Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی استهبان از پرداخت بیش از 28 میلیارد تومن تسهیلات اشتغال زایی طی 5 سال گذشته در استهبان خبر داد و گفت: حاضرم در هر کجا نیاز باشد با ارائه مستندات گزارش بدهم و راستی آزمایی کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سته بان؛ مهدی افخم، رئیس مرکز فنی حرفه ای شهرستان استهبان در موضوع اشتغال زایی در استهبان در گفتگو با خبرنگار سته بان گفت: همه مسئولین میدانند که اشتغال همه درد مردم است اما اینطور نیست که هیچ کاری نشده باشد؛ ادارت مربوطه مختلف مثل کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید، بسیج سازندگی، بهزیستی و جهاد کشاورزی طی 5 سال گذشته بیش از 28 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در استهبان پرداخت کرده اند که به بیش از 3000 نفر تعلق گرفته است و تامین اجتماعی نیز آمار قابل توجهی از بیمه شدگان در شهرستان ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما نمی توانیم بگوییم تمامی این تسهیلات به نتیجه مطلوب منتهی شده است زیرا هر یک از این اشتغال های تولید شده را بیش از 2 سال نمی توانیم پیگیری کنیم اما این ادارات تمام توان و تلاش خود را انجام داده اند.

عضو ثابت کارگروه اشتغال استهبان گفت: در سال 95 شش جلسه کمیته اشتغال با هدف رفع موانع تولید با حضور مسئولین استانی برگزار شد و مشکلات کارگاه ها بررسی شد و الان هم هر کارگاهی که فکر می کند در تولید مشکل دارد به آقای قدم زن، ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت و آقای رنجبر، کارشناس اشتغال فرمانداری مراجعه کند تا کارگروه رفع موانع تولید با حضور خود شخص برگزار شود و مشکل بررسی و رفع شود؛ مطمئن باشید اگر مشکل در شهرستان باشد رفع می شود مگر اینکه مشکل در شهرستان نباشد و استانی یا قانون باشد و از عهده شهرستان خارج باشد مثل مسائل بهداشتی در بسته بندی انجیر که زیر نظر وزارت بهداشت است.

افخم در خصوص مشکل اشتغال در استهبان اظهار داشت: ما منکر مشکل اشتغال نیستیم اما باید دلایل این مشکل هم بررسی شود. رکود کشوری به اشتغال ما آسیب زد و نمی توانیم منکر آن بشویم اما فرهنگ اشتغال تغییر کرده است؛ به عنوان مثال قبلا حداکثر تعداد تحصیل کرده در هر خانواده 1 نفر بود اما الان چندین نفر است و تنها در دانشگاه های استهبان بیش از 50 رشته ارشد داریم؛ خب ما در سطح جامعه به تعمیرکار و جوشکار و شغل های مختلف دیگر هم نیاز داریم اما اکثر جامعه الان تحصیل کرده هستند و مطمئن باشید کل استهبان هم کارخانه بشود باز جواب تحصیل کرده هایمان نمی توانیم بدهیم. این افزایش تعداد تحصیل کرده ها حسن است اما توقع تحصیل کرده ها در اشتغال بالا می رود. مگر در شهر چند مهندس عمران و مکانیک و ... می خواهیم؛ آیا آن کارگاه تولیدی کارگر ساده نمی خواهد؟

رئیس مرکز فنی حرفه ای استهبان افزود: حاضرم با هر شخصی که می گوید در خصوص اشتغال کاری انجام نشده است با ارائه مستندات گزارش بدهم و راستی آزمایی کنم.

وی درادامه مشکلات اشتغال گفت: خشکسالی هایی که در سال های اخیر بود باعث بیکاری زیادی شد، در بعضی مناطق بیش از یک پنجم زمین های کشاورزی از بین رفت و تعداد زیادی بیکار شدند همچنین در چند سال اخیر تعداد خانم های شاغل شده زیاد است؛ این حسن است که خانم ها وارد فضای اشتغال شده اند اما هنوز در کشور زمینه این موجود نیست؛ اما با همه این صحبت ها، در استهبان نسبت به آمار کشوری وضعیت بدی نداریم.

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی با اشاره به انجیر استهبان گفت: سال 90 الی 92 مردم و مسئولین بحث میکردند که قیمت پسته به 60 هزار تومان رسید اما انجیر میانگین قیمتش 30 هزار تومان است خب این جشنواره بزرگ انجیر بود که به قیمت انجیر کمک کرد. اگر سرمایه گذاری عظیم دولت در احیای انجیرستان در زمان خشکسالی نبود مطمئنا در مقدار سطح کشت انجیر این رشد فعلی را نداشتیم.

افخم در خصوص کارگاه های تولیدی راه اندازی شده در استهبان گفت:مردم هنوز کارخانه های نوش و پامچال و ماکارونی که تعطیل شد یادشان هست اما تحقیق کنند ببینند در کدام کارخانه مسئولین کم کاری کردند؟ چندین کارخانه تعطیل شده است درست، اما چرا کارگاه های راه اندازی شده را نمی بینید؟ تولید پوشاک و جوراب بافی را چرا نمی بینید؟ ایجاد دانشگاه دولتی و پیراپزشکی و بیمارستان جدید و چندین درمانگاه؛ این ها تولید اشتغال هست.

رئیس مرکز فنی حرفه ای استهبان افزود: در 5 سال گذشته بیش از 200 نفر استخدام در دستگاه های دولتی شهرستان داشتیم اما از دوستان خود و مسئولین ادارت گلایه دارم که چرا در بحث اشتغال آمار نمیدهیم و همین گلایه را هم از دوستان رسانه ای دارم که چرا در بحث اشتغال آمار نمیگیرند، مسئولین باید گزارش کار بدهند و اگر گزارش ندهیم به این نظام و این مردم و این دولت خیانت کرده ایم.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد