Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۷ مهرماه سال ۱۳۹۹ یا همان ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ یک دهه تحریم تسلیحاتی ایران به پایان رسید تا ایران بتواند به‌صورت رسمی در بازار تسلیحات جهان صادرکننده باشد. ایران در سال‌های تحریم هم تسلیحات جالب‌توجهی به کشورهای مختلف فروخته، اما آمار دقیقی از این معاملات در دسترس نیست. بااین‌حال برخی منابع مدعی هستند تنها در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۰ میلیون دلار تسلیحات ایرانی به عراق فروخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش‌ها، این تسلیحات شامل سیستم‌های ارتباطی، موشک‌انداز چندگانه کوتاه‌برد، موشک‌های ضدتانک، تفنگ‌های صیاد و خودروهای سبک چندمنظوره سفیر می‌شدند. رابرت چولدا، استادیار دانشگاه لودز لهستان در یادداشتی با استناد به «برخی منابع»، نوشته است: «مهمات ایرانی حداقل در ۹ کشور آفریقایی کشف شده است. ایران ناوهای زرهی رخش، خودروهای براق و تعداد نامشخصی پهپاد ابابیل-۳ و مهاجر را به سودان فروخته است.» صنعت دفاعی ایران می‌تواند خدماتی مانند نگهداری و نوسازی تسلیحات را ارائه دهد.

به‌دلیل هزینه کم نیروی کار در ایران، این پیشنهادها می‌تواند برای مشتریان کمترثروتمند ازجمله برخی کشورهای آفریقایی جذاب باشد. به‌دلیل دخالت‌های آمریکا، ایران و خریداران تسلیحات نظامی از تهران تلاش می‌کنند قراردادهای تسلیحاتی را بدون سروصدا انجام دهند ولی برخی قراردادهای منعقده را دوطرف رسانه‌ای کرده‌اند. یکی از مشتریان تسلیحات ایرانی، تاجیکستان است.

در میانه اردیبهشت‌ماه ایران در این کشور یک کارخانه تولید پهپاد «ابابیل-۲» راه‌اندازی کرد. در هفته‌های گذشته منابع آمریکایی ادعا کرده‌اند که روسیه قصد دارد از ایران هواپیماهای جنگی بدون سرنشین خریداری کند. در پاسخ به این اخبار ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: «سابقه همکاری ایران و روسیه در زمینه فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین برمی‌گردد.» درخواست روس‌ها برای خرید پهپادهای ایرانی، در آینده نزدیک بسیاری دیگر از کشورها را برای انعقاد قراردادهای تسلیحاتی روانه تهران خواهد کرد. در این گزارش به برخی تسلیحاتی که قابلیت صادرات دارند، پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از اولین «ناوْدسته پهپادبر» نیروی دریایی راهبردی ارتش + عکس ها ببینید | خط و نشان جدی برای دشمنان؛ پرواز پهپاد ایرانی از روی زیردریایی ارتش




۲۱۲۲۰
کد خبر 1651785

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پهپاد هواپیمای بدون سرنشین ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی

پهپاد انتحاری جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که هنوز نام آن اعلام نشده است، ساختاری مشابه پهپاد انتحاری «لنست» روسی دارد و می‌توان این پهپاد جدید را در زمره مهمات پرسه‌زن نیز دسته‌بندی کرد.

مهمات پرسه‌زن به دسته‌ای از تسلیحات اطلاق می‌شود که پس از پرتاب، توسط سامانه‌های اپتیکی و حرارتی، به‌سمت هدف روانه می‌شود و با گشت‌زنی در آسمان، هدف موردنظر را پیدا و سپس آن را منهدم می‌کند.

این دسته از تسلیحات کاربرد قابل‌توجهی در رزم زمینی و به‌خصوص عملیات‌های ضدکمین دارند و با توجه به ابعاد کوچک و قابل حمل بودن توسط نفر به سلاحی مناسب برای نیرو‌های زمینی بدل شده‌اند.

چنانچه این پهپاد جدید با الگوگیری از پهپاد لنست روس‌ها ساخته شده باشد، می‌بایست مشخصاتی شامل مداومت پروازی ۳۰ الی ۶۰ دقیقه، وزن محموله ۳ الی ۶ کیلوگرم و حداکثر برد ۴۰ کیلومتر داشته باشد که آن را به سلاحی کارآمد برای نیرو‌های زمینی کشورمان بدل می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است