Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات کشاورزان و باغداران استان واکنش نشان داد و به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس،جعفر گوهرگانی در برنامه تلویزیونی بی تعارف اظهار کرد: 20 پروژه پمپاژ آب به زمین های دیم که در دولت های قبل مطالعه شده بود را به طور کامل اجرایی و به اتمام رساندیم که از جمله آنها می توان به منطقه مختار در حاشیه رودخانه بشار یاسوج اشاره کرد که از پروژه های بزرگ بعد از منطقه امامزاده جعفر است و هم اینک در این منطقه کشت اقتصاد مقاومتی حبوبات با 500 هکتار اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پنج هزار هکتار اراضی دیم به غیر از دشت امامزاده جعفر از طریق این پمپاژها آبی شد و دشت شمس آباد چرام از جمله انهاست.

راه اندازی صنایع تبدیلی، بسته بندی و جانبی محصولات کشاورزی آرزویی که محقق نشد

گوهر گانی اظهار کرد: راه اندازی صنایع تبدیلی، بسته بندی و جانبی محصولات کشاورزی از مهمترین دغدغه های سازمان کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد برای قطع کردن دست واسطه ها و کمک به کشاورزان بود که هنوز موفق نشده ایم ان را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: باید صنایع تبدیلی و جانبی با همکاری بخش خصوصی و دولتی راه اندازی شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: باغداران استان مشکلات خاص خود را دارند و تلاش داریم در بحث تولید با تولید کنندگان همکاری داشته باشیم.

گوهرگانی به مشکلات باغداران استان در منطقه کاکان اشاره کرد و گفت: در منطقه کاکان و باغات سیب مشکلاتی وجود دارد که با اجراو بهره برداری از طرح آبیاری قطره ای مشکل سطح وسیعی از این باغات برطرف شد و مابقی نیز در دست اجراست.

وی عنوان کرد: در کاکان سردخانه احداث شده است و این فرهنگ که باغدار پس از برداشت محصول برای جلوگیری از ضرر باید با هزینه ای اندک محصول خود را در سردخانه ذخیره کند و در موقع مناسب با قیمت بهتری بفروشد باید نهادینه شود.

گوهرگانی افزود: در سطح استان سردخانه های احداث شده در این چند سال بالای پنج هزار تن با کمک بخش خصوصی در سطح استان راه اندازی شده و سردخانه های دیگری نیز با همکاری بخش تعاون در دست احداث و راه اندازی است.

وی گفت: 4 درجه سیب را در استان از باغداران خریدای می کنیم و تلاش می شود نیاز استان به سیب درجه یک برای شب عید را از باغات و باغداران استان به طور 100درصد تامین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سیب درجه 2 و زیر 100 گرم نیز با قیمت 450 تومان از طریق تعاون روستایی از باغداران استان خریداری می شود و سیب صنعتی نیز تا 280 تومان خریداری خواهد شد.

گوهرگانی بیان کرد: در بحث آموزش به باغداران در زمینه تغذیه، هرس و سایر موضوعات مربوط به این حوزه خانه تدریس راه اندازی کردیم و 6 تا 7 دانش آموخته کشاورزی آنها را آموزش می دهند.

وی اظهار کرد: سیاست سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه باغات با توجه به کم آبی به سمت باغات دیم در اراضی شیب دار است و در این حوزه هزینه می شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 هزار هکتار زمین برای احداث باغ در اراضی شیب دار در استان داریم و در شهرهای سردسیری استان عموما شرایط برای احداث باغ در سطح شیب دار مهیاست و گل رز و انگور دیم براساس تکنیک های فنی کشت می شود.

وی اظهار کرد: برای باغات دیم نهال های سازگار برای هر منطقه را تا 50 درصد قیمت به کشاورز پرداخت می کنیم و براساس تکنیک های فنی برای جلوگیری از تبخیر آب در عمق 30 سانتی متری در کنار ریشه نهال عایق در خاک به کار می رود.

فسخ قرارداد و تعطیلی گلخانه های فرودگاه یاسوج به صورت یکجانبه در تهران

گوهرگانی عنوان کرد: در بحث تعطیلی گلخانه های فرودگاه یاسوج در دولت قبل و در زمان استاندار وقت قرار شد قسمتی از فضای فرودگاه یاسوج به مساحت 45 هکتار نقشه برداری شد ولی 18 واحد واگذار گردید که 15 واحد راه اندازی شد.

این مسئول ابراز داشت: قرار شد این گلخانه ها به متقاضیان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی اختصاص داده شود تا به تولید بپردازند.

وی ادامه داد: حفرچاه، برق کشی، خیابان سازی از سوی سازمان جهاد کشاورزی به عنوان زیرساخت در اختیار این متقاضیان قرار گرفت و مجوز احداث 18 هکتار نیز به انها داده شد و سالانه پنج میلیون گل رز شاخه بریده در این گلخانه ها تولید و روانه بازار می شود.

گوهرگانی افزود: در 18 هکتار از گلخانه های فرودگاه یاسوج در صورت فعال بودن 90 نفر به طور مستقیم شاغل می شوند و در صورت اجرای 45 هکتار نیز برای 450 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مدیرت فعلی فرودگاه یاسوج قراردادی که برای احداث و راه اندازی این گلخانه ها منعقد شده است را در نشست با هیاتی در تهران به صورت یکجانبه فسخ کرده است در صورتی که قرارداد برای مدت 13 سال منعقد شده بود.

وی دلیل این کار را توجه به بحث های امنیتی برای فرودگاه عنوان کرد و گفت:هزینه اجاره این گلخانه ها هر ساله با درصدی افزایش به فرودگاه یاسوج پرداخت می شد.

گوهرگانی گفت: دشت کلاچوی دهدشت یکی از بهترین مناطق حاصلخیز استان است که بیشترین گندم را تولید می کند و طرح تامین آب ان از سوی کارشناسان شرکت آب منطقه ای استان در دست مطالعه است که در صورت اجرایی شدن سطح بیشتری از این اراضی زیر کشت می رود.

وی افزود:بحث کاداستر با مشارکت کشاورزان و رفع معارض در کمیسیون ماه 54 از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.

واگذاری ماشین آلات کشاورزی به افرادی که در طول عمر خود کشاورزی نکرده اند

گوهرگانی به سوالی در خصوص واگذاری ماشین آلات کشاورزی به کسانی که در عمر خود کشاورزی نکره اند نیز واکنش نشان داد و گفت: به طور یقین این اتفاق در استان کهگیلویه وبویراحمد می افتد اما سازمان جهاد کشاورزی خط اعتباری ویژه مکانیزاسیون شیلات، باغات و دامپروری را راه اندازی کرده و تسهیلات اعطا می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۴۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: پروژه احداث شهرک بازیافت در حال حاضر در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا ساکتی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از تعدادی پروژه‌های عمرانی شهر اصفهانی اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند از ابتدا در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث هاضم بی‌هوازی به‌ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در وضعیت مذاکره با سرمایه‌گذار در خصوص ارائه ضمانت‌نامه ملکی قرار دارد، افزود: فراخوان انتخاب مشاور برای مدیریت طرح اجرای پروژه در مرحله تجدید و مذاکرات با سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه به‌صورت BOO در حال پیگیری است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به چالش‌های اجرایی پروژه هاضم بی‌هوازی گفت: تأمین اعتبار و پرداخت به‌موقع آن توسط شهرداری برای پرداخت گیت فی به میزان تقریبی سالانه ۴۰ میلیارد تومان و تأمین تضامین ملکی برای اجرای پروژه به‌صورت BOO از جمله چالش‌ها است.

ساکتی با اشاره به پروژه هاضم بی‌هوازی به ظرفیت پنج تن در روز تصریح کرد: اسناد طراحی توسط مشاور تهیه شده است و به‌منظور تحویل نهایی نیازمند جلسات نهایی با کارشناسان مربوط به هر حوزه است و اسناد فراخوان انتخاب مجری احداث پروژه تهیه شده است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی این پروژه تاکید کرد: هزینه بالای پروژه بر اساس برآورد نهایی مشاور و تأخیر زیاد شهرداری برای پرداخت هزینه اجرای پروژه، چالش‌ها اجرایی شدن این پروژه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحویل زمین و تجهیز کارگاه برای احداث شهرک بازیافت انجام شده است، ادامه داد: اصلاح نقشه جانمایی، پیاده‌سازی نقاط برای خاکبرداری، عقد قرارداد برای خرید پنل‌های پیش‌ساخته بتنی و تسطیح و رگلاژ مسیر اجرای دیوار برای اجرای بتن انجام شده است، این پروژه در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

ساکتی با اشاره به چالش‌های این پروژه گفت: تأخیر در تولید قطعات بتنی مشکل جمع‌آوری توده‌های کمپوست در مسیر اجرای دیوار، پرداخت نکردن به موقع صورت وضعیت‌ها از سوی شهرداری و تعیین مدال مالی مشارکت، ساخت و واگذاری از جمله چالش‌ها است.

وی با اشاره به سایر پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند افزود: احداث نیروگاه ریجکت‌سوز ۳۰۰ تن در روز، پروژه تولید سوخت مشتق از پسماند RDF به ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و احداث کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی از جمله سایر پروژه‎‌های شاخص این سازمان است.

کد خبر 748422

دیگر خبرها

  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان