Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@21:26:47 GMT

بهای نفت اوپک به بیش از ۱۰۰ دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۶۶۶۲

بهای نفت اوپک به بیش از ۱۰۰ دلار رسید

براساس گزارش منابع اقتصادی در پایان معاملات امروز بهای نفت بازهم روند افزایشی گرفت که نفت اوپک نیز از این افزایش بی بهره نبود.

 

بر اساس آمار پایگاه اینترنتی اویل پرایس در معاملات روز سه شنبه، تا ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران، بهای نفت در بازار معاملات نفتی جهان روند افزایشی داشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین وست تگزاس اینترمیدییت‏ برای تحویل در ماه مه، با سه دلار و ۷۸ سنت معادل حدود چهار و یک صدم درصد افزایش نسبت به معاملات پیشین، به ۹۸ دلار دو ۸۷ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال، هم برای تحویل در ماه مه، با چهار دلار و ۱۷ سنت معادل حدود چهار و ۲۲ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات پیشین، به ۱۰۲ دلار و ۶۴ سنت رسید.

بهای سبد نفت اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود) نیز برای تحویل در همین تاریخ، با ۹۰ سنت معادل حدود ۹۰ صدم درصد افزایش نسبت به معاملات پیشین، به ۱۰۱ دلار و دو سنت رسید.

شایان ذکر است جنگ میان بزرگترین صادرکننده سوخت فسیلی و یکی از بزرگترین صادرکنندگان گندم و دانه‌های روغنی جهان، کل اقتصاد دنیا را با رشد کندتر و تورم سریعتر مواجه کرد. روسیه و اوکراین تولیدکنندگان عمده کالا هستند و این جنگ باعث افزایش قیمت‌های جهانی به ویژه در حوزه نفت و گاز طبیعی شده است. هزینه‌های مواد غذایی افزایش یافته و گندم که اوکراین و روسیه ۳۰ درصد از صادرات جهانی آن را تشکیل می‌دهند، به رکورد قیمتی رسیده است.

کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین المللی پول اخیراً در یک نشست توجیهی در واشنگتن به خبرنگاران گفت: ما در جهانی با مشکلات فراوان و شوک‌های بزرگ زندگی می‌کنیم. ما به قدرت جمعی برای مقابله با مشکلات آینده نیاز داریم.

در حالی که برخی از اثرات ممکن است به طور کامل برای چندین سال مورد توجه قرار نگیرند، در حال حاضر نشانه‌های واضحی وجود دارد که نشان می‌دهد جنگ و در نتیجه جهش هزینه‌های کالا‌های اساسی، ایجاد تعادل ظریف بین مهار تورم و حمایت از اقتصاد را برای سیاست‌گذاران در برخی کشور‌ها دشوارتر می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر