Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@03:45:16 GMT

30 روستای چهارمحال و بختیاری فاقد طرح هادی

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۰۵۷۸

30 روستای چهارمحال و بختیاری فاقد طرح هادی

مدیرکل بنیاد مسکن روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته برای بیش از 544 روستای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شده که در حال حاضر این تعداد به 574 روستا رسیده و برای 30 روستای استان از جمله کوهرنگ طرح هادی تهیه نشده است.

به گزارش ایسنا، سهراب رئیسی 18 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره اینکه جمعیت روستاهای استان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، به 339 هزار و 667 نفر رسیده است، اظهار کرد: متاسفانه در مقایسه با جمعیت 402 هزا نفری سال 90، جمعیت روستایی استان 15 درصد کاهش یافته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در دو سال گذشته با مشارکت مردم و مسئولان بیش از 500 هزار متر مربع از سطوح معابر روستایی آسفالت شد که امسال در مرحله نخست سهمیه استان از پنج هزار تن به 10 هزار تن رسید و برای مرحله دوم 10 هزار تن اختصاص یافته که سهمیه قیر رایگان چهار برابر افزایش داشته است .
وی گفت: مقرر شد بیش از 12 روستای هدف گردشگری در استان معرفی شوند که بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار درخواست شده است .
رئیسی خاطرنشان کرد: به منظور اجرای طرح‌های ایمن‌سازی سکونتگاه‌ها، بهسازی معابر روستایی، روستاهای هدف گردشگری و جداره سازی و زیباسازی روستاها و پروژه‌های نیمه تمام تا پایان برنامه ششم توسعه حدود 201 میلیارد تومان نیاز است .
وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم و مسئولین محلی در روستاها لازمه و اساس کار است، گفت: امسال پنج هزار جلد سند روستایی و شهری با همکاری ثبت اسناد استان صادر خواهد شد که با محقق شدن برنامه امسال در این زمینه، 40 درصد پیشرفت وجود خواهد داشت.
مدیرکل بنیاد مسکن روستایی استان با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری جزء استان‌های حادثه‌خیز کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: 827 آبادی در استان وجود دارد که 214 آبادی با خطرپذیری بالا، 290 ابادی با خطرپذیری نسبتا بالا، 224 آبادی با خطرپذیری متوسط و 99 آبادی دارای خطرپذیری پایین هستند که برنامه‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است .
رئیسی با اشاره به اینکه در بحث مقاوم‌سازی واحدهای غیر فرسوده سالانه به سه تا پنج هزار واحد تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: متاسفانه امسال با اجرای طرح ویژه تسهیلات برای سه هزار واحد، به دلیل کمبود نقدینگی، یک هزار و 600 مورد تسهیلات از طرف بانک‌ها ابلاغ شده است .
وی گفت: در سال گذشته با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی، پنج هزار و 600 واحد با اعتبار حدود 17 میلیارد تومان پرداخت شد .
رئیسی افزود: برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در نظر گرفته شده که 34 هزار و 500 متقاضی در شهرها حدود 295 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که 32 هزار و 500 واحد به بهره‌برداری رسیده است .
وی با اشاره به اینکه از سال 92 تا سال جاری تسهیلات اعطا شده در زمینه مقاوم سازی ساختمان‌ها به 48 درصد رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر 48 درصد از واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده‌اند.
رئیسی با اشاره به پرداخت شش هزار و 560 فقره تسهیلات از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن تاکنون، گفت: از این تعداد سه هزار و 699 فقره با اعتبار هفت میلیارد و 379 میلیون تومان طی سه سال گذشته پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای شهرکرد امروز ۵ درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: آسمان استان تا اوایل هفته کمی تا قسمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار