Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:47:56 GMT

احیای «دشت قزوین» در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۳۷۷۷۴

احیای «دشت قزوین» در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است

ایسنا/قزوین وزیر جهاد کشاورزی گفت: احیای دشت قزوین به دلیل ظرفیت‌های گسترده‌ای که از گذشته تا امروز داشته در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است و به زودی در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

سید جواد ساداتی‌نژاد در حاشیه بازدید از یک شرکت صنعتی در حوزه صنایع تبدیلی در استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تأمین نهاده‌های دامی به کشاورزی کمک می‌کنیم و این کمک روی چرخه فروش هم اثر می‌گذارد و برای این روند به صنایع تبدیلی نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مجموعه‌ای که در آن حضور داریم در زمینه فرآوری سیب‌زمینی کار می‌کند و مدرن و مجهز به فناوری‌های روز است که ضایعات در کمترین مقدار و انبارهای مناسبی دارد و محصول با کیفیتی تولید و صادر می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: درخواست ما از این مجموعه توسعه کشت قراردادی است، هم اکنون ۲۵۰ هکتار کشت قراردادی با این مجموعه فعالیت می‌کند و این مقدار باید به ۴۰۰۰ هکتار برسد و ما نیز به این روند در حوزه تسهیلات کمک می‌کنیم تا زنجیره حوزه فرآوری سیب زمینی اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: شرکت‌های صنایع تبدیلی، در تمام دنیا توسط بخش خصوصی اداره و حمایت می‌شود و کشور ما نیز در این خصوص تجربه‌های خوبی به دست آورده است و وزارت جهادکشاورزی تمام قد حامی صنعتگران و پیشروان حوزه کشاورزی در تمامی حوزه‌ها است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه، شرکت‌های صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی باید نسبت به بازار کار و اطمینان شغلی کشاورزان اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: به عنوان مثال کشاورزان سیب‌زمینی کار اگر از حمایت‌های جهادکشاورزی و  شرکت‌های صنایع تبدیلی مبنی بر اخذ بذر، بیمه و بازار کار اطمینان داشته باشد بر تولید خود می‌افزایند.

وی تأکید کرد: استان قزوین جز استان‌هایی است که در حوزه کشاورزی دارای روند دانش‌بنیان و هوشمند است و حضور نیروی متخصص تاثیر ویژه‌ای در این زمینه دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: احیای دشت قزوین به دلیل ظرفیت‌های گسترده‌ای که از گذشته تا امروز داشته در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

وی بیان کرد: به زودی در خصوص احیا دشت قزوین تصمیم‌گیری می‌شود، طرحی در کشور مطرح شده با این مضمون که مناطق قطب کشاورزی به سمت منطقه ویژه کشاورزی حرکت کنند، دشت قزوین نیز از این طرح بهره‌مند خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد: با توجه به اینکه سفر استانی رئیس جمهور به استان قزوین انجام شده است مصوبه‌ها در خصوص بخش کشاورزی را بررسی خواهیم کرد و اگر کمبودی وجود داشته باشد به آن خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به کمبود و تنش‌های آبی در کشور یادآور شد: بهره وری آب در کشور باید افزایش یابد هیچ استانی در کشور  نداریم که محدودیت آبی نداشته باشد البته استان قزوین جز استان های است که وضع مطلوب تری نسبت به سایر استان‌ها دارد ولی به دلیل فرسودگی که در شبکه‌های آبرسانی در این استان داریم در سفر استانی رئیس جمهور اعتبارات خوبی به این زمینه اختصاص داده شد.

ساداتی‌نژاد عنوان کرد: امسال با تلاش های دولت مردمی آبیاری های نوین حدود ٢٠ درصد در کشور رشد داشته است.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به تعامل بانک‌کشاورزی استان با پیشرانان حوزه جهادکشاورزی بیان کرد: بانک‌ کشاورزی استان قزوین تعامل خوبی با کاربران خود دارد و این تعامل سبب شده که انگیزه بیشتری برای فعالیت‌های کشاورزی در استان شکل گیرد و صنعت‌گر به یک آرامش کاری برسد.

به گزارش ایسنا، طرح توسعه یک واحد صنایع تبدیلی روز پنجشنبه سوم شهریور ۱۴۰۱ به مناسبت فرارسیدن هفته دولت با حضور سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان آبیک افتتاح شد.

این واحد صنعتی واقع در اراضی روستای دارالسرور شهرستان آبیک در زمینی به مساحت ۳۰۵ هزار مترمربع و زیر بنای ۱۳ هزار متر مربع احداث شده که ظرفیت تولید ۲۳ هزار تن انواع نشاسته سیب زمینی و انواع فرآورده‌های حجیم شده (ذرت) را دارد.

 با ایجاد و راه‌اندازی این واحد تولیدی که برای احداث آن ۳۰۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده، زمینه اشتغال ۱۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در منطقه فراهم شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قزوين وزیر جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی ساداتی نژاد استان قزوین وزارت جهاد دشت قزوین سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در نشست بررسی مسائل آموزش عالی استان قزوین که در قالب برنامه موسوم به سفر کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفت، اظهار کرد: قزوین به سبب نزدیکی به تهران زمینه جذب دانشجویان زیادی از تهران و کرج را فراهم آورده است.

وی آمار دانشجویان مشغول تحصیل در این استان را ۴۳هزار نفر بیان کرد و گفت: ۳۹مرکز آموزش عالی و دانشگاهی اعم از دولتی، آزاد و غیرانتفاعی در این استان فعال است و همچنین حدود ۱۰۰۰نفر عضو هیئت‌علمی در استان قزوین مشغول به خدمت هستند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) ارزیابی و نظارت را کاری چالش‌برانگیز و طاقت‌فرسا توصیف کرد و افزود: معمولاً در همه استان‌ها مشکلات و موانعی وجود دارد که امکان ارزیابی و نظارت خوب را از هیأت ارزیابی‌کننده می‌گیرد. در استان قزوین هم مشکلات از این دست از جمله دخالت‌ها و مقاومت‌های بیرونی (خارج از حوزه آموزش عالی) وجود دارد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه این دخالت و مقاومت‌های خارج از حوزه آموزش عالی در استان قزوین بارز است، گفت: همین چالش گاهی‌اوقات باعث می‌شود نتوانیم به حد مطلوب کیفیت آموزش عالی را تأمین کنیم و بعضی‌وقت‌ها مجبور می‌شویم رویکردمان در حوزه ارزیابی و نظارت را تعدیل کنیم.

وی ادامه داد: به این شکل وادار می‌شویم که از توقعات‌مان بکاهیم تا کم‌کم بتوانیم زمینه بهتر شدن اوضاع و کیفیت آموزش عالی را فراهم کنیم. با این حال در بین مراکز دانشگاهی استان قزوین وفاق و همگرایی خوبی برای بهبود کیفیت آموزش عالی و تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه وجود دارد.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین با اشاره به موضوع انحلال برخی مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی گفت: بعضی از این مؤسسات به حدی نظر کارشناسی حوزه نظارت و ارزیابی وزارت علوم را قبول داشتند که داوطلبانه به سمت انحلال رفتند. چرا که عمدتاً مقاومتی در چنین مؤسسه‌هایی وجود دارد، اما خوشبختانه این اتفاق اینجا به آرام‌ترین شکل افتاد.

قاسم‌زاده ابراز امیدواری کرد با حمایت‌ها و کمک‌های وزارت علوم نظام آموزش عالی در استان قزوین به یک الگو برای کل کشور تبدیل شود.

وی اضافه کرد: زمانی که مسئولیت دانشگاه را به عهده بگیریم، یکی از گلایه‌های جدی این بود که نظارت بر آموزش عالی در استان قزوین جایگاه ندارد و جایگاه و نیروی انسانی در این حوزه وجود ندارد. به همین دلیل چند نیروی کارآمد به این حوزه اضافه کردیم تا حداقل‌های این حوزه تأمین شود و نظارت که وظیفه ذاتی ماست، محقق شود.

قاسم‌زاده ادامه داد: خوشبختانه این اتفاق افتاد و حوزه راکد ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در استان قزوین فعال شده و گزارش‌های هیأت‌های ارزیاب به وزارت علوم می‌رسد، حاصل تلاش شورای ارزیابی و نظارت دانشگاهی در استان قزوین است.

روح‌الله رازینی، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم هم در این نشست گفت: تعدد مراکز نظارتی در حوزه وزارت علوم ‌مطلوب نیست و تضمین‌کننده کیفیت بالای آموزشی و علمی در دانشگاه‌های ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تسلسل در نظارت کیفیت آموزشی خوب را ضمانت نمی‌کند و حتی در مواردی از بازوهای نظارتی سلب مسئولیت می‌کند، اما به هر حال می‌شود با تقسیم نقش‌ها و وظایف این تسلسل را تا حدودی توجیه کرد. با این حال اصل کار ما توجه به هدف غایی ارزیابی و نظارت در حوزه علمی و دانشگاهی است.

همچنین در حاشیه این نشست رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم و هیات همراه از تالار قزوین شناسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید کردند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900193

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط