Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره امور عشایری استان مرکزی گفت: تسهیلات اعطایی برای پرواربندی به عشایر در شش ماهه اول سال، ۹۴۰ میلیون تومان بوده است که این تسهیلات با کارمزد ۴ درصدی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر منصوری رییس اداره امور عشایری استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار نارخبر، درخصوص تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: عشایر استان مرکزی با تولید ۵ هزار و ۲۰۰ تُن گوشت قرمز، ۳ هزار مورد سبدبافی، ۱۳ هزار تولیدات باغی، حدود یک‌هزار و ۲۰۰ تُن محصولات زراعی و ۵۰۰ مترمربع صنایع دستی بافندگی بر پایه دانش بومی و بدون وابستگی به بیگانه نماد اقتصاد مقاومتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تامین ۲۰ درصد گوشت مصرفی استان توسط عشایر

وی با بیان اینکه عشایر ۲۰ درصد گوشت قرمز استان را تولید می کنند، افزود: این قشر زحمتکش ۳۵۰ هزار رأس دام سبک دارند که ۲ هزار و ۷۰۰ تُن کل تولید شیر عشایر است و ۶۰ درصد به شکل محصولات دیگر لبنی، فرآوری می شود.

منصوری با اشاره به اقدامات حمایتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اعطای تسهیلات در قالب طرح تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز برای پرواربندی دام ها حتی در فصل سرد سال در استان مرکزی اجرایی شد تا دام سبک به وزن کم فروخته نشود و با تهیه خوراک مورد نیاز پس از پرواربندی به بازار عرضه شود.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح حدود ۵۳ تُن تولیدات گوشت قرمز عشایر افزایش یاقت تا علاوه بر درآمدزایی برای تولیدکنندگان از خروج ارز برای واردات گوشت قرمز جلوگیری کند.

ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی عشایری

رییس اداره امور عشایری استان مرکزی اظهار کرد: عشایر به بیان رهبر معظم انقلاب، جامعه ای تولید کننده هستند و هر نفر عشایر بطور میانگین گوشت قرمز مصرفی ۱۶ نفر را تامین می کند و حدود ۱۳ میلیون تومان در سال درآمدزایی می کند.

وی با اشاره به افزایش جمعیت عشایر ادامه داد: در استان مرکزی طبق سرشماری حدود ۵ هزار نفر عشایر در ساوه، زرندیه، دلیجان و خمین داریم که ۹۰ درصد در ساوه و زرندیه هستند. عشایر می توانند با توجه به محدودیت مراتع استان، طرح های اشتغالزایی ارایه کنند و از تسهیلات اشتغالزایی در کانون های عشایری با بازپرداخت ۶ ساله استفاده کنند.

منصوری شرح داد: عشایر استان مرکزی در ۴۲ کانون جمعیتی این چهار شهرستان مستقر هستند. ایل شاهسون بغدادی و مغان، کرد کلهر، سنگسری، زند راوه ای، طایفه مستقل کله کوهی، طایفه مستقل عرب خراسانی و سایر طوایف از جمله جمعیت عشایری را در خود ساماندهی کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر اداره امور عشایر در قالب ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان خدمات ( آبرسانی سیار، ایجاد و تعمیر شبکه آبرسانی قشلاقات، لایروبی قنوات، حفر و نوکنی چاه، تامین آب شرب، نگهداری و ایجاد راه دسترسی به مناطق عشایری، ایل‌راه‌ها و تجهیز چاه های مالداری، برگزاری کلاس‌های آموزشی و سایر خدمات را به عشایر ارایه می کند.

احداث مجتمع آبرسانی به ۱۴ قشلاق در زرندیه

رییس اداره امور عشایری استان مرکزی کم آبی را عمده‌ترین مانع در شکوفایی بیشتر اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در عشایر دانست و افزود: با احداث مجتمع آبرسانی به ۱۴ قشلاق عشایر در منطقه چهار زرندیه، می توان بخشی از این مشکل را رفع کرد.

وی ادامه داد: پروژه احداث مجتمع آبرسانی نیازمند هزینه‌ای معادل ۱۰ میلیارد تومان است که در صورت تخصیص بودجه مورد نیاز شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

پرداخت ۹۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای تولید گوشت قرمز به عشایر استان مرکزی

منصوری تصریح کرد: تسهیلات اعطایی برای پرواربندی به عشایر در شش ماهه اول سال، ۹۴۰ میلیون تومان بوده است که این تسهیلات با کارمزد ۴ درصدی در اختیار متقاضیان قرار گرفت تا با خرید خوراک دام و پرواربندی بر تولیدات گوشت خود بیفزایند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر محمدصادق خیاطیان در نشست مشترک با مدیرعامل بانک ملت یکی از برنامه‌های جدی صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۴۰۳ را حرکت هدفمندتر و اولویت‌بندی دقیق برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: تعامل و همکاری مشترک ما با شبکه بانکی کشور نیز مبتنی بر این برنامه‌ها خواهد بود. سال ۱۴۰۲ همکاری خوبی را با ۳ بانک در راستای شعار سال و رشد تولید اجرا کردیم. حدود ۷ هزار میلیارد تومان (۷ همت) مصوبات در این حوزه داشتیم که ۳ هزار میلیارد تومان (۳ همت) پرداخت و منجر به ۷۴ هزار میلیارد تومان رشد فروش محصول دانش‌بنیان شد که رقم قابل‌توجهی در راستای کمک به تحقق شعار سال ۱۴۰۳ است.

وی، انتشار اوراق صکوک را یکی از مصادیق مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: فرآیند این کار نیاز به تسهیل‌گری دارد و بانک ملت می‌تواند در این حوزه با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری خوبی داشته باشد.

خیاطیان با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی از سال گذشته موضوع تأمین مالی جمعی را با جدیت پیگیری می‌کند، تصریح کرد: این حوزه نیز یکی از مصادیق بارز مشارکت مردم محسوب می‌شود و اثرگذاری بسیار خوبی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقق شعار سال خواهد داشت.

بحث تسهیلات تکلیفی موضوع تبصره ۱۸ و همچنین موضوع سرمایه‌گذاری، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه این نشست، مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: همه ما به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش‌آفرینی مهم این شرکت‌ها در اقتصاد کشور، اعتقاد راسخ داریم. یکی از بخش‌های مورد توجه دولت، توجه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. بانک ملت تلاش می‌کند در راستای سیاست‌های نظام و متناسب با ظرفیت‌های مجموعه بانک، به وظایف خود در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها عمل کند.

دکتر فرشید فرخ نژاد افزود: تعامل بسیار خوبی میان بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد و علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های دوجانبه هستیم. امیدواریم با شناسایی دقیق نقاط قوت همکاری مشترک، بتوانیم در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی را در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور با همکاری یکدیگر رقم بزنیم. در بحث عمل به تسهیلات تکلیفی (تسهیلات تبصره ۱۸) تلاش می‌کنیم به تعهدات خود عمل کنیم.

وی تصریح کرد: اوراق صکوک و تأمین مالی جمعی نیز از موضوعات مورد توجه بانک ملت محسوب می‌شوند و تلاش می‌‎کنیم در قالب چند تفاهم‌نامه، دامنه فعالیت‌های مشترک در این حوزه‌ها را گسترش دهیم. بانک ملت تلاش می‌کند بیش از پیش از ظرفیت‌های موجود برای کمک به توسعه زیست بوم نوآوری کشور استفاده کند.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست گفت: بازیگران متعددی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نقش‌آفرینی می‌کنند و در این بین، شبکه بانکی کشور نقش بسیار مهمی برعهده دارد.

دکتر روح‌الله ذوالفقاری افزود: همکاری میان صندوق نوآوری و بانک ملت از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و طی دو سال اخیر ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ترجیحی توسط بانک ملت به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است؛ همچنین ۱۰۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای این شرکت‌ها صادر شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های بسیار خوش‌حسابی در شبکه بانکی کشور محسوب می‌شوند و بخشی از این موضوع به دلیل حساسیت‌هایی است که در انتخاب و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات