Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@20:27:15 GMT

نصب پنل‌های خورشیدی بر بام منازل بلغارها

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۸۹۷۴

نصب پنل‌های خورشیدی بر بام منازل بلغارها

مقامات در بورگاس بلغارستان، مجموعه‌ای از اقدامات مرتبط با پیاده‌سازی پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر را اعلام کردند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نصب پنل‌های خورشیدی بر بام منازل شهروندان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهر بورگاس از پروژه‌ای موسوم به شهر خورشیدی رونمایی کردند که هدف آن پوشش ساختمان‌های مسکونی شهر با سیستم‌های فتوولتاییک (PV) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله اول که در حال حاضر کامل شده است شامل نقشه برداری از سقف‌ها و ارزیابی ظرفیت بالقوه تولید انرژی خورشیدی هر کدام از آن‌ها است.

پروژه شهر خورشیدی مختص شهروندانی اجرا می‌شود که می‌خواهند سیستم‌های فتوولتاییک را بر روی سقف خود نصب کنند و به شهر در حفظ انرژی کمک کنند.

مسئولان اکنون در حال کار بر روی ایجاد یک نقشه جامع از شهر هستند که از طریق یک پلتفرم دیجیتال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. این نقشه به شهروندان این امکان را می‌دهد که ساختمان‌های خود را پیدا کنند و بازده انرژی بالقوه یک سیستم PV را مشاهده کنند. این پلت فرم علاوه بر نشان دادن میزان کربن ذخیره شده، می‌تواند محاسبه کند که چه تعداد پنل فتوولتاییک را می‌توان نصب کرد و هزینه آن چقدر است. با توجه به اینکه همه سقف‌ها یکسان ساخته نمی‌شود، جهت‌گیری شرق به غرب، شمال به جنوب می‌تواند نابرابری‌های قابل توجهی ایجاد کند.

ترسیم نقشه شهر با این روش، به مقامات کمک می‌کند تا به چند هدف پایداری دست یابند. برای مثال این روش نقشه‌برداری از شهر می‌تواند اندازه دقیق فضاهای سبز و همه گونه‌های درختی شهر را نیز در اختیار مسئولان فضای سبز شهری بگذارد.

با استفاده از داده‌ها، مقامات می‌توانند نسبت فضای سبز را برای ساختن فضا تعیین کنند و به میزان سبز بودن شهر دسترسی پیدا کنند. این اقدام به نوبه خود به اطلاع آنها در مورد دامنه و اهداف ابتکارات سبز در آینده کمک می‌کند.

کد خبر 570348

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بورگاس بلغارستان شهرهای جهان اقدامات شهرهای جهان شهرداری های جهان پنل خورشیدی انرژی خورشیدی شهر خورشیدی فتوولتائیک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایحان‌غربی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه ملی فیبرنوری در شهر قره ضیاءالدین گفت: طرح ایجاد فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در این شهر به طول بیش از ۲۵ هزار متر و اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان طراحی و آغاز شد.

قاسم جلیلی‌نژاد، با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی توسعه فیبر نوری و در مراسم کلنگ‌زنی پروژه فیبرنوری شهر قره‌ضیاءالدین اظهار کرد: ابر پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها از اقدامات مهم و ارزشمندی بوده که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با اشاره به تبصره‌های قانون بودجه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات برای مشوق‌های اجرای این پروژه افزود: دولت جهت اجرای پروژه برای پروژه فیبر نوری یارانه ۳۲ میلیون ریالی به ازای هر خانوار پرداخت می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: طرح توسعه ملی فیبرنوری در شهرستان چایپاره با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به متراژ بیش از ۲۵ کیلومتر وارد فاز اجرایی شد.

جلیلی‌نژاد تصریح کرد: در قبال این طرح و تا پایان برنامه هفتم مقرر شده است ۸۰ درصد منازل و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها از طریق این شبکه که بین ۲۰ تا ۱۰۰ برابر سرعت بیشتر نسبت به اینترنت معمولی دارد، تحت پوشش قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۸.۵ درصد از کل پهنای باند مصرفی استان روی اینترنت ثابت بوده که ناشی از توجه نکردن به زیرساخت‌های ارتباطات ثابت در گذشته بوده است.

در این مراسم، عملیات اجرایی طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در شهر قره‌ضیاءالدین با حضور فرماندار، شهردار و شماری از مسئولان در میدان اصلی این شهر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • تصاویری از آبگرفتی منازل و معابر زاهدان پس از بارش های بهاری
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور