Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که تعریض خیابان جمهوری در شهر یاسوج در سالیان گذشته در دستور کار مسئولان شهری قرار گرفت اما این موضوع در بلاتکلیفی و ابهام باقی مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس در شرایط امروز سیر افزایش مهاجرت به شهرها، شهرنشینی و افزایش جمعیت شهرها مشاهده می‌شود و همین موضوع سبب توسعه یافتن شهرهای کوچک و بزرگ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجرت‌ها به شهرها هم عامل رشد جمعیت شهرها است و این جمعیت با هدف اشتغال و زندگی بهتر و دسترسی به امکانات شهری مهارجت می‌کنند اما  این مهاجرت‌ها باعث بروز مشکلاتی از جمله خیابان های متراکم تحت فشار قرار دادن زیرساخت‌های شهری، آلودگی هوای شهری و مهمتر ترافیک می شود.

شهر یاسوج به‌عنوان مرکز استان یکی از شهرهای مهاجرپذیر کهگیلویه و بویراحمد است که هر ساله با افزایش مهاجرت و همچنین ورود مسافران و گردشگران مواجه است و این مهاجرت‌ها و از طرفی عدم رشد مناسب زیرساخت های سبب مشکلات ترافیکی شده است.

ترافیک در شهر یاسوج مشکلات و دلایل مختلفی دارد که می توان به حضور خودروهای تک سرنشین و عدم توجه به حمل و نقل عمومی، کم توجهی به قوانین ترافیکی، پارک نامناسب خودروها در معابر اصلی و محل های پرتردد، عدم تعریض خیابان ها و معابر پردد تردد که سالیان متمادی بدون تغییر باقی مانده است و جوابگوی حجم زیاد تردد نیست و  نهایتا نبود پارکینگ کافی در شهر را می توان از عوامل مهم ایجادترافیک نام برد.

در همین رابطه در شهر یاسوج در سالیان گذشته تعریض خیابان جمهوری در دستور کار مسئولان قرار گرفت، این موضوع در سال 94 در دستور کار مسئولان شهری قرار گرفت اما با گذشت 7 سال از این موضوع اجرای کامل آن با مشکل مواجه شده است.

این مسیر پرتردد به دلیل قرار گرفتن در مسیر آبشار یاسوج و همچنین منتهی شدن به مسیر ادارات مهم شهری به دلیل عدم تعریض در بخش زیرین ورودی منتهی به آبشار یاسوج، سبب ایجاد ترافیک شده است.

ترافیک این نقطه از شهر به صورت دائمی بوده به گونه ای که در زمان تعطیلی ادارات و همچنین در شب ها تردد خودروها به کندی صورت می گیرد و سبب نارضایتی شهروندان و و در زمان های خاص مسافران در شهر یاسوج شده است.

تعریض این پروزه در شرایط حاضر در هاله ای از ابهام باقی مانده است و به کلاف سردرگمی تبدیل شده است که مشکلات و معضلات ناشی از آن سبب افزایش هزینه های مختلف و نارضایتی آنها برای شهروندان شده است.

در آخرین پیگیری ها این پروژه شهردار شهر یاسوج در گفت و گو با رسانهها گفت: خیابان جمهوری اسلامی با توجه به قرار گرفتن در مسیر آبشار یاسوج و بلوار ارم، همواره شاهد بار ترافیکی سنگینی در ایام سال به ویژه فصل تعطیلات است.

نستهن مقدم با اشاره به ضرورت رفع مشکلات ترافیکی در سطح شهر یاسوج جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان و گردشگران خاطرنشان کرد: سالهاست که موضوع تعریض خیابان جمهوری اسلامی در گیر و دار معارض با مالکین منطقه بلاتکلیف مانده و هم اکنون در چند متری زیرگذر شهید عوض‌زاده به بن‌بست خورده‌است.

مقدم در ادامه بیان کرد: مطابق برآورد کارشناسان رسمی و حقوقی شهرداری یاسوج با توجه به منابع مالی توان تملک املاک موجود در مسیر و آزاد‌سازی آنها را ندارد.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در کمیسیون ماده 5 بخشی از مسیر که متعلق به شهرداری است، را به تجاری تغییر کاربری بدهیم و با املاک مالکان معوض کنیم، بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد‌شد.

وی در ادامه افزود: با بهره برداری از این مسیر علاوه بر حل مشکل ترافیک در این نقطه و رفاه حال شهروندان و گردشگران، این مسیر میتواند به عنوان بازوی شناور برای ترافیک شهر عمل کنند.

در شرایط فعلی این پروژه در اما و اگرها باقی مانده است و خبری از تعریض خیابان جمهوری نیست و عملیات خاصی در این رابطه مشاهده نمی شود و همچنان تعریض این پروژه و ساماندهی آن در هاله از ابهام باقی مانده است و شهروندان ناراضی از وضعیت فعلی این نقطه از شهر و مهتر در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات ترافیکی در این نقطه از شهر هستند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: باقی مانده شهر یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در شهر یاسوج، امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

«محمدعلی زلفی گل»، وزیر علوم تحقیقات فناوری در مراسم افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است. این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: دانشگاه یاسوج بدلیل مشکلات قبلی از بحث سردر غافل مانده بود و سعی کردیم در همین راستا محوطه سازی در شأن داشته باشیم. با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

وی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ زنی خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم