Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:23:51 GMT

رمز ماندگاری بعثت انبیای الهی بصیرت بخشی بود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۹۴۸۵

رمز ماندگاری بعثت انبیای الهی بصیرت بخشی بود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با تبریک سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و روز دختر و همچنین تسلیت سالگرد ارتحال امام راحل، اظهار کرد: حرکت‌های اصلاحی انبیای الهی به عنوان بعثت مطرح بوده و در طول تاریخ بشر بعثت، ماندگار و آسیب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به سایه انداختن ظلم ستمکاران در زندگی بشر اشاره کرد و افزود: نگاه توحیدی و موحدان در دنیای پر تلاطم معاصر این است که آینده بشر و جامعه انسانی مملو از نورانیت و برگرفته از کتاب خدا است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آینده بشر در دست پاکان و انسان‌های دارای نگاه دلسوزانه و توحیدی است، تصریح کرد: بعثت رمز موفق موجود در لایه‌های زندگی بشر بوده و ماندگار است.

آیت الله فلاحتی به ویژگی‌های بعثت انبیای الهی اشاره کرد و گفت: خداباوری نخستین رسالت انبیای الهی محسوب می‌شود و هدف نهایی انبیا نگرش توحیدی انسان‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی جوامع بشری دومین ویژگی بعثت انبیای الهی است، بیان کرد: رمز ماندگاری بعثت انبیای الهی بصیرت بخشی به بشریت بوده و در این راستا انقلاب اسلامی به آگاهی جامعه می‌پردازد و از مردم طلب می‌کند در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حضور آگاهانه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، انقلاب اسلامی را بعثت، نهضت و قیام دانست و اضافه کرد: بعثت از مردم می‌خواهد بنده خدا شوند و تمام عرصه‌هایی که مطرح می‌کند در راستای بندگی خدا است.

آیت الله فلاحتی به فعالیت ۲ هزار سایت علیه مکتب شیعه در کشور انگلیس اشاره کرد و یادآور شد: افول انقلاب‌های عربی به دلیل فاقد بودن ویژگی توحیدی، آگاهی و کرامت انسانی بود.

وی با تاکید بر ماندگاری انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به سرعت در حال پیشرفت است و فتوحات بسیاری دارد.

امام جمعه رشت، انقلاب اسلامی را شکست ناپذیر خواند و بیان کرد: انقلاب اسلامی چشم اندازهای هزاران ساله را ایجاد کرده و براین اساس مسیر اهل بیت علیه السلام و انقلاب اسلامی است که موجب سعادت دختران و پسران جامعه اسلامی می‌شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سایه آگاهی، ایمان و اعتقاد مردم محقق شد، تصریح کرد: امام راحل ملتی موحد تربیت کرد.

وی بر حضور آگاهانه مردم در تمام عرصه‌ها تاکید کرد و گفت: امام راحل ملتی تربیت کرد که به سوی آرمان‌های معنوی حرکت می‌کنند.

کد خبر 5504896

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان بصیرت افزایی اهل بیت ع بوشهر کرمانشاه ساختمان متروپل ویروس کرونا دهه کرامت آمار کرونا متروپل آبادان اردبیل خراسان رضوی مشهد احتکار مواد مخدر کشاورزی خطبه های نماز جمعه بعثت انبیای الهی انقلاب اسلامی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: دشمن با اعمال برنامه‌های مختلف به اهداف خود نرسیده و بر این اساس جنگ فرهنگی را مورد توجه قرار داده است.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: بصیرت‌افزایی و شناخت دوست و دشمن حائز اهمیت است. بصیرت به معنی شناخت و موضع‌گیری درست و به هنگام بوده و در این میان دشمن با تمام قوا وارد جنگ فرهنگی کشور شده است.

وی با بیان اینکه رهبری در چند سال گذشته به بصیرت سیاسی تاکید ویژه‌ای داشتند، افزود: دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، همه برنامه‌های خود را اعم از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های گوناگون را علیه کشور اعمال کرده و امروز در حوزه فرهنگی وارد شده است.

امام جمعه زنجان در ادامه به ۹ اردیبهشت روز شوراها اشاره کرد و گفت: در بیانیه گام دوم رهبری، یکی از قدرت‌های موفقیت انقلاب اسلامی مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی عنوان شده و در این میان مردم صاحبان و حافظان اصلی انقلاب هستند.

وی به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: چشمان بیدار باید به این موضوع مهم آگاه باشند و در این میان مقام معظم رهبری در سال ۸۰ در فرمان هشت ماده‌ای به صورت جامع مبارزه با فساد را اعلام کردند که در صورت اجرایی شدن دقیق آن به طور حتم نتایج و آثار و برکات فروانی به دنبال خواهد داشت.

خطیب نمازجمعه زنجان به روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان کرده و به این مهم اشاره کردند، این قشر پیشتازان جهادی اقتصادی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه کارگران در کشورهای دیگر وسیله‌ای برای ثروت‌افزایی ثروتمندان هستند، ادامه داد: کار و تلاش عبادت است و این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

وی بیان اینکه هر انقلابی عمل کردیم، موفق بودیم در غیر این‌ صورت دشمن ورود کرده است، گفت: واقعه وعده صادق قدرت، شهامت توان نظامی کشور را نشان داد و هیمنه پوشالی اسرائیل جنایتکار را در هم شکست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است