Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@20:27:59 GMT

سندرم خشکی چشم و درمان آن

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۲۰۴۸۵

سندرم خشکی چشم و درمان آن

در معاینه، دیدشان کامل بود اما غدد چربی لبه‌های پلک‌شان ورم داشت. با این که حجم اشک‌شان زیاد شده بود اما به‌دلیل اختلال لایه چربی اشک در معاینات انجام‌شده، کیفیت اشک خوب نبود. به ایشان توضیح دادم که مبتلا به خشکی چشم هستند و دلیل اصلی آن التهاب غدد چربی لبه پلکشان است که باعث می‌شود اشک به‌سرعت از سطح چشم بخار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قدم‌اول درمان رعایت بهداشت پلک‌هاست. مصرف مواد آرایشی باید کمتر شود و در صورت استفاده سریع‌تر پاک و شسته شو‌د. قبل از خواب باید پلک‌ها را با حوله گرم ماساژ داد و سپس با شامپوبچه لبه‌های پلک را شست.

برایشان اشک‌ مصنوعی نیز تجویز کردم. خوشبختانه سه ماه پس از پیگیری درمان علائم‌شان بهبود قابل‌توجهی پیدا کرده بود.

خشکی چشم یکی از شایع‌ترین بیماری‌های چشمی است که از نظر تاثیر بر کیفیت زندگی اثری مشابه با بیماری‌های قلبی دارد. دو علت اصلی خشکی چشم کاهش تولید اشک در اثر افزایش سن یا بیماری‌های روماتیسمی و اختلال در کیفیت اشک تولیدی است.

لایه چربی موجود در سطح اشک از تبخیر زودهنگام اشک جلوگیری می‌کند. در اثر عوامل محیطی و ژنتیکی غدد اشک لبه پلک ممکن است دچار اختلال شده و علائم خشکی چشم مانند سوزش، اشک‌ریزش و احساس جسم خارجی در چشم ایجاد شود.

درمان خشکی چشم بسته به علت زمینه‌ای و شدت آن می‌تواند شامل رعایت بهداشت لبه پلک، ماساژ پلک‌ها، استفاده از شامپو بچه برای شست‌وشوی لبه پلک، اشک‌مصنوعی و قطره‌های ضد‌التهاب چشمی و استفاده از بخور برای افزایش رطوبت محیط داخلی منزل باشد. همچنین استفاده از عینک‌آفتابی می‌تواند از تبخیر اشک در اثر وزش باد جلوگیری کند.

با توجه به افزایش استفاده از نمایشگرهای الکتریکی مانند صفحه‌های گوشی موبایل توصیه می‌شود که در فواصل استفاده از موبایل با استراحت‌های کوتاه‌مدت علائم خشکی چشم را کاهش داد.

دکتر رضا میرشاهی - متخصص چشم/ روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خشکی چشم اشک مصنوعی خشکی چشم لبه پلک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۲۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!

 در عصری زندگی می‌کنیم که همگان به دنبال راه‌حل‌های فوری و ساده برای دستیابی به اهداف خود هستند، و این نگرش در زمینه‌های پخت‌وپز، درمان و بهداشت نیز قابل مشاهده است. به ادعای برخی، استفاده از چربی‌سوز‌ها می‌تواند ظرف مدت یک هفته به آب کردن چربی‌های شکمی و بهبود تناسب اندام کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز، بسیاری از افراد چاق، به ویژه زنان، از نگاه دیگران به خود به عنوان فردی چاق دچار ناراحتی و نگرانی می‌شوند. این چربی‌سوز‌ها به عنوان یک راه حل مؤثر و طبیعی برای کاهش وزن تبلیغ می‌شوند و علاوه بر این، برخی از خواص استثنایی دیگر این محصولات شامل بهبود عملکرد مغز و حافظه، بینایی و شنوایی نیز است.

بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات، رابطه مستقیمی میان مصرف بالای کلسیم و بهبود ترکیب بدن وجود دارد. وقتی میزان کلسیم در بدن شما پایین باشد، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که به شما امکان استفاده‌ی بهتر از کلسیم موجود را می‌دهد، اما مشکل اینجاست که بدن به سلول‌های چربی نیز علامت می‌دهد به حالت چربی باقی بمانند.

لبنیات از قبیل شیر، پنیر و ماست منبع مناسب کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به شکستن چربی در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل آن کمک می‌کند. همیشه به جای لبنیات پرچرب، لبنیات بدون چربی یا کم‌چرب تهیه کنید. اگر روزانه سه وعده لبنیات بخورید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید، حتما به راحتی به هدف چربی سوزی سریع شکم و پهلو و کل بدن تان می‌رسید.

خواص چربی سوزی پنیر پارمیزان

کم‌کالری و پرکلسیم بودن این پنیر هورمون‌های چربی‌سوز بدن را فعال می‌کند. از آنجا که این پنیر بیش از هر ماده‌ی لبنی دیگری پروتئین دارد، با مصرف آن برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. هر روز ۳۰ میلی‌گرم از این پنیر را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

tags # رژیم لاغری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟