Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «محمد مخبر» این اظهارات را روز پنجشنبه در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری نهضت احیای واحدهای اقتصادی با سازمان‌ها و شرکت‌های احیاگر عنوان و بر ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در تشخیص و حل مساله و همچنین ارایه اطلاعات برای تصمیم گیری در اداره کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون‌اول رئیس‌جمهور گفت: تلاش‌های چند ماهه نهضت احیای واحدهای اقتصادی نشان داد که می‌توان به راحتی و با ارایه خدمات مشاوره‌ای و تخصصی و همچنین از طریق ابزارهای نوین تامین‌مالی، شرکت‌های دانش بنیان و سازمان ها و نهادهای عمومی و انقلابی در مدتی کوتاه چند شرکت احیا و به چرخه اقتصادی کشور وارد شود. 

مخبر تصریح کرد که هیچ ضرورتی در کشور بالاتر از اشتغال زایی وجود ندارد و نهضت احیای واحدهای اقتصادی و تولیدی یکی از ظرفیت‌های بزرگ برای پیشبرد اهداف دولت در راستای ایجاد اشتغال است و باید در این مسیر مشخص شود که یک بنگاه اقتصادی و تولیدی با چه مشخصات و ویژگی‌هایی از جمله جلوگیری از واردات و کمک به افزایش صادرات در اولویت احیا قرار دارد. 

وی به وجود ۵۲ هزار واحد اقتصادی و تولیدی نیمه فعال و غیرفعال در کشور اشاره کرد و گفت: تمامی این بنگاه‌های اقتصادی سرمایه‌های کشور هستند که با فعال شدن آنها کمک بزرگی به اشتغال‌زایی و افزایش تولید ناخالص داخلی خواهد بود. 

ابزارهای قانونی باید در اختیار نهضت احیای واحدهای اقتصادی قرار گیرد

معاون اول رئیس جمهور توجه به تولید و صنعت را از مهمترین راه‌های تقویت ارزش پول ملی، حل مشکل تراز سرمایه‌گذاری در کشور، کاهش تورم و هدایت نقدینگی مردم دانست و افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان خِبره و با انگیزه در بخش تولید و خدمات می‌توان به راحتی تحریم‌ها را بی اثر کرد.

مخبر تاکید دارد که ابزارهای قانونی باید در اختیار نهضت احیای واحدهای اقتصادی قرار گیرد و کانون‌های تصدی و تامین مالی دو عنصر بسیار مهم در حوزه مشاغل خرد و خانگی، متوسط و بزرگ و اَبَر طرح‌های کشور هستند. از سوی دیگر باید از ظرفیت‌های بازار سرمایه توسط مردم استفاده کرد تا با ورود بخش خصوصی و سرمایه‌های مردم در زمینه اشتغال‌زایی و اداره اقتصادی کشور از آسیب و ضرر به بیت‌المال و سرمایه‌های کشور جلوگیری شود.

وی از نماینده معاون اول رئیس جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی خواست تا در کنار اقدامات انجام شده در راستای احیای واحدها یک آسیب‌شناسی همه‌جانبه در خصوص عوامل تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی در سال‌های گذشته صورت گیرد و همچنین این نهضت توجه ویژه‌ای به راه‌اندازی و بازگرداندن شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سرمایه بزرگ رها شده داشته باشد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای احیای یک‌هزار و ۵۰۰ واحد اقتصادی

آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری نهضت احیای واحدهای اقتصادی با سازمان ها و شرکت های احیاگر برای احیای یک هزار و ۵۰۰ واحد اقتصادی و تولیدی با حضور مخبربرگزار شد.

بر اساس این تفاهمنامه ها که امروز به امضا رسید قرار شد شرکت شهرک‌های صنعتی ایران مسئولیت احیای یک هزار واحد صنعتی، ایمیدرو ۴۸۰ واحد صنعتی و ایدرو۲۰ واحد پیشران بزرگ را عهده دار شود.

همچنین  سازمان مدیریت صنعتی جهت عارضه‌یابی واحدها و برگزاری دوره‌های توانمندسازی احیاگر اقدامات لازم را انجام دهد. 

فعال سازی معادن کوچک، افزایش سطح اشتغال، افزایش تولیدات معدنی، حل مشکلات معادن کوچک، همفکری، همکاری، هم افزایی و مشارکت طرفین در تهیه مقدمات و ملزومات و تجهیزات لازم، فراهم آوردن سرمایه ضروری، انجام عملیات اجرایی مربوط به احیای توانمندسازی و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی بزرگ و طرح های نیمه تمام از جمله اهداف این تفاهم‌نامه ها است.

همچنین از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه‌ها می‌توان به آموزش و تولید محتوای مفاهیم احیای واحدهای اقتصادی، مشارکت در برگزاری رویدادهای مرتبط، تأمین نیروی متخصص و افزایش بهره وری کل عوامل تولید و ارتقای ظرفیت واحدها با هدف نوسازی و فعال سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال با مشارکت جدی مردم و جوانان و استفاده حداکثری از اختیارات و ظرفیت‌های سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و نهادهای  عمومی و انقلابی اشاره کرد.

برچسب‌ها واحد تولیدی توسعه اقتصادی محمد مخبر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی توسعه اقتصادی محمد مخبر واحد تولیدی توسعه اقتصادی محمد مخبر نهضت احیای واحدهای اقتصادی اقتصادی و تولیدی تفاهم نامه سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۳۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، گفت: بخش مسکن کشور پیشران توسعه اقتصادی است و هیچ هدف‌گذاری این مهم‌تر از آن نیست که در مسیر جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و گام برداریم.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به هدف ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب سه گروه مجزا در کشور تولید خواهد شد، خبر داد.

وی تصریح کرد: گروه اول، مسکن اجتماعی ذیل طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک الی ۴ ساخته خواهد شد. گروه دوم، مسکن استطاعتی برای دهک‌های هدف ۵ الی ۷ به منظور تنظیم بازار مسکن برنامه‌ریزی‌شده است و گروه سوم نیز مسکن اقتصادی ویژه دهک‌های ۸ تا ۱۰ است که می‌تواند در جهت محقق کردن انتظارات سهامداران ساخته شود.

وی افزود: باید فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کنیم تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تأمین مسکن مردم را کاهش دهیم.

کد خبر 6089975 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد