Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@02:35:35 GMT

گروه های غذایی مختلف کدامند؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۶۰۰۳

گروه های غذایی مختلف کدامند؟

میوه ها سبزیجات دانه ها پروتئین لبنیات غذاهای دیگر

اقتصادآنلاین- نازنین خزعلی؛ خوردن غذاهای متنوع از هر یک از پنج گروه غذایی می تواند به شما کمک کند تا از یک رژیم غذایی سالم و متعادل لذت ببرید. اما گروه های غذایی مختلف کدامند و چه مقدار از هر گروه غذایی را باید در روز مصرف کنیم؟

تحقیقات از دستورالعمل‌های غذایی آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد رژیم‌های غذایی آن‌ها دارای میوه، سبزیجات و لبنیات بسیار کم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که ما به اندازه کافی غلات و غذاهای پروتئینی دریافت می کنیم.

پنج گروه غذایی اصلی وجود دارد که توسط دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها، تحت توصیه های MyPlate تعیین شده است. کارشناسان توصیه می کنند که همه افراد باید از هر یک از این گروه های غذایی، از حدود شش ماهگی تا بزرگسالی، غذاهای متنوعی بخورند، اگرچه مقادیر توصیه شده روزانه بسته به سن، جنس و باردار بودن یا شیردهی متفاوت است.

میوه ها

چقدر میوه مصرف کنیم؟ به طور متوسط، ما باید روزانه بین ۱.۵ تا ۲.۵ فنجان میوه بخوریم.این ارقام برای کودکان کمترو برای زنان باردار یا شیرده و مردان مسن کمی متفاوت است. MyPlate توصیه می کند نیمی از بشقاب روزانه خود را با میوه ها و سبزیجات پر کنید و از میوه ها به شکل آب میوه یا اسموتی استفاده کنید.

میوه ها به طور طبیعی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین C، فولات، پتاسیم و فیبر غذایی هستند. آنها فاقد کلسترول هستند و سدیم، چربی و کالری کمی دارند.

یک فنجان آب میوه خالص یا نصف فنجان میوه خشک معادل  یک پیمانه از گروه غذای میوه محسوب می شود، مثال های زیرهم همین مقدار را شامل میشود:

۱ سیب کوچک یا نصف سیب بزرگ

۱ عدد موز بزرگ

۱۰ عدد خرما

انجیر تازه ۵ عدد

۲۲ عدد انگور بدون هسته

کیوی ۲-۳ عدد

۱۰ عدد کامکوات

۱ عدد پرتقال بزرگ

۸ عدد توت فرنگی بزرگ

یک تکه کوچک هندوانه

سبزیجات

چقدر سبزیجات مصرف کنیم؟ به طور متوسط، ما باید هر روز بین دو تا چهار فنجان سبزیجات بخوریم. همچنان ارقام برای کودکان کمتر و برای زنان باردار یا شیرده و افراد مسن کمی متفاوت است. MyPlate توصیه می کند نیمی از بشقاب روزانه خود را با میوه ها و سبزیجات پر کنید و تا آنجا که ممکن است طیف سبزیجاتی را که می خورید تغییر دهید.

سبزیجات منابع ضروری پتاسیم، فیبر غذایی، فولات و ویتامین هایی مانند A و C است. همچنین چربی و کالری کمی دارند.

یک فنجان سبزیجات خام یا پخته یا آب سبزیجات، یا ۲ فنجان سبزی سالاد برگدار خام می تواند معادل یک پیمانه از گروه غذای سبزیجات به حساب آید، مثال های زیر هم همین مقدار را شامل میشود:

۲ فنجان سبزی های برگدار خام، مانند گشنیز، رومی، شاتوت یا اسفناج

۱ فنجان بوک چوی پخته شده، کلم بروکلی یا اسفناج پخته شده

۳ عدد فلفل شیرین کامل

۱ عدد فلفل دلمه ای بزرگ

۱ عدد سیب زمینی شیرین پخته بزرگ یا ۱ عدد سیب زمینی سفید متوسط ​​پخته یا آب پز

۱ عدد گوجه فرنگی بزرگ

۱ خوشه ذرت بزرگ یا یک فنجان دانه ذرت (تازه یا منجمد)

۱ عدد آووکادو

۱ فنجان لوبیا سبز

۱ فنجان قارچ

دانه ها

چقدر از دانه ها و غلات استفاده کنیم؟ به طور متوسط، ما باید روزانه بین ۳ اونس تا ۵ اونس غلات بخوریم. ارقام برای کودکان کوچکتر کمی متفاوت است. MyPlate توصیه می کند که حداقل نیمی از غلات موجود در بشقاب شما غلات کامل باشد.

غلات منابع مهم فیبر غذایی، کربوهیدرات های پیچیده و بسیاری از ویتامین های گروه B است و همچنین سرشار از آهن هستند.

یک تکه نان، یک فنجان غلات صبحانه، یا نصف فنجان برنج یا پاستا پخته شده را می‌توان معادل ۱ اونس در بشقاب روزانه‌تان در نظر گرفت، مثال‌های زیر هم همین مقدار را شامل میشود:

۱ نان شیرینی کوچک (۲ اینچی)

۱ عدد بیسکویت کوچک

نصف فنجان بلغور گندم پخته، کوسکوس یا کینوا

۱ بسته بلغور جو دوسر فوری

۳ فنجان پاپ کورن خرد شده

۱ چاپاتی کوچک

۱ عدد پنکیک

۱ عدد تورتیلا ذرت

۱ عدد مافین کوچک

۵ کراکر گندم کامل

پروتئین

چقدر پروتیین مصرف کنیم؟ به طور متوسط، ما باید هر روز بین ۵ اونس تا ۷ اونس پروتئین بخوریم. ارقام برای کودکان کوچکتر متفاوت است.

MyPlate توصیه می کند که باید منابع پروتئین خود را تغییر دهید تا شامل غذاهایی مانند غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی یا کم چرب، مرغ، تخم مرغ، آجیل، لوبیا، محصولات سویا و عدس شود. دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها همچنین پیشنهاد می کند که گوشت های فرآوری شده یا پرچرب را با لوبیا، نخود و عدس جایگزین کنید.

پروتئین یک بلوک ساختمانی مهم در بدن است که برای رشد سالم استخوان ها، ماهیچه ها و پوست ضروری است. به ویژه برای کودکان در حال رشد بسیار مهم است.

یک اونس از بیشتر گوشت ها و ماهی ها، شامل گوشت اغذیه فروشی، مرغ، و شکار، معادل ۱ اونس در بشقاب روزانه شما در نظر گرفته می شود، همین طور مواردی که در مثال های زیر آمده است هم همین مقدار محسوب میشود:

۱ عدد تخم مرغ

نیم اونس آجیل

نیم اونس دانه

یک قاشق غذاخوری کره آجیل یا خمیر کنجد

نصف فنجان لوبیا، نخود یا عدس پخته شده

۶ قاشق غذاخوری هوموس

۱ اونس تمپه پخته شده

۲ اونس توفو

یک چهارم فنجان لوبیا پخته

۱ عدد فلافل

لبنیات

چقدر لبنیات مصرف کنیم؟ به طور متوسط ​​باید روزانه ۳ فنجان لبنیات مصرف کنیم. ارقام برای کودکان کمتر و برای زنان باردار یا شیرده متفاوت است.

MyPlate توصیه می کند که غذاهای تهیه شده با شیر که دارای کلسیم کم هستند، مانند کره، خامه ترش و پنیر خامه ای جزء گروه غذاهای لبنی در نظر گرفته نمی شوند و جایگزین های لبنیات گیاهی ، مانند شیر سویا و ماست غنی شده، به دلیل ارزش غذایی آنها گنجانده شده است.

لبنیات منبع عالی کلسیم، ویتامین A و D، پروتئین، پتاسیم، روی و منیزیم هستند. غذاهای لبنی و غذاهای سرشار از کلسیم برای کودکان در حال رشد حیاتی هستند، زیرا از رشد سالم استخوان ها و دندان ها حمایت می کنند.

یک فنجان شیر، ماست یا شیر سویا به عنوان یک پیمانه لبنیات در بشقاب روزانه شما محسوب می شود، مثال های زیر هم همین مقدار را شامل میشود:

۱ و نیم اونس پنیر سفت مانند چدار، پارمزان یا موزارلا

یک سوم فنجان پنیر رنده شده

نصف فنجان پنیر ریکوتا

۲ فنجان پنیر دلمه

۲ برش کوزو بلانکو

نصف پیمانه شیر سویای غنی شده با کلسیم

جایگزین های غیر لبنی که حاوی کلسیم نیز هستند عبارتند از:

سبزیجات برگدار مانند کلم، اسفناج و کلم پیچ

کنسرو ماهی، مانند ساردین و سالمون با استخوان

جایگزین های شیر غنی شده با کلسیم، مانند شیر برنج یا شیر بادام

غذاهای دیگر

غذاهایی که در گروه غذایی «دیگر» قرار می‌گیرند، معمولاً غذاهایی هستند که ارزش غذایی کمی دارند و فقط کالری خالی دارند. اینها شامل غذاهای زیر است:

نوشابه ها، نوشابه های الکلی و سایر نوشیدنی ها

غذاهای شیرین مانند کلوچه، کیک و آب نبات

غذاهای سرخ شده یا چرب و غذاهای ناسالم

روغن ها و چربی های جامد مانند کره

در حالی که همه ما دوست داریم هر از گاهی از یک خوراکی شیرین یا خوش طعم لذت ببریم، مهم است که این غذاهای حاوی کالری خالی را در یک وعده غذایی گاه به گاه نگه داریم و آنها را بخشی از رژیم غذایی روزانه خود نکنیم. اگر واقعاً نمی توانید مقاومت کنید، سعی کنید آنچه را که معمولاً دارید نصف کنید و ببینید که آیا این میل شما را برآورده می کند یا خیر.

ما از کیمبرلی اسنودگراس، متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی خواستیم نکات مهم او را در مورد داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل ارائه دهد.

۱. میوه و سبزیجات را در هر وعده غذایی خود قرار دهید

اسنودگراس می گوید: "غذا دارو است." بنابراین مهم است که میوه و سبزیجات را در هر وعده غذایی خود قرار دهید. این بدان معناست که مطمئن شوید حداقل نیمی از بشقاب شام شما میوه یا سبزی است، میوه را به غلات صبحانه یا بلغور جو دوسر خود اضافه کنید، و وقتی بعدازظهر دچار گرسنگی شدید، غذاهای خام را با کلوچه ها جایگزین کنید. هر چه بیشتر بتوانید سبزیجات را در برنامه غذایی خود رار دهید، سالم تر خواهید بود. همچنین متوجه خواهید شد که انرژی بیشتری دارید و از افزایش قند خون بالا جلوگیری خواهید کرد.

۲. مصرف سدیم خود را محدود کنید

نمک زیاد در رژیم غذایی شما فشار خون را افزایش می دهد که می تواند خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش دهد. از هر ۱۰ آمریکایی ۹ نفر در حال حاضر بیش از حد نمک مصرف می کنند. نان ها، پیتزا، غذاهای ناسالم و گوشت های اغذیه فروشی همگی سرشار از نمک هستند، بنابراین سعی کنید این غذاها را در رژیم غذایی خود محدود کنید.

اگر در خانه آشپزی می کنید، اسنودگرس توصیه می کند به جای تکیه بر نمک برای طعم بیشتر، از انواع گیاهان و ادویه ها برای خوش طعم کردن غذاهای خود استفاده کنید.

۳. از غذاهایی که بسیار فرآوری شده اند اجتناب کنید

غذاهای فرآوری شده، مانند سوسیس، بیکن، گوشت اغذیه فروشی و غذاهای آماده احتمالاً در مرحله فرآوری نمک، شکر و چربی اضافی به آنها اضافه می شود اسنودگرس توصیه می کند تا حد امکان این موارد را محدود کنید.

به جای گوشت اغذیه فروشی، از گوشت ساندویچی تازه مانند مرغ یا بوقلمون استفاده کنید، یا سعی کنید به جای سیب زمینی سرخ کرده، مقداری تکه های سیب زمینی شیرین درست کنید.

۴. غذاهای غنی از مواد مغذی بخورید

طبق گفته انجمن قلب آمریکا غذاهای غنی از مواد مغذی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری برای سلامتی هستند. فقط چند تعویض ساده می تواند ویتامین ها و مواد معدنی را در رژیم غذایی شما قرار دهد و به شما کمک کند از جایگزین های پر کالری و حاوی مقدار کم مواد مغذی اجتناب کنید.

برای مثال، انتخاب نسخه‌های سبوس‌دار پاستا، نان و برنج تضمین می‌کند که پروتئین و فیبر بیشتری برای شروع دریافت می‌کنید. به جای اضافه کردن پنیر یا گوشت اضافی به پیتزا، به فکر رویه سبزی تکه تکه شده به عنوان جایگزین باشید. به گفته اسنودگرس ، تغییرات کوچک می تواند تأثیر زیادی بگذارد.

۵. اندازه وعده های مناسب داشته باشید

حجم غذایی که مصرف میکنید را کاهش دهید. نکاتی برای کاهش حجم غذا شامل استفاده از قاشق و فنجان، خوردن از بشقاب کوچکتر، پر کردن نیمی از بشقاب با سبزیجات برای کاهش سهم گوشت و کربوهیدرات و نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا برای سیر کردن است.

۶. غذاهایی مصرف کنید که از ایمنی شما حمایت می کنند

اسنودگراس توصیه می کند که غذاهایی را که منابع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند برای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ تناسب اندام در اولویت قرار دهید. اینها شامل غذاهایی می شود که سرشار از ویتامین های A، C و D و همچنین ویتامین های B۶ و B۱۲ هستند. مس، فولات، آهن، سلنیوم و روی نیز تقویت‌کننده‌های معروف ایمنی هستند.

خوردن غذاهای هر یک از پنج گروه غذایی به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. اگر قصد دارید از انواع میوه ها و سبزیجات، آجیل، دانه ها، غلات کامل، محصولات لبنی (یا جایگزین های غنی شده آنها) و گوشت، ماهی یا پروتئین های گیاهی را استفاده کنید، توانایی بدن خود را برای جلوگیری از عفونت ها و بیماری ها افزایش خواهید داد.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر اخبار سلامت گروه غذا اخبار مرتبط چه ویتامین هایی برای پوست مفید است؟ ۱۴۰۱/۵/۵ آب ولرم را با معده خالی بنوشید تا... ۱۴۰۱/۵/۵ اگر چیزی در گلو گیر کرد چه کنیم؟ ۱۴۰۱/۵/۵ نسخه دارچینی برای درمان جوش صورت ۱۴۰۱/۵/۴ این بیماری ها در تابستان شایع ترند! ۱۴۰۱/۵/۴ درمان فوری آفتاب سوختگی در خانه + توصیه طب سنتی برای آفتاب سوختگی ۱۴۰۱/۵/۴ آخرین ویدیو ها ماجرای خواستگاری دختران از مهدی طارمی! ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۱:۱۰ واکنش دیدنی شهاب حسینی به کادوی بازیگر معروف زن + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۰:۳۴ خفاش ها در تهران وارد خانه شدند! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۰:۲۸ سطح مریخ از زاویه ای ترسناک! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۰:۱۹ تصاویر باور نکردنی از تفریح خطرناک مردم با سیل ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۰:۱۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۳۱ گروه های غذایی مختلف کدامند؟ ۱۱:۲۹ آمادگی بانک توسعه تعاون جهت عاملیت اوراق صکوک و مشارکت برای کارآفرینان ۱۱:۲۳ ویدیوها در اینستاگرام بیشتر می‌شوند ۱۱:۱۹ درخواست عجیب در سایت رییس جمهور اوکراین! ۱۱:۱۶ آمریکا: در حال بررسی پیش نویس اتحادیه اروپا برای بازگشت به برجام هستیم ۱۱:۱۳ ترامپ: به زانو درآمده و یک ملت گدا شده ایم ۱۱:۰۹ سلیمی: منافقین هنگام افطار سفره مردم را با قتل و غارت به استخر خون تبدیل کردند ۱۱:۰۷ آصفری: ۸۱ درصد قبولی های کنکور تهران از بالا شهر بوده! ۱۰:۵۷ گام موثر بانک ملی در بهره گیری از روش‌های نوین تامین مالی ۱۰:۵۴ فولاد و مس اسپانسر جدید شاخص کل بورس / حقیقی ها به بورس امیدوار شدند؟ ۱۰:۵۱ بازگشت قیمت ها به شهریور ۱۴۰۰ منتفی می شود؟ ۱۰:۴۷ قیمت لیر امروز ۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۰:۴۴ اخیرا بسیاری از خانواده ها پیام دادند چرا باید شاهد تصویر مکشوفه و غیرمحجبه روی قبور باشند که در شأن آرامستان اسلامی نیست؟ ۱۰:۴۳ قیمت دلار امروز ۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۰:۳۶ نجات معجزه آسای هم‌ تیمی از مرگ در زمین فوتبال + عکس ۱۰:۳۳ افزایش ۱۰ درصدی قیمت سیب زمینی به دلیل توزیع قطره چکانی ۱۰:۲۳ صادرات ایران به چین ۳۱ درصد رشد کرد ۱۰:۱۹ سطح مریخ از زاویه ای ترسناک! + فیلم ۱۰:۱۳ کاریکاتور توهین آمیز رسانه پرتغالی علیه مهدی طارمی + عکس ۱۰:۱۱ اگر مردم در این سامانه ثبت نام نکنند، از خدمات زیادی محروم می شوند ۱۰:۰۹ کاهش ذخایر آمریکا قیمت نفت را بالا برد ۱۰:۰۲ ارز دیجیتال بانک مرکزی باید قابل ردیابی باشد! ۰۹:۵۰ جوابیه روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی به اقتصادآنلاین ۰۹:۴۵ چه ویتامین هایی برای پوست مفید است؟ ۰۹:۴۱ دریافت وام تا ۲۰۰میلیون تومان آسان می شود؟ ۰۹:۳۹ افت جزئی قیمت بیت کوین/ بیت کوین همچنان در کانال ۲۱ هزار دلاری ۰۹:۱۹ آمادگی بانک رفاه کارگران به منظور تامین ارز روبل روسیه مشتریان ۰۹:۰۷ سه پیشنهاد مهم وزیر اقتصاد به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ۰۹:۰۳ در چه صورتی می توان قرارداد اجاره را فسخ کرد؟ ۰۸:۵۸ آسمان ایران، امن‌ترین مسیر برای تردد پروازهای بین المللی ۰۸:۴۲ قیمت طلا کاهش یافت ۰۸:۳۰ هشدار قرمز هواشناسی برای استان های جنوبی ۰۸:۲۱ ترافیک در کدام محورهای تهران سنگین است؟ ۰۸:۱۶ نام بازیکن برزیلی مدنظر پرسپولیس لو رفت! ۰۷:۵۸ آب ولرم را با معده خالی بنوشید تا... ۰۷:۳۰ ۸ شب سفر لاکچری به باکو چند؟ + جدول قیمت ۰۶:۲۰ پیش بینی بورس امروز / نرخ بهره دوست شاخص کل بورس می شود؟ ۰۱:۳۲ یک راهکار ساده برای داشتن تابستانی شاد ۰۱:۲۶ حمام قبل از خواب این بلایا را سرتان می آورد! ۰۱:۱۷ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۱۶ به این دلایل گوشی خود را در حالت تاریک قرار ندهید ۰۱:۱۲ فال ابجد روزانه امروز چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ ۰۱:۰۹ یک تصویر انتخاب کنید و ببینید چطور باید مسیر زندگی را ادامه دهید؟ ۰۰:۵۹ فال حافظ امروز چهار شنبه ۵ مرداد / هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود ۰۰:۵۶ این سوالات را از کسی که به شما خیانت کرده بپرسید ۰۰:۳۸ فال روزانه شخصی ۵ مرداد ۰۰:۱۲ نگهداری جام باستانی زرین در ظرف نان! + عکس ۰۰:۰۷ جریمه ۳۴ میلیون دلاری گوگل روسیه ۰۰:۰۲ اگر چیزی در گلو گیر کرد چه کنیم؟ ۲۳:۵۷ راز افرادی که با کمترین هزینه شیک پوش و خوش تیپن اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اخبار سلامت گروه غذا ارقام برای کودکان MyPlate توصیه گروه های غذایی ویتامین ها بشقاب روزانه استفاده کنید مثال های زیر طور متوسط ارز دیجیتال اغذیه فروشی گروه غذایی رژیم غذایی مواد معدنی فنجان سبزی مصرف کنیم غذایی خود سیب زمینی مواد مغذی نصف فنجان یک فنجان پخته شده گروه غذا غنی شده دانه ها میوه ها ۵ مرداد بزرگ ۱ ۱۴۰۱ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (۱۰ اردیبهشت) و تشدید فعالیت آن طی فردا (۱۱ اردیبهشت) خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری آغاز خواهد شد.

ایسنا نوشت: وی اضافه کرد: سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید می‌شود و در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده رخ خواهد داد. پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) گستره بارش تمام مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت.

ضیاییان ادامه داد: در دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۱ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌ چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

دیگر خبرها

  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر