Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی گفت: تا به امروز، حکم 31 شهردار دوره پنجم خاسان‌رضوی با معرفی شوراهای اسلامی شهرهای استان صادر و به تائید استاندار رسیده است.

‌به گزارش ایسنا-‌ محمد مقدوری ظهر امروز 20 مهرماه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشمر که در محل مرکز رفاهی فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه امروز در هفتاد و نهمین سال تأسیس شهرداری کاشمر شاهد معرفی چهل و دومین شهردار این شهر هستیم، اظهار کرد: در مجموع در 73 شهر استان، 395 عضو شوراهای اسلامی منتخب را توسط مردم داشته‌ایم که از این تعداد 199 نفر عضو جدید بوده و به نوعی شورا اولی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه 28 حکم به امضای استاندار و سه حکم شهر مشهد، سبزوار و نیشابور که بالای 200 هزار نفر هستند، به امضای وزیر کشور ابلاغ شده است، تصریح کرد: به خاطر عملکرد مطلوبی که جناب سلیمانی داشته‌اند، موجب شد شورای شهر کاشمر برای بار دوم وی را به عنوان شهردار کاشمر انتخاب کنند.

معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی در ادامه از کاشمر به‌عنوان دومین شهر زیارتی استان و جز 5 شهر مذهبی مزین به وجود بارگاه امامزادگان نام برد و افزود: در شهرستان کاشمر از شرایط فرهنگی و گردشگری مذهبی ویژه‌ای برخوردار هستیم.

وی مهم‌ترین اصل موفقیت در همه عالم بنا به امر پروردگار را موضوع همدلی، همراهی و عشق مشترکی دانست که همه انسان‌ها در جهتی واحد داشته باشند.

مقدوری با بیان اینکه یکی از تبلورهای همکاری و همدلی مشارکت در امر اداره جامعه است، عنوان کرد: راهی که در نظام جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب به‌سختی مورد توجه و با تمام وجود مورد حمایت قرار گرفته، موضوع مشارکت مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه تبلور این مشارکت در قالب اصل شوراها و چهار دوره تجربه مهم‌ترین و بهترین نشان مشارکت مردم عزیز بوده است، افزود: حضور در انتخابات و قبول مسئولیت‌ها به‌ویژه در مدیریت نظام شهرهای کشور از جمله شواهد همین جهت‌گیری بوده است.

معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی در ادامه خواستار توسعه اصل مشارکت در شهر کاشمر شده و گفت: بدون شک در دوره جدید مدیریتی بیش از هر زمان دیگر نیازمند مشارکت تمامی مردم هستیم.

وی با بیان اینکه در همه مراحل نیازمند برنامه‌ریزی حمایت‌های برنامه مالی، مشارکت در پروژه‌های شهری و اجرای بسیاری از اموراتی که در سطح جامعه مورد نیاز است هستیم، افزود: در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و همه ابعاد دیگر نیازمند راهنمایی و مشارکت مردم هستیم.

مقدوری ادامه داد: به‌رغم اینکه در بسیاری از موارد فقط اصل مشارکت را در محدوده‌ای کوچک تعریف کرده‌ایم اما در نظام‌های توسعه یافته و جوامع پیشرفته مشارکت به عنوان مهم‌ترین موضوع مورد آموزش و پرورش قرار گرفته و امروز به عنوان یک فرهنگ کاملا جاری و توانمند موجبات اصلی پیشرفت این کشورها را به فراهم کرده است.

وی افزود: بدون شک در استان خراسان رضوی به ویژه با نگاه اعتقاد قوی‌تر در پرورش این اصل باید گام فراتر و مهم‌تر و اول را در سطح شهرهای کشور تجربه کنیم و با مشارکت مردمی مضاعف شاهد تحولات بیشتری باشیم.

معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه براساس ارزیابی‌های انجام شده کاشمر این جایگاه و موقعیت را دارد که به خاطر فرهنگ غنی و قابلیت‌های اعتقادی که دارد در حوزه مشارکت به عنوان شهر پایلوت انتخاب شود، بیان کرد: این مشارکت در شهر کاشمر می‌تواند به عنوان یک راهنما و الگو در سایر شهرهای استان مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: هریک از شهرهای پیشرفته دنیا با یک کارکرد اصلی و محوری توانسته‌اند وزن بیشتری در بین شهرهای همان کشور و دنیا پیدا کنند و دارای یک نام و هویت ویژه‌ای شده و برآن اساس از رونق بیشتر مدیریت شهری و از ثمرات آن نتایج لازم را بگیرند و همچنین در جهت افزایش قابلیت‌های گردشگری و جذب گردشگران بیشتر موفق باشند.

مقدوری با بیان اینکه در شهر کاشمر به جز هویت مذهبی و اصالت وجودی خاصی که دارد در عرصه ساخت و ساز و معماری اسلامی نیز می‌تواند موفق باشد، بیان کرد: از اعضاء شورای شهر و شهردار انتظار داریم به معماری اسلامی در شهر کاشمر توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه به عنوان پایلوت علاقمند هستیم یکی از شهرهای استان خراسان را در عرصه ارائه و الگوی معماری اسلامی به صورت خاص مورد توجه قرار دهیم، افزود: با توجه به شرایطی که کاشمر دارد و از سویی نیاز جدی به مقاوم‌سازی در عرصه ساختمان‌های شهری به جهت وجود گسل درونه دارد نیازمند تقویت و تسریع در حوزه ساخت و ساز شهری است.

معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اعلام اینکه زمینه‌های بازسازی و مقاوم‌سازی شهر کاشمر در عرصه ساختمان‌های عمومی و فردی به صورت ویژه و تعریف شده باید مورد حمایت خاص قرار بگیرند، گفت: در این بازسازی و سرعت دادن به این موضوع رعایت الگوی معماری اسلامی و معماری ایران اسلامی می‌تواند شکل و نگاه جدیدی را در جذب مردم به شهر کاشمر داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم کاشمر را به عنوان شهر خانه‌های قشنگ نامگذاری کنیم باید از این در ساخت خانه‌هایی که ساخته می‌شود دقت نظر بیشتری داشت، بیان کرد: اگر حساسیت و حمایت‌های شهرداری، راه و شهرسازی باشد، می‌تواند الگوی جدیدی را از معماری ایرانی اسلامی در شهرهای استان خراسان به نمایش بگذارد.

مقدوری در همین خصوص افزود: در خصوص معماری ایران اسلامی انتظار داریم شهردار کاشمر برنامه پررنگ‌تر و قوی‌تر را در دوره جدید مدیرت شهری خود با حمایت شورای شهر مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه به مبلمان شهری کاشمر اشاره کرد و افزود: 6 شهر از شهرهای استان خراسان در خصوص تقویت مبلمان شهری برای استفاده بهتر شهروندان و جاذبه‌های گردشگری بیشتر از دو سال قبل مورد بررسی قرار گرفته است.

معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه کاشمر به دلیل قابلیت‌هایی که دارد به عنوان یکی از این شش شهر در استان خراسان انتخاب شده است، بیان کرد: در اجرایی کردن مبلمان شهری در استان خراسان کاشمر می‌تواند نقش غنی‌تر و شاگرد اولی را ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد مطلوب کاشمر خواهد توانست از این سه هدف با توانمندی شهردار این شهر بهره‌مند شود، گفت: بدون شک اگر حمایت همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان دولت نباشد شهردار در رسیدن به اهداف پیش رو موفق نخواهد بود.

مقدوری در ادامه به وضعیت باند دوم مسیر کاشمر به سه راهی شادمهر اشاره کرد و افزود: این پروژه در سال 95 به‌عنوان اولین پروژه مشارکتی در سطح استان در عرصه پروژه‌های راه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در حالی آغاز شد که حتی یک ریال اعتبار و ردیف مصوب استانی و ملی در قانون بودجه سال 95 نداشت، بیان کرد: امروز شاهدیم که در این پروژه هم شهردار کاشمر موفق بوده به طوریکه با حمایت مسئولان دولتی و فرماندار و حمایت‌های ویژه استاندار امروز شاهد پیشرفت این پروژه هستیم.

معاونت هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیگیری‌های نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن سرعت بیشتری به این پروژه داد، افزود: امسال هم نگاه ویژه‌ای در حمایت تأمین منابع مالی خواهیم داشت.

وی در ایان گفت: به خاطر دو پروژه خاص کاشمر درسال قبل بالاترین اعتبار را در سطح استان دریافت کرد که امسال هم همین‌گونه خواهد بود‌.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت:"اعظم السادات برغمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است افزود: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.   مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.   برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • رقم پرداختی ما به حوزه حمل و نقل ۳۴ همت است
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو