Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، زهره ستار مدیر عامل شرکت سپند تاو آریا رسام درخصوص این محصول فناور گفت: محصول لوتئین ۲۰ میلی‌گرم برای درمان بیمارهای پیرچشمی، جلوگیری از آب مروارید و برای سالمندان کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: لوتئین یکی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌های موجود در طبیعت است که بدن انسان قادر به تولید آن نیست و باید از طریق رژیم غذایی به طور مداوم هر روز در بدن جایگزین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محل ذخیره لوتئین در شبکیه چشم است و از اعصاب بینایی موجود در ماکولا محافظت می‌کند.

این فناور ادامه داد: ماکولا قسمتی از شبکیه است که مسوول دید مستقیم و واضح مثل خواندن و رانندگی است. لوتئین موجود در ماکولا با فیلتر کردن نور یو وی نمی‌گذارد به ماکولا آسیبی وارد شود، با افزایش سن سلول‌های ماکولا نیز همانند سایر سلول‌های بدن توانایی بازسازی خود را از دست می‌دهند و چنانچه در معرض آسیب قرار گیرند امکان ترمیم آن وجود نخواهد داشت و درنهایت باعث کوری می‌شود.

ستار، بازار هدف این محصول را تمام افراد جامعه عنوان کرد اما آن را برای افراد میانسال به ویژه کهنسالان جهت جلوگیری از مشکلات چشمی با اهمیت‌تر دانست.

وی به تسهیلات دریافتی از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن اشاره کرد و گفت: ما از تسهیلات سرمایه در گردش این صندوق برای خرید مواد اولیه استفاده کردیم و این تسهیلات با یک روند اداری بسیار سریع و همچنین با کمترین تضامین پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت سپند تاو آریا رسام ادامه داد: این محصول به صورت سافت ژل تولید می‌شود و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد. این محصول استاندارد سازمان غذا و دارو را دریافت کرده است.

برچسب‌ها سلامت صندوق های پژوهش و فناوری فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت صندوق های پژوهش و فناوری فناوری سلامت صندوق های پژوهش و فناوری فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علیرضا رستمی گفت؛ تلاش ما بر این است که منویات مقام معظم رهبری در امر ″جهش تولید با مشارکت مردم″ را جامه عمل بپوشانیم، لذا با تدبیر ریاست سازمان، مقررات تسهیل شده جدیدی در صدور پروانه تاسیس واحد تولیدی فرآورده‌های طبیعی سنتی مکمل ابلاغ کردیم.
وی در توضیح بیشتر بیان داشت: اگر خط تولید کارخانه‌ای توسط اداره کل داروی سازمان غذا و دارو به تایید فنی GMP رسیده باشد، نیازی به موازی کاری و طی مجدد مراحل تایید در اداره کل فراورده‌های سنتی مکمل طبیعی نخواهد داشت و این موضوعی است که پیش از این بعضا تا حدود شش ماه به طول می‌انجامید.
دکتر رستمی تصریح کرد: مباحث جهش تولید، رونق صادرات و خودکفایی در تولید مواد اولیه فراورده‌های طبیعی سنتی مکمل در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارند.
لازم به ذکر است حسب تاکید سرپرست اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، ایفدانا پیگیری عملیاتی شدن بخشنامه‌هایی که با عنوان جهش تولید صادر شده اند را در دست اقدام خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها