Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خواجوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی و باغات صورت گرفت.

وی اضافه کرد : تعداد زیادی از باغ ویلاهای ۲ روستای هلالی و امرغان در حریم قانونی شبکه اصلی گاز قرار داشت و هیچ کدام از این بناهای ساخته شده و در حال ساخت، مجوز قانونی تغییر کاربری نداشتند که جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با همکاری شهرداری و با دستور سرپرست ناحیه هفت دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی مشهد در یک عملیات وسیع تخریب شد و آزادسازی صورت گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: تمایل شهروندان به باغ ویلا با توجه به کمبود و گرانی زمین افزایش یافته و سودجویان با سوء استفاده از این نیاز و عدم آگاهی شهروندان، زمینهای کشاورزی را تغییر کاربری داده و تفکیک غیرمجاز می کنند.

خواجوی افزود: در زمین هایی که بر اساس ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ساخت و ساز ممنوع است جهاد کشاورزی بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ می‌تواند بناهای ساخته شده در این اراضی را تخریب کند.

وی از شهروندان خواست قبل از خرید هر گونه معامله استعلام از جهاد کشاورزی را انجام دهند و در صورت اطمینان خاطر معامله را انجام دهند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

رییس امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت:ساخت و سازهای بدون مجوز و غیرقانونی در چند سال اخیر بلای جان مشهد شده و متخلفان در حال نابود کردن زمینهای کشاورزی و ذخایر و  سفره های آب زیرزمینی مشهد هستند.

خواجوی افزود:امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد برای تامین امنیت غذایی با نظارت و کنترل بر ساخت و سازها و گشت مشترک و همکاری کمیته صیانت از حریم شهر مشهد و دادگستری با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد جدی می کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد تغییر کاربری اراضی قلع و قمع شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد تغییر کاربری اراضی وزارت جهاد کشاورزی مشهد تغییر کاربری اراضی قلع و قمع شهر مشهد جهاد کشاورزی شهرستان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،ابراهیم کاویانی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم و قیمت گذاری اراضی با حضور مسوولین جهاد کشاورزی و نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد، از بررسی و قیمت گذاری 15 فقره پرونده در این جلسه خبر داد. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: بر اساس ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی پس از بحث و بررسی، 15 فقره پرونده تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت 4 هزار و 500 مترمربع ارزیابی و قیمت گذاری شد.

 

وی تصریح کرد: این کمیسیون با هدف بررسی دقیق و بازنگری پیرامون نحوه ارزیابی و قیمت گذاری اراضی و واقعی کردن قیمت ها و رعایت حقوق متقابل مردم و دولت و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز