Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین،  نخستین و بزرگترین نمایشگاه فروش محصولات بانوان کارآفرین از سراسر ایران با عنوان "شهربانو" از تاریخ ۲۶ الی ۳۰ اردیبهشت ماه همزمان با نمایشگاه گل و گیاه، از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در محل نمایشگاه بین المللی شهر مشهد برگزار می‌شود.
در سالی که مقام معظم رهبری آن را به نام "تولید، دانش بنیان؛ اشتغال آفرین" نامگذاری نموده است، مرکز نوآوری اجتماعی ایران بان نو بنا دارد با همکاری نهادها و ارگان های متولی امر کسب و کار، نمایشگاههای ملی فروش محصولات بانوان کارآفرین را در مراکز استان ها برگزار نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در نمایشگاه مشهد از میان ۱۲ هزار بانوی کارآفرین بنیاد علوی، بنیاد برکت، صندوق امید، میراث فرهنگی و اداره تعاون وزارت کار و ... برترین ها انتخاب و در این نمایشگاه حاضر شدند.
علاقه مندان به خرید محصولات بانوان ایرانی می‌توانند جهت مشاهده، خرید و حمایت از بانوان ایرانی در این فروشگاه حضور بهم رسانند . 
در این نمایشگاه که نخستین و بزرگترین نمایشگاه فروش کسب و کارهای خانگی بانوان کارآفرین سراسر کشور است، بیش از ۳۵۰ بانوی کارآفرین از سراسر کشور محصولات و دست سازه های خویش را در معرض دید عموم قرار می‌دهند . 
همچنین هر روز از ساعت ۱۸ الی ۱۹ بانوان برگزیده به انتقال تجربه خود به سایرین می‌پردازند.
مرکز نوآوری اجتماعی ایران بان نو از ابتدای تاسیس با رویکرد ترویج الگوهای نوآورانه بومی مبتنی بر حفظ نقش متوازن و توامان مادری، همسری و اجتماعی بانوان کشور مشغول به فعالیت بوده و تلاش نموده با ترویج کسب و کارهای نوآورانه خانگی زمینه فعال شدن بانوان کشور در محیط گرم خانواده را بوجودآورد.
این موسسه معتقد است "جهش تولید" تنها با اضافه شدن انرژی خاموش پنجاه درصد جامعه یعنی بانوان کشور به حوزه تولید و اقتصاد و نقش دهی مولد به آنها در قالب ترویج و تقویت کسب و کارهای خانگی میسر است.
 در این مسیر تاکنون این موسسه ضمن گردآوری بزرگترین بانک اطلاعاتی بانوان کارآفرین کشور و همچنین الگوهای موفق اجتماعی بانوان ، چندین رویداد ملی و استانی را در قالب انتقال تجربه الگوهای موفق و همچنین برگزاری نمایشگاه فروش محصولات بانوان کارآفرین در شهر تهران و دیگر شهر های کشور برگزار نموده است. 
از دیگر اقدامات مهم این مجموعه میتوان به حمایت مالی و اعطای وام های قرض الحسنه به کارآفرینان جهت شکوفایی کسب و کار آنها،آموزش و برگزاری دوره های آنلاین "کارآفرین شو" ویژه علاقمندان به کارآفرینی و انجام تبلیغات برای بانوان کارآفرین ایران زمین اشاره نمود.

کد خبر 676681 برچسب‌ها زنان سرپرست خانوار زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زنان سرپرست خانوار زنان بانوان کارآفرین محصولات بانوان نمایشگاه فروش کسب و کارهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران آمار عملکرد ۱۰۰ صادرکننده اول کشور در حوزه تجارت خارجی را در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد. از مجموع صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته، بالغ بر ۱۳۶ میلیون تن به ارزش بیش از ۴۹ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شده است که از این میزان، ۶۹ میلیون و ۷۳۹ هزار تن به ارزش ۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون دلار توسط ۱۰۰ صادرکننده برتر انجام گرفته است. این میزان صادرات توسط ۱۰۰ صادرکننده برتر، بیانگر افت ۱.۴۷ درصدی از نظر وزن و افت ۱۸.۹ درصدی از نظر ارزش دلاری نسبت به سال ۱۴۰۱ است. با این حال فولاد مبارکه توانسته است در سال ۱۴۰۲ هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزش دلاری، رشد قابل توجهی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته باشد.

نکته حائز اهمیت در رشد صادرات محصولات فولاد مبارکه، افزایش هم‌زمان وزن و ارزش دلاری صادرات است.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در رابطه با میزان صادرات این شرکت در سال ۱۴۰۲ گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تغییر رویکرد در حوزه فروش و بازاریابی و حضور مؤثر در بازارهای جدید توانست ضمن تأمین نیاز مصرف کنندگان داخلی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک میلیون و ۴۰۹ هزار تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۷ میلیون دلار صادر کند که از نظر وزنی ۱۶.۶۱ درصد و از نظر دلاری ۱۴.۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ رشد داشته است و این رشد صادرات در شرایطی رقم خورده است که در سال ۱۴۰۲ با محدودیت‌های شدیدی در حوزه برق و گاز مواجه بودیم.

طیب‌نیا افزود: نکته حائز اهمیت در رشد صادرات محصولات فولاد مبارکه، افزایش هم‌زمان وزن و ارزش دلاری صادرات است. این مسئله بیانگر نگاه ویژه فولاد مبارکه برای گذر از خام‌فروشی و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه با کسب سهم ۱.۴۳ درصدی ارزش دلاری صادرات در بین کل صادرکنندگان در جایگاه پنجم قرار گرفته است و این در شرایطی است که رتبه اول به شرکت ملی گاز و سه رتبه دیگر به شرکت‌های حوزه پتروشیمی باز می‌گردد و این مهم، اهمیت رتبه فولاد مبارکه را به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی و پتروشیمی دو چندان می‌کند.

طیب‌نیا با اشاره به جزئیات صادرات محصولات فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه بزرگترین تولیدکننده محصولات تخت در منطقه به شمار می‌رود و ۸۴ درصد تولیدات ما در سال ۲۰۲۳ راهی بازارهای داخلی و ۱۶ درصد راهی بازار صادراتی شده است.

طیب‌نیا افزود: البته در بخش صادرات چالش‌هایی نیز وجود دارد که امیدواریم در سال‌های آتی رفع شود. نخست آن که برای فروش و ارائه محصولات متنوع به بازار جهانی محدودیت داریم. همچنین چالش اصلی صادرات در شرایط کنونی کشور عدم امکان برنامه‌ریزی بلندمدت با توجه به باثبات نبودن پیش‌بینی‌ها بر شرایط ارزی و تغییرات احتمالی قوانین و تعرفه‌ها و معافیت‌های صادراتی و … است. به عنوان نمونه حذف معافیت‌های مالیاتی صادرات به واسطه محدودیت گذاشتن بر سقف معافیت‌ها در قانون بودجه سال جاری از مواردی است که با توجه به الزام به عرضه ارز با قیمت نیما توجیه صادرات را برای بسیاری شرکت‌ها از بین خواهد برد.

وی گفت: همچنین زیرساخت‌های کشور برای صادرات باید تقویت شود؛ در بخش لجستیک و حمل و نقل نیاز به بهبود داریم، اسکله‌ها در بنادر باید تقویت شود تا بتوانیم محصولات را با تناژهای بیشتر صادر کنیم.

کد خبر 6097074

دیگر خبرها

  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • نمایشگاه کتاب به مثابه پارک برای گشت‌وگذار نیست!
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم