Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:17:23 GMT

«صغاد» میزبان چهارمین جشنواره بومی - محلی شمال فارس

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۳۳۰۲۰

«صغاد» میزبان چهارمین جشنواره بومی - محلی شمال فارس

حمیدرضا شیبانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: چهارمین جشنواره بومی و محلی صغادی ها در روزهای پنجشنبه ۲۲ و جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب در سالن استادیوم ورزشی شهرک شهید بهشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: تولیدات صنایع چوبی، چرمی پوستی، سنگی، خانگی و مواد غذایی و بهداشتی دست ساخته‌هایی است که هنرمندان صغادی در اولین روز از این جشنواره در معرض نمایش و فروش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر چهارمین جشنواره بومی محلی صغاد با بیان اینکه تصویر برداری از تولیدات هنرمندان صغادی در دستور کار دومین روز از این جشنواره است، خاطرنشان ساخت: آثار تولیدی هنرمندان پس از تصویر برداری توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آباده ثبت می‌شود.

شیبانی در ادامه بیان داشت: در این دوره از جشنواره هنرهای دستی هنرمندان صغادی در قالب گیوه دوزی، شیوه کشی، سفید گری مسگری، منبت کاری، گنگو گری، چینی بندزن، نمد مالی، تنور سازی، سفالگری دباغی، نجاری، آهنگری، چاقو و قیچی، ترشیجات، لبنیات، غذاهای سنتی شیرینی و تنقلات، پخت انواع نان رووار چینی، بافتنی ریسندگی، عطاری خیاطی، کتابفروشی، سنگ تراشی اختراعات است که در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

او ابراز کرد: اجرای بازی‌های بومی محلی از دیگر برنامه‌های چهارمین دوره جشنواره بومی محلی صغاد در شمال فارس است.

کد خبر 5482418

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان آباده آئین بومی محلی میراث فرهنگی فارس عید فطر 1401 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا گرد و غبار روز معلم آمار کرونا بارش باران فطریه خراسان رضوی ایلام ماه رمضان 1401 جشنواره بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۳۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ شهردار محمد آباد با اشاره به لزوم توجه به حفظ و احیای صنایع دستی و توسعه صنعت گردشگری در جرقویه گفت: این جشنواره در سومین دوره برگزاری با حضور ۳۰ غرفه دار بومی و ۴۰ غرفه دار از دیگر استان‌های کشور برپا شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد اسماعیل زاده افزود: دستاورد‌های محصولات وصنایع دستی استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان، یزد، مازندران، مرکزی، تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد در این نمایشگاه عرضه شده است.
جشنواره سوغات ایران زمین با دارا بودن غرفه‌هایی شامل صنایع دستی، غذا‌های محلی و سنتی، گل، عسل و گیاهان معطر و دارویی، فرهنگ اقوام و موزه‌ی مردم شناسی جرقویه تا ۱۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ برای بازدید عموم دایراست.

 

دیگر خبرها

  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس