Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:05:30 GMT

۳۳ روستای جنوب سیستان و بلوچستان گرفتار سیلاب

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۰۰۷۲

۳۳ روستای جنوب سیستان و بلوچستان گرفتار سیلاب

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از دیروز بارندگی شدید، ۸ شهرستان و ۳۳ روستای جنوب استان را گرفتار سیلاب کرده است.

به گزارش ایسنا- شهرکی گفت: هفت روستا در دلگان دچار خاموشی شده اند که تا ساعاتی دیگر برق این روستاها وصل خواهد شد.

وی افزود: سه مورد آب بردگی خودرو نیز گزارش شده اما با خسارت جانی همراه نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مدیریت بحران استان ادامه داد: بر اثر طغیان رودخانه کاجو هم ارتباط ۳۳ روستای بالادست و پایین دست این رودخانه به مرکز شهرستان قصرقند قطع شده است.

محور های ایرانشهر به مهرستان، مسیرهای خاش به سوران، سوران به مهرستان و خاش پسکوه ، به علت آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیر ها به صورت موقت مسدود است.

همچنین محور دلگان-زهکلوت و محوردلگان به ایرانشهر از بامداد امروز به علت جاری شدن سیل و تخریب بستر راه تا اطلاع بعدی مسدود شده است .

قادری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز از بازگشایی مسیرهای اسپکه - فنوج و قصرقند _ نیکشهر در جنوب استان با تلاش راهداران این اداره‌کل خبر داد.

حسنی فرماندار نیکشهر هم گفت: بارش ها بجز آبگرفتگی چند منزل مسکونی، تا کنون خسارتی نداشته است.

همچنین معاون اداره کل شیلات استان گفت: اسکله های گردشگری برای ورود گردشگران بسته شده است وبه همه صیادان هشدار داده شده که از,حضور درکنارساحل خودداری کنند .

بنابر اعلام مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با توجه به احتمال بسته شدن مسیرهای ارتباطی در جنوب استان، به شهروندان توصیه شده به ذخیره سازی اقلام ضروری تا ۷۲ ساعت اقدام کنند و قبل از سفر از طریق سامانه تلفنی، اینترنتی و پیامکی ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، هم گفت: باد و باران دیروز در این استان باعث خسارت به ۱۷ اصله پایه برق و یک دستگاه ترانس در شهرستان‌های دلگان، نگور و سرباز شد.

خلیل عوض زاده ، تصریح کرد: هم اکنون تنها برق هفت روستای شهرستان دلگان و یک روستای شهرستان سرباز قطع است که کارکنان این امور در حال تلاش برای پایداری شبکه برق این مناطق هستند.

عوض زاده گفت:  تیم های معین از حوزه مرکز و شمال استان با استعداد نیرویی ۳۰ نفر و ۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حوزه جنوب مستقرند.

وی افزود: اعضای ستاد بحران شرکت توزیع برق نیز در همه شهرستان های حوزه جنوب مستقر شده اند و به صورت مستمر شرایط را رصد می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیل سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر