Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیین های عزاداری در سوگ و یاد آن بزرگ مرد تاریخ و احیا کننده دین و معمار کبیر انقلاب اسلامی از جمعه شب آغاز شده و تا روز یکشنبه در سطح مناطق شهری و روستایی استان هرمزگان با حضور اقشار مختلف مردم، مداحان و سخنرانان ادامه دارد.

به مناسبت سی وسومین سالگرد ارتحال آن امام همام  و پنجاه و نهمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد خیابانها، معابرعمومی ،منازل و سر در اداره های استان هرمزگان سیاه پوش شده و پیام های امام راحل که در مناسبت های مختلف بیان داشته اند، نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان دراین زمینه گفت:حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی به وسعت تاریخ و نهضت او نقطه عطفی در دنیای معاصر است و نام ایشان بر پیکره تاریخ تا ابد ماندگار است لذا امروز جامعه بیش از هر زمانی به تبیین و ترویج درست و هنرمندانه اندیشه‌های متعالی و هدایتگر امام خمینی(ره) نیاز دارد و همه ما باید در این مسیر تلاش کنیم.

حجت الاسلام محمد ایمانی فرد افزود:مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) فرصتی ارزشمند برای آشنایی نسل سوم و چهام انقلاب با اندیشه‌ها و آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است از همین امسال

مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) ساعت ۹ و سی دقیقه صبح شنبه ۱۴ خردادماه در گلزار شهدای بندرعباس و همچنین نقاط مختلف استان برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان دراین باره با طرح این پرسش که چرا بعد از گذشت بیش از چهل سال هنوز شعارهای انقلاب همان شعارهای انقلاب، مکتب است، چون این انقلاب، انقلاب الهی است، گفت: مکتب امام خمینی(ره) خالص و الهی است، نمونه‌ آن را می‌توان در خبر فتح خرمشهر به امام دید، که فرمود «خدا خرمشهر را آزاد کرد» یا در ماجرای شکست آمریکا در طبس فرمود شن‌ها و بادها مامور خدا بودند، این تفکر خالصانه امام خمینی(ره) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین  محمد عبادی‌زاده از دیگر ویژگی‌های مکتب امام خمینی(ره) اخلاق مداری مداری، اصرار به کمک و رسیدگی امور نیازمندان، توصیه به مردمی بودن و دوری از اشرافی گری مسوولان و توجه نگاه عدالت‌گستری در تمامی ابعاد اشاره کرد.
وی، انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب اسلامی را یکی از مناسب‌های مهم و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب اسلامی شخصیتی است که تمام فراز و نشیب‌های انقلاب را دیده و به قول آیت‌الله حسن‌زادآملی رهبر انقلاب مصداق عینی و عملی حکیم جامع کلمه است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار داشت: امروز ما پاسبان مکتب امام خمینی(ره) هستیم و اگر می‌خواهیم انقلابمان تا ظهور حضرت مهدی(عج) زنده باشد باید این مکتب را براساس همان شعارها و آرمان خود امام راحل زنده نگه داریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده سه عنصر عقلانیت، معنویت و عدالت را از شاکله اصلی مکتب امام خمینی(ره) دانست و اظهار داشت: نقش مردم در این انقلاب پررنگ بود و امام نسبت به مردم خود ایمان داشت؛ امام از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی با وجود اینکه مردم در شعارهای خود نظام جمهوری اسلامی را خواستار شده بودند اما امام خمینی (ره)، قانون اساسی جمهوری اسلامی را به رای مردم گذاشت که این درحالی است که هیچ کجای دنیا که اصل حاکمیت خود را به رای گذاشته باشند سراغ نداریم.
وی ادامه داد: در دنیایی که مدعیان دموکراسی زیاد هستند اما تنها انقلابی که با رای مردم شکل گرفت انقلاب اسلامی است و این نشان از عقلانیت امام راحل داشت.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: اگر انسان در برابر دشمنی دشمنان و ستمگری ستمگران انعطاف نشان دهد این با عقلانیت ناسازگار است و یکی از ویژگی‌های عقلانی مکتب امام خمینی(ره) دشمنی شناسی ایشان بود، امام راحل با دشمن با زبان رحمانیت و انعطاف صحبت نمی‌کرد.

برچسب‌ها هرمزگان امام خمینی ارتحال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان امام خمینی ارتحال هرمزگان امام خمینی ارتحال مکتب امام خمینی ره انقلاب اسلامی امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین‌، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در خاطراتش شفاهی شان از حضور در خانه شهید شیرودی و صمیمت او با شهید کشوری می گویند و به شبی اشاره می کنند که امام خمینی فرمان برکناری بنی صدر را می دهد.

کد خبر 847514 منبع: مهر برچسب‌ها شهید - شهدای گمنام امام خمینی خبر ویژه شهید رهبر معظم انقلاب ابوالحسن بنی صدر

دیگر خبرها

  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی