Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - فضل خرم گفت: با توجه به ممنوعیت و توقف صادرات دام زنده، پشتیبانی امور دام اعلام کرده که دام‌های قرنطینه تولیدکنندگان را خریداری می‌کند تا آنها مشمول زیان نشوند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک، پشتیبانی امور دام هر کیلو دام قرنطینه را با قیمت ۵۸ هزار و ۳۴۵ تومان به صورت نقدی و همچنین یک کیلو و ۷۰۰ گرم جو رایگان و یک کیلو و ۲۰۰ گرم جو با نرخ مصوب خریداری می‌کند که مجموع آن به ۷۴ تا ۷۵ هزار تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس دستور العمل ابلاغی دولت در آبان مقرر شد که ۳۰۰ هزار راس دام غیرمولد به منظور حمایت از دامداران صادر شود که تا قبل از اعلام ممنوعیت مجموع آن به حدود ۵۰ هزار راس رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر دامداران متحرک گفت: بنابر مصوبه دولت قرار بود که ۱۰۰ هزار راس دام عشایر صادر شود، در حالی که مجموع صادرات به ۲۲ هزار و ۵۰۰ راس می‌رسد.

خرم قیمت کنونی هر کیلو دام عشایر را ۶۷ هزار تومان اعلام کرد.

بسیاری از مسئولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی معتقدند که گرانی گوشت ارتباطی به دامدار ندارد و اتخاذ سیاست‌ها نباید منجر به خدشه دار شدن اعتماد عموم مردم به دولت شود که با این وجود گلایه تولیدکنندگان نسبت به ممنوعیت صادرات به جاست و دولت با تغییر تخصیص نرخ ارز، واردات و صادرات را باید آزاد کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات دام واردات گوشت دام عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۹۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: تا امروز، هفتم اردیبهشت نزدیک ۹ میلی‌متر بارش تجمعی در سطح استان نازل شد و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به‌طور متوسط، ۲۰۳ میلی‌متر باران در فارس باریده است. سال آبی از آغاز مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.

سیاوش بهروز افزود: بارندگی‌های بهاری مجموع حجم آب پشت سد‌های در حال بهره‌برداری استان فارس را به ۴۰ درصد رساند.
وی با اشاره به ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی فعالیت سامانه ب اخیر که آغاز آن از ۳۱ فروردین ثبت شده به ترتیب در شیراز با ۳۶ میلی‌متر، سوریان با ۳۳ میلی‌متر، صفاشهر با ۲۸.۵ میلی‌متر و اقلید با ۲۸ میلی‌متر بوده است.
بهروز ادامه داد: تاکنون تنها ۷۰ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شده است، لذا صرفه‌جویی در همه بخش‌های مصرفی آب شامل آشامیدنی و بهداشت، صنعت و خدمات و به‌خصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح