Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شورای اطلاع‌رسانی استان کرمانشاه با موضوع مدیریت بهینه مصرف آب و اجرای طرح ملی خانه تکانی به ریاست خوش‌اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و ریاست این شورا در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.

مرادی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه  در ابتدای این نشست، اظهار کرد: سال گذشته ۲۹ اسفند ۹۹، رکورد مصرف آب در کشور را شکستیم ؛ لذا در آستانه ایام عید با بحران آب مواجه هستیم که ضرورت دارد تمامی اداره‌ها و سازمان‌ها در راستای بهینه مصرف کردن آب همکاری لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه ضمن ابراز نگرانی از بالا رفتن سرانه مصرف آب مشترکین، گفت: طرح خانه تکانی در نیمه دوم اسفند هر ساله در سراسر کشور اجرا می‌شود و در آستانه سال نو مصرف سرانه مردم بالا خواهد رفت.

وی افزود: استان کرمانشاه دارای جمعیت ۲ میلیون نفری است که ۲۵ درصد جمعیت در روستاها ساکن هستند یعنی جمعیتی بالغ بر ۴۹۰ هزار نفر در ۲ هزار و ۵۹۷ روستا از انشعابات آب برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: ۳۴ شهر استان کرمانشاه  با جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ نفر شاخص ۹۹.۵ درصد بهره‌وری کامل آب را دارا هستند ؛در مناطق روستایی ۹۷ درصد دارای آب هستند اما شاخص بهره‌وری روستاهای استان ۸۰.۵ درصد است و دلیل این اختلاف آماری فرسودگی تأسیسات و وجود روستاهایی است که در محدوده  پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند.

وی گفت: حدود ۴۸۷ حلقه چاه، ۳۵۵ چشمه و ۹ قنات داریم البته بیشتر تأمین آب در استان کرمانشاه از طریق آب‌های زیرزمینی است و تنها سد مورد استفاده؛ سد گاوشان است که با توجه به تعمیرات در حال انجام سد گاوشان از دیروز قطع شده و امیدواریم تا ۲۰ اسفند مشکل سد گاوشان نیز حل شود؛ این سد باید ۲ هزار و ۶۰۰ متر بر ثانیه آب کرمانشاه را تامین کند که تاکنون ۱۰۰۰ متر برثانیه انجام شده و به دلیل نواقص موجود از کل ظرفیت استفاده نشده ‌است.

وی  در پایان افزود: طی ۱۰ ماهه امسال با ۵ هزار و ۱۰۰ انشعاب غیرمجاز برخورد شده است، هر کرمانشاهی در روز ۲۲۶ لیتر در شبانه روز آب مصرف می‌کند و هدر رفت آب در کرمانشاه از ۴۵ درصد در سال گذشته به ۳۷ درصد رسیده است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه کرمانشاه فارس سد گاوشان 487 حلقه چاه 355 چشمه 9 قنات شرکت آب و فاضلاب استان استان کرمانشاه مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی

ایسنا/آذربایجان شرقی مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از صرفه‌جویی سه میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمند سازی آرد و نان در استان خبر داد.

وحید کاظم زاده در مراسم جشن پخت نان و غذاهای سنتی شهرستان اهر گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان توانستیم جلوی افزایش توزیع آرد خارج از شبکه و هدر رفت آرد یارانه‌ای را بگیریم و طبق اعلام مسئولین وزارت اقتصاد با اجرای این طرح در سال نخست مصرف آرد، کاهش نزدیک ۱.۵ میلیون تنی معادل صرفه جویی ۲۷ هزار میلیارد تومان در هزینه‌های ملی را شاهد بودیم. 

وی ادامه داد: در اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان در طی ۲ سال گذشته ۳ میلیون تن به ارزش ۵۴ هزار میلیارد تومان و معادل مصرف ۴۰ میلیون نفر در حوزه عرضه نان صرفه جویی انجام شد و امیدواریم همچنان این روند صرفه جویی در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم تولید و تلاش برای خودکفایی محصولات اساسی کشاورزی به ویژه گندم در کشور افزود: خوشبختانه با تدابیر دولت سیزدهم با وجود برخی مشکلات بخش کشاورزی و خشکسالی‌های متعدد سال گذشته در تولید گندم نان به خودکفایی رسیدیم و در این راستا نیز ارتقای کمی و کیفی تولید گندم تا آرد کامل نان و رسیدن آن که به دست مصرف کنندگان جزو اولویت‌های کاری وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد. 

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز در این مراسم از تولید سالانه ۲۵ هزار تن گندم مرغوب در این شهرستان خبر داد.

علی نجفی هدف از برگزاری جشنواره پخت نان و غذاهای سنتی شهرستان اهر را معرفی نان‌های با کیفیت سنتی، صنعتی و محلی و همچنین ترغیب خانواده‌ها برای استفاده نان‌های با کیفیت عنوان کرد و گفت: در این جشنواره ۸۰ شرکت کننده حاضر بودند که  بیش از ۵۸ نوع نان و غذای نان پایه در سه گروه  نان سنتی و محلی ، انواع ختاب، فطیر سنتی و غذای نان‌پایه و غیره به نمایش گذاشتند که در نهایت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از نفرات برگزیده تجلیل شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد