Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@22:18:03 GMT

تطبیق مواضع رهبر انقلاب و امام راحل در «موبه‌مو»

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۵۳۹۷۶

تطبیق مواضع رهبر انقلاب و امام راحل در «موبه‌مو»

تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای با عنوان «موبه‌مو» همزمان با سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام‌خمینی (ره) منتشر می‌شود.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با عنوان «موبه‌مو» همزمان با سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام‌خمینی (ره) روانه بازار کتاب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «موبه‌مو» با زیر عنوان «رهبر در آینه رهبر» بر آن است تا ضمن ارائه روایت و تفسیر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از رفتار، گفتار، منش و روش امام راحل، نسبت به مقایسه مواضع، تصمیم‌ها و اقدامات معظم‌له و تطبیق آنها با رفتار و گفتار حضرت امام در موارد مشابه بپردازد.

رهبر معظم انقلاب، علاوه بر اینکه در بسیاری از جلسات و سخنرانی‌های خود به مثال‌آوری از حضرت امام (ره) توجه دارند، چهاردهم خرداد هر سال نیز به صورت تخصصی بُعدی از اندیشه، شخصیت و سیره امام راحل را تبیین اندفرموده که در این کتاب به یک متن منسجم و وحدت‌یافته تبدیل شده است.

در پشت جلد این کتاب جمله‌ای از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نقش بسته است که معظم‌له در هشتم خرداد ۱۳۷۰ فرموده‌اند:

«درس او تنها آن نبود که در حوزه علمیه از او فرا گرفتیم و یا در دوران شانزده ساله مبارزه از دور و نزدیک به جان نوشیدیم. بزرگترین و ماندگارترین درس او آنها بود که در این ده سال همچون آیات حکمت به جان و دل خریدیم و در لوح ضمیر ثبت کردیم. به کمک و اراده‌ی الهی هیچ حادثه و هیچ انگیزه‌ای نخواهد توانست آن را که بخشی از وجود ماست از ما جدا کند و اینجانب در مسئولیت خطیر و جدید خود ملتزم و متعهدم که مو به مو آن درس‌های الهی را بکار بندم.»

مؤلف این اثر، عبدالله گنجی در هفت فصل، به قرائت رهبر معظّم انقلاب از حضرت امام (ره) با تطبیق اندیشه، نگرش و مواضع امامین انقلاب نسبت به مقولات مشترک پرداخته است.

این کتاب که توسط معاونت پژوهش مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تولید شده‌، در ۴۵۰ صفحه با قطع رُقعی، جدیدترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی است که پس از ایام سالگرد رحلت امام خمینی (ره) روانه بازار نشر می‌شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت انتشارات انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای امام خمینی ره تازه های نشر مشرق خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای انقلاب اسلامی موبه مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۵۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور