Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که نیروهای اوکراینی در تلاش هستند تا پیشروی ارتش روسیه در منطقه دونباس واقع در شرق را آهسته کنند و مذاکره‌کننده اصلی کی‌یف می‌گوید لحظه سرنوشت‌ساز این درگیری در پیش روست، اوکراین از متحدانش خواسته تا برای جنگ با روسیه تسلیحات بیشتری در اختیارش قرار دهند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، در تازه‌ترین تحولات اوکراین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به اینکه کرملین اصلا سر سازش ندارد، گفت ادامه تحریم‌ها علیه روسیه بابت حمله ۲۴ فوریه، خطر افزایش "فاجعه‌بار" بهای انرژی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دیپلمات ارشد او سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان نشست گروه ۲۰ با همتایان غربی‌اش به جدال لفظی پرداخت. آنها از روسیه خواستند تا به کی‌یف اجازه دهد کشتی‌هایی با محموله غلات را منتقل کند.

در همین حال نماینده مسکو در لندن،  در عقب‌نشینی از بخش‌هایی از اوکراین که تحت کنترل روسیه است، چشم‌اندازی نمی‌بیند. سفیر آندری کلین به رویترز گفت که نیروهای روسی مابقی مناطق دونباس واقع در شرق اوکراین را هم به کنترل خودشان درمی‌آورند و بعید است که از اراضی سمت ساحل جنوبی خارج شوند. به گفته او، اوکراین باید در نهایت یک پیمان صلح منعقد کند یا همچنان "به سر خوردن از این تپه به سمت ویرانی" ادامه دهد.

در جبهه دونباس، مقام‌های اوکراینی از بمباران شهرها و روستاهایشان در آستانه یک فشار پیش‌بینی شده برای گرفتن اراضی بیشتر به دست نیروهای روس خبر می‌دهند.

در همین حال میخایلو پودولیاک، مذاکره‌کننده اصلی اوکراین در رابطه با روسیه گفت که نیروهای روسی بابت خسارت‌هایشان و تامین دوباره وادار شده‌اند تا یک توقف عملیاتی داشته باشند و یک لحظه سرنوشت‌ساز  در حال شکل‌گیری است.

پودولیاک به شبکه تلویزیونی ۲۴ اوکراین گفت: مشخص است که آنها باید چیزهایی را دوباره مستقر کنند، نیروها و تجهیزات جدیدی را جلو بیاورند و این خیلی خوب است. نقطه عطف خاصی در حال شکل‌گیری است زیرا ما ثابت می‌کنیم که قصد داریم به انبارها و مراکز فرماندهی حمله کنیم.

از طرف دیگر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه یک بسته تسلیحاتی جدید به ارزش حداکثر ۴۰۰ میلیون دلار برای اوکراین را تایید کرد که شامل چهار سامانه راکتی متحرک هیمارس و دیگر مهمات می‌شود. این کمک تسلیحاتی جدید آمریکا به منظور تقویت اوکراین در مواجهه با روسیه است.

از زمان حمله ۲۴ فوریه که امروز (شنبه) وارد صد و سی و ششمین روز خود شد، نیروهای روسیه بخش بزرگی از قسمت‌های جنوبی اوکراین بالاتر از کریمه را به کنترل خودشان گرفته‌اند. روسیه در سال ۲۰۱۴ کریمه را هم بخشی از خود کرد. روسیه به کندی در حال عقب‌ راندن نیروهای اوکراینی از دو منطقه تحت کنترل جدایی‌طلبان روس‌گرا در شرق اوکراین است. روسیه این دو منطقه را به عنوان کشورهای "مستقل" به رسمیت شناخته است.

یک مقام دفاعی ارشد آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت با وارد شدن سامانه‌های هیمارس بیشتر مجموع این سیستم‌ها را به عدد ۱۲ می‌رساند. این مقام گفت: اوکراین با موفقیت به مواضع روس‌ها در اوکراین حمله می‌کند، پشت خطوط مقدم. و توانایی روسیه برای اجرای عملیات توپخانه‌ای را مختل می‌کند.

تازه‌ترین بسته تسلیحاتی همچنین شامل مهمات دقیق‌تر بیشتر برای سامانه‌های توپخانه‌ای هوویتزر است که در دست ارتش آمریکاست و در اختیار کی‌یف قرار نداده بود. با در نظر گرفتن تازه‌ترین دور از کمک‌ها، ایالات متحده تاکنون به حدود ۷.۳ میلیارد دلار کمک از زمان ورود نیروهای روسیه به خاک اوکراین و به راه انداختن جنگی تمام عیار در اروپا متعهد شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اوکراین ، حمله روسیه به اوکراین ، جو بایدن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین حمله روسیه به اوکراین جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است