Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نمایشگاه گروهی «نگارگران» روز دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری انقلاب اسلامی افتتاح شد.

امیرحسین آقامیری استاد نگارگری درباره این نمایشگاه گفت: مجموعه آثاری که ما در نمایشگاه نگارگران به نمایش گذاشتیم حاصل ۱۰ تا ۱۲ سال آموزش من برای هنرجویانی است که از ابتدا کار را شروع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: آثاری که در نمایشگاه مذکور در معرض دید عموم به نمایش گذاشته شد به دو بخش تقسیم می‌شوند. تعدادی از آنها آثار مشق از آثار قدما و اساتیدی چون رضا عباسی، استاد فرشچیان و محمدباقر آقامیری هستند و تعداد دیگر کارهایی خلاقانه به حساب می‌آیند که ذهنی ساخته شده‌اند. در واقع مشق کردن جز واجبات آموزش است و نمی‌توان از نوآموزان نگارگری انتظار داشت که در ابتدای راهشان کارهای ذهنی بسازند اما افرادی که سال‌ها مشق نگارگری کرده‌اند توانایی خلق کارهای ذهنی و خلاقانه را دارند. من همیشه به هنرجویانم می‌گویم ارزش آموزشی دیدن آثار قدما و اساتید در موزه‌ها بیشتر از ارزش آموزشی حضور در کلاس‌های نگارگری است.

امروز رقابتی بین هنرمندان وجود ندارد

این استاد نگارگری تاکید کرد: من از همه شاگردانم خواستم در برگزاری نمایشگاه نگارگران مشارکت کنند تا برای ادامه کارشان تشویق شوند. آنها با مشارکت در نمایشگاه مذکور و قرار گرفتن در یک فضای رقابتی انگیزه بیشتری برای تداوم کار در مسیر نگارگری پیدا می‌کنند البته تا چند سال قبل مسابقات و میادین ارزیابی متعددی با هدایای ارزشمند برای آثار هنری وجود داشت تا حس رقابت میان هنرمندان ایجاد شود اما متأسفانه امروز با کاهش میادین ارزیابی رقابتی بین هنرمندان وجود ندارد.

آقامیری بیان کرد: چند کار از من که بیشتر در زمینه قرآنی ساخته شده‌اند میان آثار هنرجویانم در نمایشگاه نگارگران به نمایش گذاشته شده است. برخی از این آثار پیام‌های سوره‌های عادیات، تکاثر و آیه ۱۴ سوره نحل را به مخاطبانشان یادآور می‌شوند.

او ادامه داد: هنر نگارگری ما یک هنر عرفانی و اخلاقی است بنابراین آثاری که در نمایشگاه نگارگران به نمایش گذاشته می‌شوند با مضامین ارزشی خلق شده‌اند.

ترغیب مردم به خرید آثار هنری کار هر کسی نیست

این استاد نگارگری بیان کرد: حوزه هنری علاوه بر برگزاری نمایشگاه نگارگران تلاش می‌کند با تبلیغات اشخاصی از خارج از حوزه هنری را به خرید آثار هنرمندان ترغیب کند اما انجام این کار در جامعه امروز ما کار هر کسی نیست زیرا سرمایه گذاری در زمینه ترغیب مردم به خرید آثار هنری بسیار کم شده است.

آقامیری خاطرنشان کرد: آثار هنرجویانم را برای فروش می‌گذاریم و امیدواریم آثار آنها فروخته شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نمایشگاه را به طور مجازی نیز در نمایشگاه مجازی «نگارگران» دنبال کنند.

نمایشگاه‌های مجازی توسط حوزه هنری دیجیتال برای تسهیل و دسترسی مخاطبان برای بازدید از نمایشگاه‌های حوزه هنری طراحی شده است.

کد خبر 5474327

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری هنر نگارگری گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری تئاتر ایران رادیو ماه امید کارگردان تئاتر تماشاخانه شهرزاد ماه رمضان 1401 فیلم سینمایی موسیقی ایرانی شبکه دو سیما رادیو صبا درگذشت چهره ها هنرمندان تئاتر سریال ایرانی رادیو نمایش نمایشگاه نگارگران خرید آثار حوزه هنری آثار هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته گرافیک افتتاح شد

مراسم افتتاحیه هفته گرافیک ایران ۱۴۰۳، عصر جمعه هفتم اردیبشهت در تالار شهناز خانه هنرمندان با حضور پیشکسوتان و فعالان حوزه طراحی گرافیک ایران برگزار شد.

بهرام کلهرنیا رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در ابتدای مراسم گفت: امروز گفتگو کردن سخت است، اما برای اینکه بتوانیم زندگی فرهنگی و صنفی خودمان را ساماندهی کنیم، امروز یکی از فرصت‌های ما برای تحقق این منظور است و ما سنگربان این معنا شدیم. دوستان جوانم من را پشتیبانی کردند تا بتوانیم برای نوع دیگری از زیست، کاری انجام دهیم. این هفته حاصل تلاش جمع زیادی از جوانان گرافیست است تا به پیروزی کاری که انجام داده‌ایم، احترام بگذاریم.

وی درباره ناخرسندی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و موانع موجود بیان کرد: شما سفره‌دار امروز هستید و ما کارگزار؛ کاری که انجام شده است، با معنای انجمنی سازگاری داشت؛ من خطا‌های زیادی دارم، اما دیدن خطا‌ها شاید جوانمردانه نباشد برای مردم سرزمینی که جای پای جوانمردی را محکم می‌کنند. انجمن صنفی طراحان گرافیک به دلیل ندانستن و بد دانی تا لبه سقوط رفت. با احترام به همه انجمن‌های هنری، انجمن طراحان گرافیک بنیانی‌ترین انجمن صنفی هنری است و یک میراث ارزشمند برای این روزگار است نه برای اینکه آرزو‌های صنفی ما را پوشش دهد.

کلهرنیا تاکید کرد: هفته گرافیک ۱۴۰۳، اولین تلاش هیات‌مدیره جدید است و می‌دانم به آن انتقاد وارد است، اما صد‌ها امتیاز دارد؛ بنابراین من پای خطایش می‌ایستم، اما همه امتیازهایش متعلق به دوستانم است. بگذارید انجمن باقی بماند و نفس بکشد.

وی به برنامه بزرگداشت کامران کاتوزیان اشاره کرد و گفت: من و دوستان جوانم زیر سایه کامران کاتوزیان ایستاده‌یم. این جمله معنای بسیار بزرگی دارد؛ چراکه روزی که سرو چندهزار ساله را ببینید سایه آن را درک می‌کنید و متوجه می‌شوید که چه معنایی دارد. ما زیر سایه سرو وجود استاد کاتوزیان قرار گرفته‌ایم و به همین بهانه، ویژه‌نامه‌ای تهیه شده که اولین شماره آن به نام استاد کاتوزیان مهر خورده است، اما امیدواریم شماره‌های دیگر ویژه‌نامه را نیز نشر بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان