Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@07:08:44 GMT

بدون دارو رفلاکس معده را درمان کنید

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۰۵۲۴۷

از برخی غذاها پرهیز کنید سرعت غذا خوردن را کاهش دهید نوشیدنی های گازدار را حذف کنید با فاصله از زمان خواب غذا بخورید

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سیناپرس، express، نوشت:بازگشت اسید معده وضعیت آزاردهنده ای است که زندگی افراد مبتلا را تحت تأثیر قرار دهد. از هر ۴ انگلیسی، یک نفر از این عارضه رنج می برد و تقریبا ۲۵ درصد افراد بالغ انگلیسی تجربه سوزش سر دل و بازگشت اسید معده را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این عارضه به دلیل بیماری رفلاکس معده و مری رخ می دهد که منجر به رفلاکس اسید معده به طور دائمی می شود که رژیم غذایی هم نقش مؤثری در بروز آن دارد. از مهم ترین علائم آن می توان به سوزش سر دل اشاره کرد که مبتلایان معمولا این سوزش را در میانه قفسه سینه یا ترشی دهان احساس می کنند.اگرچه داروهایی موسوم به ضداسیدها به طور گسترده در دسترس بیماران قرار دارند اما با راهکارهای دیگری هم می توان به کاهش این علائم کمک کرد.

از برخی غذاها پرهیز کنید

اگرچه موادغذایی همیشه عاملی برای رفلاکس اسید معده به شمار نمی روند، اما برخی مواقع می توانند تشدیدکننده این علائم باشند. پزشکان معمولا به این گروه از بیماران پرهیزهای غذایی توصیه می کنند که از آن جمله می توان به ممنوعیت مصرف سیر، پیاز، گوجه فرنگی و نعنا اشاره کرد که باعث شدیدتر شدن این عارضه می شوند. همچنین برخی نوشیدنی ها مانند قهوه، چای و مشروبات الکلی هم در تشدید علائم مؤثرند.

سرعت غذا خوردن را کاهش دهید

وقتی احساس گرسنگی می کنید، کنترل سرعت غذا خوردن کار دشواری است. اما به خاطر داشته باشید که کاستن از سرعت غذا خوردن به طور قابل توجهی می تواند علائم رفلاکس معده را کاهش دهد.  بهتر است وعده های غذایی را کم تر کرده و در عوض، تعداد وعده ها را بیشتر کنید. زمانی که معده کامل پر می شود، بازگشت اسید معده به مری تشدید می شود.

نوشیدنی های گازدار را حذف کنید

نوشیدنی های گازدار از دیگر عواملی است که به تشدید بازگشت اسید معده کمک می کند. این نوشیدنی ها باعث اتساع معده می شود. زمانی که معده بزرگ می شود، فشار روی اسفنکتر یا دریچه مری افزایش یافته و باعث رفلاکس و برگشت اسید معده به مری می شود.

با فاصله از زمان خواب غذا بخورید

مراقب باشید که نزدیک به زمان خواب غذا نخورید. حتما بین زمان صرف غذا تا رفتن به رختخواب بین ۳ تا ۴ ساعت فاصله بیاندازید؛ چرا که جاذبه زمین به پایین نگه داشتن اسید معده کمک می کند.زمانی که دراز می کشید، جاذبه در فرآیند گوارش تأثیر زیادی ندارد و غذای موجود در معده باعث بروز سوزش سر دل یا رفلاکس اسید معده می شود. 

منبع: سیناپرس این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد درمان رفلاکس معده اسید معده درمان بیمار رفلاکس اسید معده درمان بدون دارو اخبار مرتبط رفلاکسی ها این مواد غذایی را نخورند! نشانه‌ های رفلاکس معده چیست؟ دیگر کسی برای درمان به خارج از کشور سفر نمی کند درمان خانگی سنگ کیسه صفرا با گیاه خار مریم هشدار! این علائم باعث تشدید ام اس می شوند برای درمان ریزش مو چه کنیم؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها بدون دارو رفلاکس معده را درمان کنید اسلحه نیمه اتوماتیک برای کودکان جنجال آفرید ادامه بارش های زمستانی در اولین روز اسفند قیمت خودروهای فیدلیتی + جدول قیمت کامل (۱ اسفند ۱۴۰۰) نرم افزار کنترل انسولین در گوشی هوشمند سهمیه بنزین اسفند واریز شد طرف‌های مذاکره کننده ایران هسته‌ای را پذیرفته‌اند قیمت کره پاستوریزه (جدول) آیا برای دریافت سود سهام عدالت باید حضوری مراجعه کرد؟ انتقاد دلاوری از عدم اجرای طرح عقب‌نشینی از سواحل توسط صدا و سیما قیمت خودروهای سانگ یانگ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) شرط تازه برای فروش باتری و کمک فنر خودرو طلسم استقلال و پرسپولیس بعد ۲۴ سال شکست + فیلم قیمت خودروهای فوتون + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) شاهین سایپا چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) دیدار گانتز و هریس با محور برنامه هسته‌ای ایران قیمت سورنتو صفر + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) دیدار امیرعبداللهیان با جوزف بورل در مونیخ اسرائیل دستیابی به توافق در مذاکرات وین را نزدیک دانست امیرعبداللهیان: اگر واشنگتن نیت خوب خود را نشان دهد، مذاکره مستقیم می‌کنیم فروش کدام مدل ظرفشویی افزایش یافت؟ + جدول نحوه فعالیت مدارس در شرایط قرمز کرونایی مهلت یک ماهه به فدراسیون فوتبال برای تعیین تکلیف سرمربی تعطیلی مدارس آلوده به کرونا در شهر تهران شوخی طعنه آمیز رییس جمهور اوکراین با روسیه بازدهی دورکاری از کار حضوری بیشتر است قیمت خودروهای رنو + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) نشانه‌ های هیپوپلازی کانونی پوست چیست؟ انفجار در منطقه خودمختار لوهانسک اوکراین قیمت خودروهای زوتی + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) روابط عمومی بانک مرکزی: امکان توافق برجام قریب الوقوع است به این علت قبل از خواب تلویزیون تماشا کنید! پادرمیانی انگلیس در دعوای قطر و ایرباس لوکسژن U۶ چند؟ + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) چند راهکار جلوگیری از چاقی در ۴۰ سالگی سازمان ملل درباره کاهش تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ هشدار داد چگونه فردی را که دهان بد بویی دارد آگاه کنیم؟! افزایش عدم اطمینان در میان سرمایه گذاران رمزارزها نشست تعاملی اعضای هیات مدیره انجمن پیشگامان ذوب آهن با مهندس ایرج رخصتی قیمت یخچال های پرفروش چند؟ (جدول) چه وقت مصرف قرص ویتامین خطرناک است؟ باغات کشور شناسنامه دار می شوند خوردن آب نمک ناشتا با بدن شما چه کار می کند؟! این مواد غذایی را با شیر ترکیب نکنید! قیمت خودروهای کاپرا + جدول قیمت کامل (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) خواص لیمو برای رشد و تقویت مو ها تجربه سفر به سواحل آلانیا چقدر آب می خورد؟ + جدول ۳۰۰ هزار مسکن اجاره ای ساخته می شود با دوج کوین ماشین تسلا خود را شارژ کنید زیبا سازی پوست با ماسک جلبک دریایی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: درمان رفلاکس معده اسید معده درمان بیمار رفلاکس اسید معده درمان بدون دارو بازگشت اسید معده رفلاکس اسید معده جدول قیمت کامل سرعت غذا خوردن قیمت خودروهای اسید معده ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ رفلاکس معده نوشیدنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ­مهندس سعید کاظمی افزود: از ابتدای راه‌اندازی سامانه تیتک در سال ۹۳ حدود ۹۲۲ قلم دارو از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره قابل رصد بود که این تعداد در سال اخیر با ۹۰ درصد رشد به ۱۷۲۵ قلم رسیده است. وی افزود: با رصد دارو‌های حیاتی و استراتژیک در سامانه تیتک می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای میزان نشت از زنجیره تامین را کاهش داد تا دارو به دست مصرف کننده اصلی برسد. مدیر کل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به راه اندازی داشبورد‌های عمومی و مدیریتی در حوزه دارو تسریع کرد: داشبورد‌های عمومی شامل ترخیص، آمارنامه بر اساس تامین، آمارنامه دارویی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و داشبورد‌های مدیریتی شامل ترخیص، قیمت گذاری، جزئیات سیاست گذاری و قیمت مبنای بیمه در دسترس عموم مردم ذینفعان نخبگان و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟