Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@05:37:18 GMT

عزم بریتانیا برای تصویب استانداردهای سازه‌های بدون کربن

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۲۰۶۷

عزم بریتانیا برای تصویب استانداردهای سازه‌های بدون کربن

بسیاری از نهادهای پیشرو در ساختمان‌سازی بریتانیا عزم خود را جزم کرده‌اند تا استانداردهای جدیدی برای ساخت‌وساز ارائه دهند تا از این طریق به کاهش انتشار کربن در سراسر قلمرو کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استانداردهای جدیدی که قرار است در راستای کاهش انتشار کربن توسط معماران و سرمایه‌گذاران بریتانیایی اعمال شود، همه سازه‌های جدید و قدیمی را تحت پوشش قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک، کاهش انتشار گازهای آلاینده حاصل از سازه‌های شهری گام بلندی در راستای کاهش ۷۸ درصدی این گاز تا سال ۲۰۳۵، به عنوان یکی از اهداف مهم بریتانیا خواهد بود، ضمن این‌که نقش مهمی نیز در تحقق هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ ایفا خواهد کرد.

حل بحران انتشار کربن در بریتانیا

گزارش‌ها حاکی است که بیش از یک‌چهارم کربن موجود در هوای بریتانیا را ساختمان‌ها منتشر می‌کند، بنابراین محققان دستیابی به هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ را بدون اصلاح طراحی سازه‌های شهری غیرممکن می‌دانند. به همین دلیل، اعمال استانداردهای جدید برای ساخت خانه‌های بدون انتشار کربن و ایجاد تغییراتی موثر برای کاهش انتشار این گاز در سازه‌های قدیمی می‌تواند به بهترین شکل ممکن، بریتانیا را در تحقق اهداف خود تا سال‌های ۲۰۳۵ و ۲۰۵۰ یاری کند.

با وجود این‌که تاکنون تلاش‌های زیادی برای شفاف‌سازی مفهوم انتشار صفر کربن در سازه‌ها ارائه شده است، اما به نظر می‌رسد که همچنان لازم است استانداردها یا شیوه‌های جدیدی برای حل مشکل ارائه شود. در صورت تایید استاندارد جدید، صنعت ساختمان‌سازی در راستای تحقق اهداف اقلیمی، اقداماتی برای به صفر رساندن انتشار کربن از سازه‌های موجود اعمال خواهد کرد، ضمن این‌که طراحی سازه‌های جدید را با معیار انتشار صفر انجام خواهد داد.

بدون شک، در اعمال استاندارد جدید، تولید انرژی تجدیدپذیر در راس اهداف خواهد بود و اقداماتی نیز برای بهره‌گیری حداکثری از نور طبیعی در سازه‌ها برای به حداقل رساندن مصرف انرژی پیاده خواهد شد.

محققانی که در تلاش برای ارائه استانداردهای جدید خانه‌سازی انتشار صفر هستند، تمام سرمایه‌گذاران سراسر کشور را به مشارکت در تحقق هدف خود دعوت کرده‌اند و در عوض، به آن‌ها وعده برخورداری از امتیازهای ویژه را داده‌اند.

کد خبر 575729

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کشورهای جهان کلانشهرهای جهان بریتانیا کاهش انتشار کربن کربن صفر کربن خنثی کاهش انتشار گاز کربن انتشار کربن ساخت و ساز شهر انرژی انرژی تجدیدپذیر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استانداردهای جدید انتشار کربن کاهش انتشار سازه ها تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • مستند کوین اسپیسی در راه پخش در سراسر جهان است
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی