Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@01:32:49 GMT

آشنایی با به روزترین شیوه‌های مختلف استخدام

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۶۲۷۴

آشنایی با به روزترین شیوه‌های مختلف استخدام

در گذشته برای کار پیدا کردن یا باید به موسسات کاریابی مراجعه می‌کردیم یا در روزنامه‌های مختلف به دنبال فرصت شغلی می‌گشتیم. اما امروزه فرایند استخدام و کاریابی بسیار راحت‌تر شده است؛

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در گذشته برای کار پیدا کردن یا باید به موسسات کاریابی مراجعه می‌کردیم یا در روزنامه‌های مختلف به دنبال فرصت شغلی می‌گشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امروزه فرایند استخدام و کاریابی بسیار راحت‌تر شده است؛ به طوری که می‌توان تنها با نشستن در خانه و چند کلیک ساده، رزومه خود را برای تعداد زیادی از آگهی‌های استخدامی ارسال کرد. از این رو، در این مقاله قصد داریم شما را با انواع روش های کاریابی و جذب نیرو آشنا کنیم تا اگر روزی به دنبال کار بودید، بتوانید با این روش‌ها به راحتی برای خودتان کار پیدا کنید.

سایت‌های کاریابی آنلاین و مزایای آن‌ها

یکی از بهترین روش‌های استخدام موفق، ثبت‌نام در سایت های کاریابی آنلاین است. در حقیقت بعد از ثبت‌نام رایگان در این سایت‌ها به هزاران آگهی استخدامی از شرکت‌های معتبر دسترسی پیدا کرده و می‌توانید به صورت رایگان برای آن‌ها رزومه‌تان را ارسال کنید. در ادامه سایر مزایای استفاده از سایت‌های کاریابی را برای شما نام می‌بریم.

فرایند استخدام آسان و سریع

فرایند جذب و استخدام در سایت‌های کاریابی بسیار سریع و راحت است؛ به طوری که کارجویان می‌توانند با استفاده از فیلترهای جستجوی پیشرفته در سایت‌های کاریابی، مشاغل مدنظر خود را به راحتی پیدا کنند. این فیلترهای نوار جستجو شامل میزان حقوق، سابقه کاری، مشاغل دورکاری، فرصت‌های کارآموزی، مشاغل تمام‌وقت یا پاره‌وقت، گروه شغلی، شهر محل کار و... هستند.

رزومه‌ساز آنلاین و رایگان

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای سایت‌های کاریابی داشتن رزومه ساز آنلاین و رایگان است که به کارجویان اجازه می‌دهد تا رزومه‌ای حرفه‌ای با قالبی استاندارد بسازند و آن را برای آگهی‌های استخدامی مختلف ارسال کنند. در حقیقت این رزومه‌ساز در فرایند کاریابی و رزومه نویسی به شما کمک زیادی خواهد کرد؛ زیرا قالب استاندارد رزومه در نگاه کارفرمایان نکته بسیار مثبتی محسوب می‌شود و مطمئن خواهید بود که به دلیل قالب غیر استاندارد رزومه‌تان، فرصت‌های شغلی خوب را از دست نمی‌دهید.

مشاهده هزاران آگهی استخدامی در معتبرترین شرکت‌ها

در سایت‌های کاریابی شرکت‌های معتبر و بزرگی مانند ایرانسل، دیجی کالا، اسنپ، سولیکو کاله و... وجود دارند که شما به تمامی آن‌ها دسترسی خواهید داشت. این در حالی است که در حالت عادی ممکن است فرصت‌های شغلی بسیاری از این شرکت‌ها را پیدا نکنید و از دست بدهید. در حقیقت با سایت‌های کاریابی می‌توانید تمام استخدامی های جدید این سازمان‌ها را به صورت یک جا مشاهده کنید.

دریافت پیشنهادهای شغلی

یکی دیگر از مزایای استفاده از سایت‌های کاریابی این است که می‌توانید از شرکت‌های معتبر در سراسر ایران پیشنهاد شغلی دریافت کنید. در حقیقت در این سایت‌ها کارفرمایان می‌توانند رزومه کارجویان واجد شرایط را خریداری کنند و به آن‌ها پیشنهاد استخدام بدهند. در این صورت حتی اگر شما در جستجوی شغل خاصی نباشید، ممکن است پیشنهاد بسیار خوبی از شرکتی معتبر با حقوق بالا دریافت کنید.

مشاهده رتبه‌بندی شرکت‌ها و تجربیات مصاحبه کارجویان

شما می‌توانید در بسیاری از سایت‌های کاریابی آنلاین، رتبه‌بندی شرکت‌ها و تجربه جلسات مصاحبه را مشاهده کنید که با این کار می‌توانید دید خوبی از سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف قبل از ارسال رزومه برای آن‌ها به‌دست آورید.

سایر مزایای استفاده از سایت‌های کاریابی برای فرایند استخدام عبارت‌اند از:

امکان مشاهده دلایل رد شدن رزومه تست‌های شخصیت شناسی پیدا کردن فرصت‌های کارآموزی مراجعه به سایت رسمی سازمان‌ها

بسیاری از شرکت‌ها سایت رسمی دارند و فرصت‌های شغلی یا آگهی‌های استخدامی خود را در آن‌ها منتشر می‌کنند. به همین دلیل شما می‌توانید با سر زدن به این سایت‌ها، موقعیت‌های شغلی فعال این سازمان‌ها را مشاهده و فرم استخدام آن‌ها را پر کنید. البته برخی از این شرکت‌ها فرم استخدامی ندارند و از شما می‌خواهند که رزومه‌تان را به آدرس ایمیل آن‌ها ارسال کنید.

استخدام از طریق لینکدین

یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای جستجوی جدیدترین فرصت‌های شغلی و اقدام برای آن‌ها، استفاده از لینکدین است. در لینکدین بسیاری از شرکت‌های معتبر ایرانی حضور فعال دارند و اگر شما پروفایلی حرفه‌ای در لینکدین داشته باشید، می‌توانید پیشنهادهای شغلی بسیار خوبی از سمت آن‌ها دریافت کنید. همچنین بسیاری از این شرکت‌ها، فرصت‌های شغلی فعال خود را در صفحه لینکدین خود منتشر می‌کنند که شما می‌توانید رزومه‌تان را برای آن‌ها ارسال کنید.

جستجوی فرصت‌های شغلی در شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از سایت‌های کاریابی در تلگرام و اینستاگرام حضور دارند و جدیدترین فرصت‌های شغلی شرکت‌های معتبر را در آن‌ها منتشر می‌کنند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها در شبکه‌های مجازی آگهی‌های استخدامی خود را منتشر می‌کنند که شما می‌توانید با دنبال کردن آن‌ها، سریعتر از این فرصت های شغلی باخبر شوید و برای آن‌ها رزومه ارسال کنید.

روش Headhunting

یکی دیگر از روش‌های نوین استخدام، هدهانتینگ یا شکار استعدادها است. در این روش سازمان‌ها به دنبال افراد شایسته سایر سازمان‌ها می‌گردند و با پیشنهاد فرصت شغلی بسیار خوب با حقوقی بالاتر از حقوق فعلی‌شان، آن‌ها را جذب سازمان خود می‌کنند. در حقیقت از ابتدا این افراد به دنبال فرصت شغلی نبودند، اما توسط شرکت‌های دیگر خود به خود جذب می‌شوند. شما نیز می‌توانید با این روش در سازمان های بزرگ استخدام شوید؛ اما باید روی تقویت مهارت‌هایتان کار کنید و با تلاش در مسیر شغلی خود پیشرفت کنید تا توسط سازمان‌های دیگر دیده شوید.

استخدام از طریق کارآموزی

بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها، افرادی را در موقعیت‌های شغلی مختلف به عنوان کارآموز به کار می‌گیرند و بعد از یاد دادن مهارت‌های لازم به این افراد، آن‌ها را استخدام می‌کنند. این روش از آن جهت مناسب است که کارآموزها وقتی وارد سازمانی می‌شوند بعد از یادگیری مهارت‌های شغلی، حس وفاداری به سازمان پیدا کرده و می‌توانند به عنوان یک نیروی توانمند آن‌جا کار کنند. شما نیز اگر به شغلی علاقه دارید، ولی به مهارت‌های آن تسلط ندارید، می‌توانید در فرصت‌های کارآموزی شرکت کنید تا مسیر شغلی خود را همان‌طور که تمایل دارید، رقم بزنید.

نمایشگاه کار

نمایشگاه‌های کار هرساله به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شوند که شرکت‌های زیادی در آن حضور دارند. در نمایشگاه کار هر شرکتی غرفه‌ای جداگانه دارد و شما می‌توانید با مراجعه به این غرفه‌ها، با فرصت‌های شغلی این شرکت‌ها آشنا شوید. همچنین ملاقات حضوری شما با منابع انسانی شرکت‌های مختلف می‌تواند دیدی کلی در مورد فرهنگ سازمانی هر شرکت به شما بدهد. علاوه بر این می‌توانید از تجارب شغلی بسیاری از افراد حاضر در نمایشگاه بهره ببرید.

نمایشگاه کار برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان ترم آخر نیز فرصت بسیاری خوبی برای پیدا کردن جدیدترین فرصت‌های شغلی و کارآموزی است.

سخن آخر

تمامی روش‌های کاریابی که تا اینجا نام بردیم روش‌های بسیار کارآمد برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی هستند که شما می‌توانید از تمامی آن‌ها استفاده کنید تا فرایند کاریابی و استخدام خود را سرعت بخشیده و هرچه سریعتر موقعیت شغلی با حقوقی بسیار مناسب پیدا کنید. با این حال باید همیشه به یاد داشته باشید که اگر سابقه کاری چندان بالایی ندارید، فرایند استخدام می‌تواند کمی طولانی باشد. اما به این معنی نیست که نمی‌توانید شغلی خوب پیدا کنید؛ بلکه باید صبور باشید و علاوه بر ثبت‌نام در سایت‌های کاریابی، در شبکه های اجتماعی نیز همیشه گوش به زنگ فرصت‌های شغلی سازمان‌ها باشید.

همچنین سعی کنید نکات مهم شرکت در جلسات مصاحبه در مصاحبه حضوری یا مصاحبه آنلاین را رعایت کنید تا بتوانید آن‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارید.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سایت های کاریابی سایت های کاریابی آگهی های استخدامی فرایند استخدام شرکت های معتبر منتشر می کنند فرصت های شغلی شما می توانید شرکت ها یکی دیگر شغلی بسیار ارسال کنید شرکت ها برای آن ها سازمان ها فرصت شغلی پیدا کردن رزومه تان روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، در ادامه برگزاری کارگاه های تخصصی در موزه سینما، کارگاه آشنایی با عکاسی در فیلم و سینما توسط امیر عابدی عکاس شناخته شده سینما برگزار می‌شود.

این کارگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می شود و علاقه مندان برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه می توانند به سامانه اینترنتی موزه سینما مراجعه کنند. این در حالی است که به شرکت کنندگان در پایان کارگاه گواهی حضور داده می‌شود.

امیر عابدی از سال ۱۳۶۷ به صورت جدی عکاسی را در سینما آغاز کرد و تاکنون عکاسی بیش از ده‌ها فیلم بلند سینمایی، مجموعه تلویزیونی، تئاتر و فیلم کوتاه را انجام داده است.

وی تاکنون جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از جشنواره فیلم فجر را برای عکاسی فیلم «سه زن» و تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما برای عکاسی فیلم «مزرعه پدری» را به‌دست آورده است.

عابدی عکاسی فیلم‌هایی همچون «نسل سوخته»، «شب یلدا»، «چهارشنبه سوری»، «آلزایمر»، «یک شهروند کاملا معمولی»، «جاده قدیم»، «ساکن طبقه وسط»، «زندان زنان»، «قرمز»، «پرواز در نهایت»، «سریال مدار صفر درجه» را بر عهده داشته است.

کد خبر 6088956 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • نخستین نمایشگاه کار استان همدان برگزار می‌شود
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان