Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، استاندار هرمزگان و مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان عملیات اجرایى خط انتقال پساپ تصفیه شده فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه‌شده به صنایع غرب استان یکی از پروژه‌های مهم و زیرساختی در بندرعباس است که در قالب چند فاز اجرا می‌شود و عملیات اجرایی خط انتقال پساب این طرح آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور با قدردانی از اجرای طرح انتقال پساب به صنایع غرب بندرعباس افزود : بندرعباس از مشکلات فاضلاب رنج می برد و دولت خود را متعهد به کاهش این رنج و به سرانجام رسیدن طرح انتقال پساب به صنایع غرب می داند.

وی با تاکید بر مشارکت حداکثری صنایع غرب شهر بندرعباس در تکیمل این پروژه و استفاده از ظرفیت پساب تصفیه شده تصریح کرد، صنایع نیز برای تعهد به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال مردم مرکز استان باید در تسریع این پروژه مشارکت کنند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان این که سالیانه ۳۶ میلیون متر مکعب از این شهر فاضلاب وارد دریا می‌شود، ابراز امیدواری کرد، این مجموعه تصفیه‌خانه سریع‌تر مورد بهره برداری قرار گیرد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این آیین اظهارداشت: طرح ساماندهی پساب فاضلاب شهر بندرعباس یک مطالبه عمومی بود و از ابتدای دولت سیزدهم کار با جدیت آغاز شده که در حال حاضر با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

وی افزود: تا به امروز حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان قرارداد برای اجرای این پروژه بسته‌ایم که ۹۰۰ میلیارد تومان از آن در دهه فجر سال گذشته کلنگ‌زنی شد و منابع به خوبی در جهت تسریع در پیشبرد پروژه‌ ساماندهی فاضلاب بندرعباس تخصیص پیدا کرده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به پیشرفت فاز دوم طرح ساماندهی پساب فاضلاب بندرعباس و انتقال آن به صنایع غرب استان گفت: بیش از ۷۰ درصد نیازهای خط انتقال فراهم شده است و پوشش کار هم بالای ۹۰ درصد است از این‌ رو الان می‌توانیم بگوییم که کل پروژه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

در ادامه این مراسم عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با قدردانی از توجه ویژه دولت بویژه استاندار هرمزگان در تسریع فرایند اجرای این پروژه افزود: انتقال پساب به صنایع غرب بندرعباس با اجرای ٢٢ کیلومتر خط انتقال و هزینه اجرایى بالغ بر ٢٥٠ میلیارد تومان به روش بیع متقابل آغاز شد.

به گفته وی، با تکمیل این طرح، پساب حاصل از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس وارد دریا نخواهد شد و با تصفیه تکمیلی در صنایع بزرگ بندرعباس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حمزه پور گفت: این پروژه توسط شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس متشکل از شرکت ها و صنایع بزرگ واقع در غرب بندرعباس در حال انجام است.

شهروز شجاعی مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در اجرای این پروژه پرداخت.

گفتنی است، معاون رئیس جمهور در این روز از محل تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس نیز بازدید و روند اجرای فاز دوم تصفیه خانه را از نزدیک بررسی کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تصفیه انتقال صنایع برنا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز

احمد بلند نظر با اشاره به تداوم عملیات پروژه گازرسانی به نقاط مختلف شهرستان جیرفت گفت: دهستان رضوان از توابع بخش جبالبارز نیز مورد توجه قرار گرفته است و بدین منظور به روستاها و پارچه آبادی های منطقه میجان در آینده ای نه چندان دور گازرسانی می شود.   

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت تصریح کرد: هم اکنون عملیات حفاری ویژه اجرای خط انتقال به منطقه در حال اجرا است و بر اساس بررسی های صورت گرفته پروژه با ۱۳ کیلومتر خط انتقال و ۵ کیلومتر شبکه توزیع، طی فاز اول اجرا می شود و فاز دوم آن متعاقبا به مناقصه گذاشته خواهد شد تا تمامی روستاها و پارچه های واقع در میجان از نعمت گاز شهری بهره مند بشوند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران