توسط انتشارات نشر عطران در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسید و به بهای ۷۵۰ هزار ریال در دسترس عموم قرار گرفت.

برش‌هایی از کتاب

بطور حتم در مسایل دریایی، فرآیند برنامه‌ریزی منابع انسانی با نیازهای مشخص کردن تعداد منابع انسانی مرتبط است. این نیازها با اهداف اهمیت و آموزش نیروی انسانی محقق می‌گردد.

به گونه‌ای که در آغازین سال‌های قرن ۲۱، حدود دوسوم مردم جهان یعنی رقمی معادل ۱.۹ میلیارد نفر در حاشیه ۸۰ کیلومتری از دریا زندگی می‌کنند

سواحل خلیج فارس و دریای عمان دارای آب و هوا و شرایط اقلیمی خاص خود می‌باشند، درجه حرارت متوسط روزانه از ۱۰ درجه سانتی‌گراد در زمستان تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد در تابستان متغیر می‌باشد و حداکثر درجه تابستان در حدود ۵۰ سانتی‌گراد است، رطوبت نسبی منطقه به طور کلی بالاست و در طول سال میزان شرجی بودن مابین ۵۰ تا ۹۹ درصد متغیر است.

مار بیانگر کمبود شدید متخصصین صنایع دریایی و دریانورد در سال‌های آتی می‌باشد. لذا به منظور جبران این کمبود باید شاهد جنبشی ملی در توسعه کمی و کیفی آموزش‌های دریایی لازم در زمینه کشتی سازی، صنعت دریانوردی و کشتی های مختلف اعم از باری، نفتکش فرآورده‌های شیمیایی و گازی [باشیم] و همچنین [برای رفع] کمبود نیروی انسانی متخصص، نیاز است تا ارگان‌های دریایی کشور در امر آموزش‌های تخصصی لازم نقش موثری ایفا کنند.

برچسب‌ها دریای عمان قشم خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای عمان قشم خلیج فارس دریای عمان قشم خلیج فارس توسعه دریامحور منابع انسانی نیروی انسانی توسعه دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۸۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی

دریافت 49 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به نظر می رسد عصر شکوفایی ربات های انسان نمای توسعه یافته و آموزش دیده با سرعت های خارق العاده فرارسیده است.

یک ربات ساز چینی که در این زمینه به دستاوردهای قابل توجهی رسیده «آستریبات» است. این شرکت روی توسعه ربات های دستیار مجهز به هوش مصنوعی تمرکز کرده و به تازگی ویدئویی از ربات انسان نمایS1 منتشر کرده است. در این ویدئو S1 در حال انجام فعالیت های خانه داری با سرعتی بی سابقه دیده می شود که پیشرفتی خارق العاده برای یک ربات است. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور می تواند با حداکثر سرعت 10 متر بر ثانیه حرکت کند و با هر بازویش حداکثر 10 کیلوگرم بار حمل کند.

استارداست اینتلیجنس شرکت مادر آستریبات توسط لای جی تاسیس شده که قبلا در آزمایشگاه رباتیک تنسنتف بایدو و دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ فعالیت کرده است. جی تجربیات خود را برای توسعه ربات چرخ دار تنسنت به نام «اولی» و بسیاری از ربات های دیگر به کار گرفته است.

ربات S1 با کمک یادگیری تقلیدی (imitation learning) می تواند بسیاری از وظایف پیچیده و مفید را برای انسان ها باسرعت عملیات و سازگاری که مشابه فعالیت انسان ها است، انجام دهد. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور تحت تست های متعدد با مدل های بزرگ و قرار است در سال جاری میلادی آن را به طور تجاری عرضه کند.

کد خبر 6089658 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده