Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار هرمزگان با اشاره به تکمیل ۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی در هرمزگان در روزهای گذشته گفت: با اتمام دور اول سفرها و بازگشت بخشی مسافران هم‌اکنون برخی ظرفیت خالی برای پذیرش مسافر جدید در استان ایجاد شده است‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز در تشریح آخرین وضعیت مسافرت‌ها به هرمزگان، اظهارداشت: طرح نوروزی در استان هرمزگان از 26 اسفندماه آغاز شده است و تا به پایان روز ششم فروردین ماه 2 میلیون و 16هزار و 146نفر مسافر وارد استان هرمزگان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: میران ورود مسافر به هرمزگان نسبت مشابه سال 1400 حدود 66 درصد افزایش پیدا کرده است اما در همسنجی با پیش از شیوع کرونا  که سال 98 بود افزایش  مسافران نوروزی به هرمزگان 36درصد است.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: تا پایان روز شنبه ششم فروردین ماه، 100درصد ظرفیت مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، خانه‌مسافر، اقامتگاه‌ها و واحد‌های بومگردی استان تکمیل شده بود که با خروج بخشی از مسافران در دور نخست سفرها، امکان پذیرش مسافر در برخی از مراکز اقامتی استان ایجاد شده است. 

دوستی تاکید کرد: در دور اول سفرهای نوروزی به استان هرمزگان 382هزار و 781نفر از هتل‌ها، مهمانسراها و خانه مسافر برای اقامت و اسکان استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و 570هزارنفر از کمپ اسکان، بوستان‌ها و سالن های ورزشی برای اسکان استفاده کرده‌اند و 141هزار و 596نفر نیز در مدارس و مراکز رفاهی اقامت داشته‌اند. 

سفرهای دریایی در استان هرمزگان از مرز 2 میلیون نفر گذشتنگرانی خیز سفرها به شمال ایران در هفته دوم تعطیلات/بارش برف در غرب،‌ مسافران را به شرق کشور هدایت کردرکوردشکنی رشد سفرهای نوروزی با افزایش 42 درصدی
استاندار هرمزگان تصریح‌کرد: طی مرحله نخست طرح نوروزی، 108هزار و 478نفر از طریق خطوط هوایی و 18هزار و 375نفر از طریق خطوط ریلی وارد استان شده‌اند که ورود مسافر از طریق خطوط هوایی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، 69درصد و ورود مسافر از طریق خطوط ریلی 59درصد افزایش داشته است. 

وی اضافه کرد: 435هزار و 321خودروی سبک و 55هزار و 740خودروی سنگین نیز از 26اسفندماه تا پایان روز ششم فروردین ماه وارد استان شده است که در مجموع ورود مسافر از طریق جاده‌ها افزایش 74درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته دارد. 

استاندار هرمزگان با بیان‌اینکه  آمار تجمیعی جابجایی خودرو و مسافر به جزایر استان طی این مدت، 372هزار و 223خودرو و بیش از یک میلیون و 795هزارمسافر بوده است گفت: نزدیک به 2.5میلیون سفر دریایی از طریق بنادر مسافری استان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس به ثبت رسیده است و 544هزار و 632نفر در دور نخست سفرها از مناطق گردشگری دریایی استان بازدید کرده اند.

انتهای پیام/865/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار هرمزگان استان هرمزگان طریق خطوط ورود مسافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های هرمزگان ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ نیم صفحه نخست امروز روزنامه‌های هرمزگان به شرح زیر است:

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • صفحه نخست روزنامه‌های هرمزگان ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • پذیرش کمتر از ۳۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های لرستان