Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@00:31:08 GMT

اعطای بسته تشویقی به اصناف زرین‌شهر

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۶۲۸۳

اعطای بسته تشویقی به اصناف زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: با توجه به اهمیت آغاز ساخت‌وساز در شهرک مشاغل مزاحم شهری، با تدوین لایحه شهرداری و موافقت اعضا شورای شهر، بسته تشویقی برای اصنافی که در این شهرک زمین خریداری کرده‌اند، در نظر گرفته شده است.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فعالیت بسیاری از اصناف از جمله اصناف تولیدی و خدماتی سیما و منظر شهر و حقوق شهروندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد چراکه این اصناف با آهنگ توسعه زرین‌شهر همراه نبوده و به‌صورت خطی در برخی خیابان‌های شهر از جمله خیابان حافظ، سعدی و نهضت شکل گرفته است و مشکلات زیست محیطی، آلودگی صوتی و سد معبر برای شهروندان ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری‌ها بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران موظف به اجرای آئین‌نامه اصناف و مشاغل مزاحم هستند، از این رو وظایف و مأموریت‌هایی برای انتقال صنوف و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری را بر عهده دارند، در همین راستا شهرداری زرین‌شهر با هدف انتقال اینگونه مشاغل، پروژه شهرک کارگاهی مشاغل مزاحم شهری را به مرحله اجرا رساند.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه مدیریت شهری ابزار قانونی مناسبی برای برخورد با مشاغل مزاحم شهری در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: بعضی مواقع اصناف برای تغییر مکان فعالیت مقاومت می‌کنند چراکه اصولاً جابه‌جایی را سخت می‌دانند اما باید تمهیدات لازم پیش‌بینی و مشوق‌هایی در نظر گرفته است تا صاحبان مشاغل از جابه‌جایی محل کسب‌شان به شهرک مشاغل مزاحم شهری استقبال کنند.

اسماعیلی‌احمدی ادامه داد: هدف مهم انتقال مشاغل مزاحم شهری، ارتقای این مشاغل است و امیدواریم با سرعت هرچه بیشتر شاهد آغاز ساخت‌وساز در این شهرک و انتقال اصناف به آن باشیم.

وی با بیان اینکه رونق‌بخشی به ساخت‌وساز با اعمال تخفیف شهرداری محقق خواهد شد، تصریح کرد: مدیریت شهری زرین‌شهر در تلاش است با ارائه بسته‌های تشویقی در پرداخت عوارض به گونه‌ای عمل کند تا شهروندان در پرداخت مطالبات به شهرداری ترغیب و تشویق شوند و در مسیر رونق صنعت ساخت‌وساز در شهر قدم بردارند.

شهردار زرین‌شهر تاکید کرد: با توجه به اهمیت آغاز ساخت‌وساز در شهرک مشاغل مزاحم شهری، با لایحه شهرداری زرین‌شهر و موافقت اعضا شورای اسلامی شهر، بسته تشویقی برای اصنافی که در این شهرک زمین خریداری کرده‌اند، در نظر گرفته شد.

اسماعیلی‌احمدی گفت: این بسته تشویقی شامل کاهش عوارض ساختمانی همچون زیربنا و پذیره، عوارض کسب و پیشه، بهای خدمات حمل زباله و پسماند و دریافت مبالغ عوارض مشمول کاهش به صورت نقدی و تقسیط مابقی عوارض غیر مشمول بوده است که طی دو بازه زمانی از ۱۶ بهمن‌ماه تا ۲۹ اسفندماه سال جاری با ۳۰ درصد تخفیف و از یکم فروردین سال آینده تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه با ۱۵ درصد تخفیف برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این تخفیف ویژه مودیانی است که برای اخذ پروانه ساختمان املاک خود در شهرک مشاغل شهری به شهرداری مراجعه و هزینه اجرایی شبکه برق فشار ضعیف را پرداخت کرده باشند.

شهردار زرین‌شهر با اشاره به سهم شهروندان در مشارکت‌های شهری، تاکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر در دوره ششم و در راستای کمک به ایجاد انگیزه لازم برای ساخت‌وساز، انتقال مشاغل مزاحم شهری و در نهایت توسعه و آبادانی شهر، بسته تشویقی عوارض برای شهروندان در نظر گرفته است و امیدواریم با استقبال اصناف شاهد تحقق برنامه‌ها باشیم.

کد خبر 556684

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان زرین شهر شهردار زرین شهر ساماندهی مشاغل مزاحم انتقال مشاغل مزاحم شهرهاي ايران اصناف شاهين شهر برنامه ریزی شهری مدیریت شهری شهر شهرداری حقوق شهروندی خدمات شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مشاغل مزاحم شهری شهردار زرین شهر ساخت وساز بسته تشویقی شهرک مشاغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه ۲ هزار متری تولید مبلمان پلیمری در شهرک شمس‌آباد خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، ساعت 13:57 حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد به سامانه 125 اعلام شد.

وی افزود: با وجود اینکه محل حادثه جاده تهران ـ قم خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانان شهر تهران بود اما یک ایستگاه بصورت کمکی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی گفت: آتش‌سوزی در یک کارخانه 2 هزار متری تولید مبلمان پلیمری روی داده بود و آتش به حدود 70 درصد از این کارخانه سرایت کرده بود.

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

وی ادامه داد: به دلیل شدت حرارت سقف این کارخانه تخریب شده بود و همچنین در مجاورت محل آتش‌سوزی یک کارگاه و کارخانه پتروشیمی وجود داشت که آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر لازم مانع از سرایت آتش به این نقطه شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران متذکر شد: هم‌اکنون آتش تحت کنترل آتش‌نشانان است و بخش‌های زیادی از این حادثه مهار شده و تا این لحظه به فردی آسیب نرسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است