Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی در مراسم اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن این مؤسسه در شیراز به حدیث پیامبر (ص) اشاره و گفت: پیامبر (ص) فرموده‌اند که در فتنه‌ها به سراغ قرآن بروید؛ لذا باید در تربیت حافظان قرآن کریم کوشا باشیم چرا که راه حل تمام مشکلات جامعه از همین طریق است.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) گفت: برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن راهی جز تحول در نظام آموزشی رسمی کشور نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهسونی گفت: با ۲۰ تا ۳۰ هزار حافظ قرآنی که کل مؤسسات قرآنی در کشور تربیت کرده‌اند، نمی‌توان ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن در کشور تربیت کرد لذا باید نظام رسمی آموزش و پرورش به نظام آموزشی قرآن پایه متحول شود.

او با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور اظهار کرد: معظم‌له در سال ۹۰ یک مرتبه این دستور را صادر کردند و در ماه رمضان امسال هم باز هم این مطالبه را صادر فرمودند لذا باید هر کدام از حافظان قرآن، مروج و مبلغ قرآن و تربیت کننده حافظان قرآن باشند.

این حافظ کل قرآن کریم به همکاری مؤسسه بیت‌الاحزان با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش امضا کردیم بنا شده است تا در سال جاری ۳۰ مدرسه تخصصی حفظ قرآن یعنی آموزش همراه با حفظ قرآن در استان فارس راه‌اندازی کنیم و بنا داریم که در سایر استان‌ها هم ۱۰ مدرسه تخصصی حفظ قرآن راه‌اندازی کنیم که سرجمع ۴۰ مدرسه خواهد شد.

شاهسونی با تأکید بر اینکه برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن راهی جز تحول در نظام آموزشی رسمی کشور نداریم، گفت: با ۲۰ الی ۳۰ هزار حافظ قرآنی که کل مؤسسات قرآنی در کشور تربیت کرده‌اند، نمی‌توان ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن در کشور تربیت کرد لذا باید نظام رسمی آموزش و پرورش به نظام آموزشی قرآن پایه متحول شود یعنی آموزشی که محور آن قرآن است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: بیت‌الاحزان یکی از مؤسسات بزرگ قرآنی کشور است که بیش از ۵۰ طرح شبانه‌روزی در زمینه حفظ با حضور ۳ هزار نونهال، نوجوان و جوان قرآنی در سراسر کشور در حال ارجاست.

او گفت: شعب روزانه بیت‌الاحزان بعد از وقفه‌ای دو ساله فعالیت خود را در نقاط مختلف کشور در ایام تابستان شرع کرده‌اند، مسابقاتی که اکنون در حال برگزاری آن هستیم با دو سال تأخیر انجام شد، زیرا ما اهتمام به برگزاری حضوری آن داشتیم.

شاهسونی با بیان اینکه حدود ۱۵۱ نفر از شعب مختلف مؤسسه در نقاط مختلف کشور در این مرحله به رقابت پرداختند، گفت: مسابقات مذکور در رشته‌های یک جزء، ۳ جزء و ۵ جزء و مسابقات ویژه دانش‌آموزان و رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در دو بخش قرآن‌آموزان و معلمان برگزار شد.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) گفت: البته مرحله شهرستانی این مسابقات در اوایل سال ۹۹ برگزار شده بود و به دلیل شیوع کرونا مرحله پایانی آن به تعویق افتاد تا امروز توانستیم آن را برگزار کنیم. مسابقات بخش آقایان حدود یک ماه پیش در مشهد مقدس برگزار شد و مسابقات بخش بانوان طی روز‌های ۳۰ و ۳۱ تیرماه در شیراز برگزار شد.

مرحله نهایی هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) سی ام و سی و یکم تیرماه در شیراز برگزار شد. مرحله مقدماتی مسابقات، پارسالبرگزار شد و بنا بود مرحله نهایی نیز در بهمن ماه سال قبل برگزار شود که به دلیل شرایط کرونایی کشور زمان برگزاری این مسابقات به تعویق افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شاخص های شیراز وضعیت ناسالم هوا محیط زیست فارس کشور تربیت ۱۰ میلیون حافظ آموزش و پرورش نظام آموزشی بیت الاحزان قرآن کریم حافظ قرآن برگزار شد حفظ قرآن کل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی

تین نیوز

مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد: رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی یکی از برنامه های جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

به گزارش تین نیوز از ایسنا، درهمین راستا بنابر دستور حسن عبدلیان پور ریاست مرکز، جلسات تخصصی با حضور وکلا و کارشناسان زبده و نخبه مرکز برای رسیدگی به این پرونده های کثیرالشاکی برگزار و روند حقوقی و آرای صادره در این پرونده ها مورد بازخوانی و راهکارهای قانونی و راهنمایی های حقوقی به نمایندگان شکات ارائه می گردد.

در یکی از این پرونده های کثیرالشاکی با توجه به پیچیدگی های حقوقی و صدور آرای متعدد، که مربوط به اعضای «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی» با بیش از ۷ هزار نفر عضو است، تاکنون چند نشست تخصصی برگزار و در هر نوبت وکلای تخصصی و کارشناسان مربوطه اوراق پرونده را بررسی و راهکارهای لازم را برای پیشبرد مسیر حقوقی و رضایت مردم در راستای قانون را در دستور کار قرار دادند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد