Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:24:47 GMT

امام جمعه دزفول: حد الهی برای سارقان مسلح اجرا شود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۴۱۲۰

امام جمعه دزفول: حد الهی برای سارقان مسلح اجرا شود

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: در سه روزه ائمه جمعه کشور که به تازگی در تهران برگزار شد روسای قوا نیز حضور داشتند که در این همایش سه مشکل عمده دزفول را مطرح کردم.
وی گفت: در نامه‌ای که  برای رییس قوه قضاییه ارسال کردم مشکل زندان دزفول را مطرح کردم زیرا تنها زندان شمال خوزستان است و سه برابر ظرفیت آن استفاده می شود و مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این موضوع باعث شده به خاطر نداشتن جا، به زندانیان مرخصی بدهند که این امر مشکلات دیگری را ایجاد می کند.
وی ادامه داد: همچنین در این نامه موضوع امنیت دزفول را مطرح کردم زیرا  حد سرقت جاری نمی شود وسارقان مسلح جرات پیدا کرده‌اند لذا برای ایجاد امنیت باید حد الهی برای آنها اجرا شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: اگر ۲ حد سرقت در دزفول اجرا شود شروران خوف می کنند و دست به سرقت نمی زنند.
وی در بخش دیگری از خطبه های امروز به تحلیل رهبر معظم انقلاب از جنگ اوکراین و دیدار پوتین با معظم له پرداخت و گفت: بعضی از معاندان،  ناآگاهان و شبکه های استکبار معتقدند ایران از تجاوز روسیه به اوکراین حمایت کرده این در حالی است که چنین نیست و رهبر معظم انقلاب در این دیدار اصل جنگ را ابتدای فرمایشاتش محکوم کرده و اعلام کردند  مردم ایران به هیچ وجه از این جنگ خرسند نمی شوند.
وی افزود: طبق تحلیل کارشناسان بزرگ دنیا، آنها دنبال این بودند که غرب جنگی با روسیه آغاز کند و پس از آن سراغ ازبکستان و ارمنستان که همسایه ایران هستند بیایند.
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه ها،پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نمازجمعه در سال ۵۸ توسط آیت اله طالقانی را گرامیداشت و گفت: به همین مناسبت  ائمه جمعه کشور دیداری پربار با رهبری داشتند.
وی گفت: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه باید روی جمله جمله فرمایشات مقام معظم رهبری ارزیابی و تحلیل کند و بخشنامه هایی در این خصوص صادر کند.
خطیب جمعه دزفول ادامه داد: ۹۰۰ نمازجمعه در کشور برگزار می شود و مسایل سیاسی روز تحلیل می شود  ولی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نتوانستیم ظرفیت نهایی نمازجمعه را شکوفا کنیم که باید به این موضوع توجه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار ازعملکرد تعدادی از ائمه جمعه قدردانی کردند گفت: مقام معظم رهبری ائمه جماعات  را به تقوا توصیه کردند و تاکید داشتند  ائمه جمعه باید تقوای عملی داشته باشد.
خطیب جمعه دزفول بیان کرد: طبق فرمایشات معظم له ائمه جمعه باید با رفتار خود مردم را به تقوا امر کنند، رفتار پدرانه با همه اقشار داشته باشند و سلوک مردمی داشته باشند.
وی افزود: مقام معظم رهبری ارتباط با جوانان را از دیگر ویژگی های ائمه جمعه دانستند و به مسوولان ستاد نمازجمعه توصیه کردند حضور جوانان را رصد کنند و در صورتی که حضور جوانان در نمازجمعه  کمتر شد دلیل آن را جویا شوند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد:طبق فرمایشات مقام معظم رهبری،  امام جمعه سخنگوی انقلاب است و باید پاسخگوی مسایل باشد؛ به دنبال توجیه مسایل نباشد و در صورت وجود نقصان پیگیری لازم را داشته باشد.
وی در بخش دیگری از خطبه ها از اعضای ستاد نمازجمعه که بدون چشمداشتی  هر هفته فعالیت می‌کنند  نیز قدردانی کرد و گفت: ادبیات خطبه باید گرم، صمیمی،  اتحاد آفرین و امیدبخش برای جامعه باشد نه اینکه موجب اضطراب تلاطم و بدبینی به وضع آینده شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: اگر مشکلی وجود دارد باید مطرح شود ولی این انتقاد نباید منجر به تضعیف نظام شود.
وی مقابله با شبهات را از دیگر ماموریت های ائمه جمعه بیان کرد و در خصوص مساله حجاب و جایگاه زن نیز گفت: دشمن نباید ما را  به انفعال و دفاع وادار کند؛ درخصوص این موضوع باید به دشمن حمله کنیم زیرا غربی ها دلسوز واقعی  زنان ایرانی و حجاب آنها نیستند.

خطیب جمعه دزفول افزود: غربی ها ادعا می کنند حجاب مانع پیشرفت زن است این در حالی است که زنان ایرانی در میدان های علمی، اجتماعی، سیاسی، مدیریتی،  فرهنگی و  اقتصادی به موفقیت های بلندی دست یافتند.
وی گفت: ائمه جمعه باید به خدمات اجتماعی مردمی توجه داشته باشند و در این وضع گرانی همراه مردم باشند.

وی به فعالیت ستاد نمازجمعه دزفول نیز اشاره کرد و افزود: در مصلای جمعه دزفول  بخش های مختلفی چون آشپزخانه مصلا فعال است که توسط قرارگاه گروه های جهادی در عرصه های مختلف خدمات رسانی می کند؛ همچنین مصلا ۱۲ شب برنامه سخنرانی و برنامه فرهنگی در دهه اول محرم دارد.

خطیب جمعه دزفول به فعالیت مجمع خیرین سلامت این شهرستان که با کمک های مردمی اقدام به ساخت درمانگاه،  اورژانس جاده‌ای و ساخت بیمارستان می‌کنند اشاره کرد و از آنها تجلیل کرد.
وی همچنین انتخاب سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان و افتخار دزفول را در جشنواره مالک اشتر به عنوان بهترین فرمانده در کشور تبریک گفت.
حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین به محمدحسن پرآور که برای سال دوم به عنوان ریاست شورای شهر دزفول انتخاب شد نیز تبریک گفت.
امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های این هفته با گرامیداشت ایام محرم گفت: ارایه خدماتی در مرز چذابه برای پذیرایی از زیران اربعین به مردم دزفول واگذار شده، و مسوولان کشوری نیز قول همکاری دادند که امیدواریم مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور دزفول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان امنیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اقامه نماز کشور دزفول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ستاد اقامه نماز کشور دزفول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان امنیت حجت الاسلام قاضی دزفولی دیگری از خطبه ها خطیب جمعه دزفول مقام معظم رهبری ائمه جمعه داشته باشند امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ "کیومرث کشوری" گفت: بدنبال وقوع چند فقره سرقت احشام در برخی مناطق حاشیه این شهرستان، مراتب شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

ماموران آگاهی با رصد فنی و استفاده از منابع اطلاعاتی خود توانستند ۲ سارق حرفه‌ای را در این زمینه شناسایی و طی عملیاتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی آبادان از اعتراف متهمان به ۴۲ فقره سرقت؛ شامل ۱۰ فقره احشام، ۱۵ فقره منزل، ۱۲ فقره سیم برق، ۳ فقره موبایل و دو فقره موتور سیکلت خبر داد و افزود: یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز از سارقان کشف و ضبط شد.

کشوری با اشاره به سوابق متهمان دستگیر شده گفت: متهمان دستگیر شده به دلیل جرائم متعدد از جمله سرقت مسلحانه احشام در برخی شهرستان‌های سطح استان، سرقت منزل، کابل برق در آبادان و همچنین مشارکت در قتل تحت تعقیب کیفری بودند.

۴ نفر از مالباختگان احشام شناسایی و علیه متهمان دستگیر شده پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود/ صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان