Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان طارم گفت: با تولید ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سطح شهرستان طارم وضعیت اقتصادی امروز این شهرستان غیر قابل مقایسه با ۴۰ سال قبل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از برگ زیتون، علی باقری فرماندار شهرستان طارم در دیدار با مدیر عامل بانک توسعه تعاون استان زنجان ضمن قدردانی از خدمات بانک توسعه تعاون در شهرستان طارم اظهار داشت: این بانک توانسته است با ارائه خدمات مطلوب و مشتری مداری، رضایتمندی خوبی از خدمات بانکی در شهرستان فراهم نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار طارم از این شهرستان بعنوان یکی از شهرستان های برخوردار استان به لحاظ سرمایه گذاریهای مناسب در تأمین زیرساخت های موردنیاز، شرایط آب و هوایی و دارای مدیران و کارشناسان دلسوز یاد کرد و افزود: وضعیت اقتصادی شهرستان طارم خوب و روبه رشد است و هر سال شاهد افزایش درآمدهای نسبی مردم نسبت به سال های قبل هستیم.

باقری تصریح کرد: اگر بانک ها و موسسات مالی اعتباری ارتباط مناسبی را با مردم و تولیدکنندگان برقرار نمایند می توانند منابع خوبی را در شهرستان جذب کنند.

وی ابراز کرد: هیچ مشکلی برای سرمایه گذاری و توسعه شهرستان در آینده وجود ندارد و زمینه برای سرمایه گذاری در طارم مهیاست گفتنی است سرمایه گذاران با فعالیت در این منطقه قطعا سود نموده و برگشت سرمایه محقق خواهد شد.

فرماندار طارم با اشاره به وجود برخی مشکلات در این شهرستان گفت: در حوزه راه های ارتباطی منطقه نقایصی وجود دارد که با اؤلویت گذاری و سیاست گذاری در این حوزه، این نقایص در آینده ای نزدیک برطرف خواهد شد.

باقری با توجه به تأمین آب رودخانه قزل اوزن در حوزه آبریز طارم از سدهای بالادستی شهرستان خاطرنشان کرد: تأمین آب در فصلی که نیاز شدید آبی در منطقه وجود داشت موجب شد افزایش چند درصدی برداشت محصول را در سال جاری شاهد باشیم گفتنی است این امر در سال های آتی نیز تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: با تولید ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سطح شهرستان طارم وضعیت اقتصادی امروز این شهرستان غیر قابل مقایسه با ۴۰ سال قبل که فعالیت اقتصادی تنها برای تأمین معاش روزانه انجام می گرفت است.

فرماندار طارم با اشاره به سیاست گذاریهای انجام شده جهت توسعه شهرستان گفت: کمبود شدید نیروی کار در فصل های کاری شهرستان نشان از درست و موفقیت آمیز بودن این سیاست ها دارد.

وی یادآور شد: برداشت ۲۲ تن محصول زیتون در واحد سطح در هکتار در مقایسه با برداشت میانگین ۳ تنی این محصول در سطح کشور بالاترین میزان را داراست.

باقری با توجه به سطح کیفیت محصولات تولیدی این شهرستان افزایش تولید و کیفیت ویژه زیتون و دیگر محصولات با کیفیت طارم از قبیل برنج و سیر را ناشی از کاربرد دانش روز و تجربه تولید کنندگان دانست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران