Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مدیران ارشد استان‌کرمان ازجمله استاندار، رییس کل دادگستری، فرماندار و پورابرهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ظهر امروز پس از بازدید از زندان مرکزی کرمان دور میز نشستند تا مشکلات مددجویان و زندان‌های استان کرمان را مورد بررسی قرار دهند.

۱۰۰درصد زندانیان کرمان واکسینه شدند

مدیرکل زندان‌های استان کرمان در سخنانی اظهار داشت: میانگین مددجویان در زندان‌های استان کرمان بالاتر از آمار کشوری است و زندان‌های کرمان، کهنوج، جیرفت و بم به ترتیب بیشترین تراکم زندانیان را دارند و بیشترین فراوانی جرایم ما شامل جرایم‌ مواد مخدر، سرقت، جرائم غیر اشخاص و جرایم منافی عفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مجتبی حسینی ادامه داد: در زندان‌های استان کرمان و در زمینه کرونا به‌خوبی عمل کردیم و ۱۰۰ درصد زندانیان دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی ابراز داشت: مشکلات زیاد است و نیاز به اعتبارات داریم، زیرا با بودجه‌های قطره‌چکانی نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد.

حسینی عنوان کرد: سرویس‌های بهداشتی و موتورخانه‌های زندان‌ها باید هر سال سرویس شوند و نیاز به تسهیلات برای خدمت‌رسانی بهتر به مددجویان داریم.

وی اضافه کرد: تغییر کاربری زندان جیرفت با ۹۰ درصد پیشرفت انجام شده است و امیدواریم با دستور استاندار کرمان تغییر کاربری زندان زرند هم انجام شود.

افزایش ۲۰ درصدی موجودی زندان‌های کرمان

در همین حال رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: تاکید رییس قوه این است که از مدیران ارشد دعوت کنیم تا مشکلات دستگاه قضایی را ببینند و ما را همراهی کنند.

یدالله موحد بیان داشت: امسال نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش موجودی زندان‌های استان کرمان را داریم و باید به این مسأله توجه داشته باشیم و همچنین اعتبارات زندان‌ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: اگر نتوان زندانی را اصلاح کرد ضررهای زیادی برای جامعه دارد؛ بنابراین باید امکانات و اعتبارات لازم برای اصلاح مددجویان داشته باشیم و راهی نداریم به غیر از اینکه توجه ویژه‌ای برای دستیابی به اهداف سازمان زندان‌ها داشته باشیم.

بازداشتگاه‌های کرمان را دریابید 

همچنین فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در کنار زندان‌ها و اندرزگاه‌ها همچنین بازداشتگاه‌هایی هم داریم که دارای اهمیت زیادی هستند، عنوان کرد: ۹ بازداشتگاه در استان کرمان داریم که باید در جلسه‌ای جداگانه برای این مکان‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

سردار عبدالرضا ناظری از تراکم جمعیت در بازداشتگاه‌های استان کرمان خبر داد و اضافه کرد: جیره غذایی، درمان و متادون بازداشت‌شدگان توسط فرماندهی انتظامی تامین می‌شود و نیاز به دوربین‌های پیرامونی برای مرکز مانیتورینگ داریم.

فقر مطلق ریشه اصلی جرایم است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی اظهار داشت: ما باید ورودی به زندان‌های استان کرمان و کشور را تا حد امکان کاهش دهیم.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد جرایم در استان کرمان مربوط به جرایم مواد مخدر و سرقت است، متذکر شد: فقر مطلق ریشه اصلی این جرایم است و اگر در حوزه معیشتی گشایشی باشد بی‌شک چنین جرایمی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه خبرهای خوبی برای مردم استان کرمان داریم، افزود: هزاران میلیارد سرمایه‌گذاری در استان کرمان در دست اجراست و امیدواریم مشکل آب نیز برطرف شود.

نماینده مردم کرمان و راور اضافه کرد: می‌توانیم به طرح‌های اقتصادی زندان‌های استان کرمان هم کمک کنیم و مجموعه اقتصادی زندان‌ها در طرح‌های بزرگ اقتصادی مشارکت کنند.

در عین حال استاندار کرمان با بیان اینکه باید آمار زندانیان را کاهش داد، تصریح کرد: بسیاری از زندانیان اگر شغل داشته باشند جرمی را انجام‌ نمی‌دهند زیرا مشکل اصلی آنها فقر و نداری‌ست.

علی زینی‌وند ادامه داد: مشاغل خرد برای مددجویان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و از توان خیران برای کمک به زندانیان بهره برد.

وی بیان داشت: در برخی از جرایم عمد که مشکل خاصی برای جامعه ندارد هم می‌توان ورود کرد و برای آزادسازی زندانیان جرایم سبک هم تلاش کرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: اعتبارات مناسبی برای رفع مشکلات زندان‌های استان کرمان تا پایان سال جاری اختصاص داده می‌شود و امیدواریم از محل مسؤولیت های اجتماعی مجموعه‌های مختلف هم ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص یابد.

زینی‌وند از ایجاد ارتباط الکتروینک بین فرماندهی انتظامی و زندان‌های کرمان قدردانی کرد و در زمینه تامین اعتبارات مورد نیاز در این بخش قول مساعد داد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مددجویان کرمانی مدیران ارشد زندانی جرایم زندان های استان کرمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند