Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن رجبی دوانی گفت: با وجود این همه دشمنی و حیله آمریکا هنوز هم برخی آقایان واداده غرب هستند و اشتباهات خود را قبول ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد حسن رجبی دوانی، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام، امروز در مجمع عالی بسیج خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی و به ویژه شهر بیرجند دارای سابقه تاریخی، مذهبی، فرهنگی بوده و علمای زیادی از این شهر برخواسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیجی یعنی عاشورایی، حسینی، انقلابی بودن و درجهت اهل بیت حرکت کردن است.

عضو هیئت مدیره دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد:نخبه های بسیجی به روز و با اطلاعات قطع و یقین در عرصه کمالات و معرفت برجستگی های خاصی دارند.

رجبی دوانی عنوان کرد: چندین سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از کلید واژه هایی مانند بصیرت، عوام وخواص، ریزش ها و رویش ها،نفوذ، آتش به اختیار و مشابه اینها در بیاناتشان استفاده می‌کنند که اینها همه پایه و ریشه در آیات و روایات قرآن دارد.

وی اذعان کرد: اهالی خراسان جنوبی که در استانی فرهنگی زندگی می‌کنند باید روی این کلید واژه ها تعمق و تدبر کرده و اینها را عملیاتی کنند چراکه اینها همه پشتوانه قوی دارد.

این پژوهشگرگفت:با توجه به اینکه رهبرمعظم انقلاب چندین سال است بحث تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را عنوان کرده و در این باره سخنرانی های زیادی کرده و راهکار داده اند اما متاسفانه برخی مسئولین توجه نکرده و وضعیت فعلی جامعه ما شرایط خوبی ندارد.

عضو هیئت مدیره دانشگاه امام حسین (ع) تصریح کرد: بسیج با مدیریت سپاه می‌تواند در زمینه مقابله با تهاجمات فرهنگی و سایر معضلات فرهنگی که دامنگیر جامعه امروزی شده است مقابله کرده و تاثیر گذار باشد.

رجبی دوانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چندین بار در جلسات و سخرانی های خود اعلام کرده اند که من بعد از لطف خداوند و عنایات امام زمان به کشور جمهوری اسلامی ایران حفظ و دوام این کشور را در حمایت ها و تلاش های وافر بسیج و سپاه می‌دانم و به اینها امید دارم.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری مهترین و کلیدی ترین کلمات و صحبت هایشان را در جمع بسیج و سپاه بیان کرده و به سایر دستگاه ها امیدی ندارند.

این پژوهشگر اذعان کرد: مهمترین مواضعی که رهبر معظم انقلاب گرفته اند در جمع بسیجیان و سپاه بوده و امروزه باید شما بسیجیان و سپاهیان مانند قبل آماده و برای رفع موانع فرهنگی کشور آتش به اختیار وارد عمل شوید.

رجبی دوانی با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب سال 71 در دانشگاه امام حسین (ع)، گفت:مقام معظم رهبری در جمع دانش آموخته گان پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) تهران آینده جهان را در اختیار اسلام تبیین کرده و منظور همین بیداری اسلامی است که امروزه سراسر جهان را فرا گرفته است و بعد از آن جمهوری اسلامی را در مسئولیت سپاه و بسیج دیدند.

وی با بیان اینکه از منظر مقام معظم رهبری سپاه و بسیج ماموریت جهانی دارد، تصریح کرد: بسیج و سپاه وظیفه الهی و جهانی دارد و اگرهمین امروز امام زمان (عج) ظهور کند قطعا در جهان کنونی پشتوانه امام زمان (عج) کشور جمهوری اسلامی ایران و پشتوانه جمهوری اسلامی ایران هم بسیج و سپاه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد:نائب امام زمان (عج) مقام معظم رهبری از بسیج و سپاه انتظار دارد و انشاءالله بتوانیم توفیق داشته باشیم که در محضر خداوند، امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی سربلند باشیم.

رجبی دوانی با اشاره به کلید واژه بصیرت،اظهار کرد: اگر اصحاب پیامبر (ص) بصیرت داشتند واقعه بنی ثقیفه روی نمی‌داد و بی بصیرتی آن زمان باعث ظلم به بشریت بود.

وی خاطر نشان کرد: وقتی بصیرت نباشد ارزش های خونی، خانوادگی و شخصی بر مصالح دینی ارجحیت پیدا می‌کند.

این پژوهشگر عنوان کرد: بی بصیرتی انصار باعث ضربه خوردن اسلام شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد: نفوذ یکی دیگری از کلید واژه های مقام معظم رهبری است که جهاد کبیر می‌تواند به عنوان راه مقابله با نفوذ مدافع خوبی باشد و ما با درایت و آگاهی نباید زمینه نفوذ بیگانگان به داخل کشور را فراهم کنیم.

رجبی دوانی با اشاره به جریان نفوذ زمان پیامبر (ص) که باعث مذاکره بین آن بزرگوار با دشمنان شد، عنوان کرد: پیامبر(ص) نیازی به مذاکره نداشتند و دشمن نیاز به مذاکره داشت اما با نفوذی که صورت گرفت باعث مذاکره بین دو گروه شد درست مانند اتفاقی که در سالهای اخیر در کشور ما افتاد و این یعنی تکرار تاریخ در صورتی که کشورهای مقابل ایران نیاز به مذاکره داشتند ایران را وادار به مذاکره کردند.

وی ادامه داد: اما مذاکره پیامبر با بنی امیه منجر به از دست دادن امتیازات نشد و پیامبرمنافع خود را حفظ کردند اما در مقابل مذاکره کشور ایران با کشورهای 5+1 نه تنها امتیازی از کشورهای مقابل نگرفتند بلکه همه امتیازات خود را هم از دست دادند.

این پژوهشگر عنوان کرد: تیم مذاکره کننده ایران فریب لبخند های طرف مقابل را خورد و به تعهد شفاهی جان کری دل بست در صورتی که مقام معظم رهبری بارها قبل و حین مذاکرات به اعضای تیم مذاکره کننده ایران هشدار داده و گفتند من به مذاکره خوش بین نیستم اما تیم مذاکره کننده توجهی که نکردند هیچ بلکه در مقابل تعهدات بی پایه و اساس آمریکا غش و ضعف می‌رفتند.

رجبی دوانی با بیان اینکه سالها است که مقام معظم رهبری آمریکا را دشمن قسم خورده ایران می‌دانند، گفت: بالاخره رئیس جمهور ایران بعد از چهار سال ، روز گذشته اعلام کرد که آمریکا دشمن ایران است و آقای روحانی بعد از چهار سال متوجه دشمنی آمریکا شد و یک حرف حسابی زد که به دل ما نشست.

وی با بیان اینکه تاسیسات هسته ای فردو یکی از بزرگترین امتیازات ایران بود که متوقف شد، اظهار کرد: متاسفانه متوقف شدن تاسیسات هسته ای فردو نتیجه مذاکراتی بوده که مسئولان ما با توجه به اینکه ایران به مذاکره نیاز نداشت و طرف های مقابل ایران نیاز به مذاکره داشت، با وادادگی و ضعفی که از خود نشان دادند ایران را مجبور به مذاکره کرده و درمقابل بسیاری از امتیازات خود را از دست دادند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد: تیم مذاکره کننده سرمایه های ایران را با هزینه خود کشور ایران نابود کرد و درمقابل این هیچ فکر و تدبیری نکردند.

رجبی دوانی عنوان کرد: با وجود این همه دشمنی و حیله آمریکا هنوز هم برخی آقایان واداده غرب هستند و اشتباهات خود را قبول ندارند.

وی با اشاره به استفاده رهبر معظم انقلاب از کلید واژه نفوذ، بیان کرد: رهبر این کلید واژه را زمانی بکار بردند که تیم مذاکره کننده ایران در حال مذاکرات بود و باید این مسئله مورد توجه قرار می‌گرفت که متاسفانه توجهی نشد و باعث شد دشمن ایران دست پیش را بگیرد.

این پژوهشگر ادامه داد: از طرفی رئیس جمهور ایران زمانی که تیم مذاکره کننده اش در آن طرف در حال مذاکره بود از خالی بودن خزانه کشور خبر داد درصورتی که خزانه خالی نبود و اگر هم خالی بود آن زمان جای گفتن این حرف نبود چرا که همین صحبت رئیس جمهور باعث اعمال فشارهای بیشتر و تحریم های سنگین تر علیه ایران شد.

رجبی دوانی تصریح کرد: دشمن هم از این صحبت رئیس جمهور استفاده کرده و جنگ سختی را که نتوانستند اعمال کنند و به نتیجه برسند را از راه نفوذ در پیش گرفته و وارد شدند.

وی با اشاره به کلید واژه آتش به اختیار، بیان کرد: متاسفانه در شرایطی که مردم از بیکاری و خشکسالی در سراسر کشور رنج می‌برند دغدغه مسئولان فرهنگی کشور برگزاری کنسرت و اردوهای مختلط دانشجویی است؛ اینجا است که باید بسیج و سپاه آتش به اختیار برای برطرف کردن معظلات فرهنگی دست به کار شده و اقدام کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: متاسفانه مسئولان فرهنگی کشور به فکر حل مشکلات فرهنگی نبوده که رهبر معظم انقلاب از اینها اظهار نا امیدی کرده اند و لازم بود این مسئولان در مقابل از خجالت آب شده و استعفا می‌دادند.

رجبی دوانی درپایان مجدد تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران بعد از خدا ، امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب با حمایت های مردمی، بسیجی و این کانون های خودجوشی که برپا شده است حفظ خواهد شد و باید بسیج و سپاه هم مانند گذشته و مصصم تر در این زمینه قدم بردارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۹۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب