Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-05@03:16:46 GMT

استان مرکزی پایین‌ترین نرخ بیکاری را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۲۰۶۵۹

استان مرکزی پایین‌ترین نرخ بیکاری را کسب کرد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی گفت: این استان با نرخ بیکاری هفت و سه دهم درصد پایین ترین نرخ بیکاری کشور را در نیمه نخست امسال کسب کرد. به گزارش جهان نيوز، محمود نعمتی روز پنجشنبه در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی که با حضور 2 تن از اعضای انجمن سرمایه گذاری راه ابریشم کشور چین برگزار شد، افزود: این موفقیت در شرایطی است که بر اساس اعلام مرکز آمار ، نرخ بیکاری کشور درنیمه نخست امسال حدود 12 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: طبق گزارش مرکز آمار در نیمه اول امسال استان کرمانشاه با شاخص بیش از 20 درصد، بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشته است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی اضافه کرد: یک هزار و 20 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال جاری به 57 واحد تولیدی استان مرکزی تزریق شد که در صورت راه افتادن این واحدها بیکاری این استان تا پایان سال به پنج درصد می رسد.
نعمتی گفت: مرکز آمار ایران همچنین رشد اقتصادی و نرخ تورم استان مرکزی را در سال جاری به ترتیب 11 و 12 درصد عنوان کرده است.
وی افزود: ارتقای سطح معیشت مردم، توسعه اقتصادی پایدار و به خصوص ایجاد اشتغال تنها از رهگذر حمایت و توسعه همه جانبه از صنایع و همچنین سرمایه گذاری داخلی و خارجی می گذرد دولت دوازدهم برای دستیابی به این مهم بخش قابل توجهی از ظرفیت های کشور را در مسیر تحقق این اهداف والا قرار داده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی اضافه کرد: روحیه حمایت از سرمایه گذاری در بخش صنعت با هدایتگری صحیح منابع داخلی و استقبال از سرمایه گذاران خارجی در استان مرکزی نیز بسط داده شد و در مدت چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید زمینه های تحول صنعتی در این استان فراهم شده است.
نعمتی اضافه کرد: استان مرکزی به لحاظ نزدیکی به پایتخت، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی اصلی کشور و بهره مندی از خطوط ریلی مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و به خصوص پس از توافق برجام سرمایه گذاران خارجی بسیاری به استان مرکزی مراجعت و بیش از 10 سرمایه گذار فعالیت خود را در نقاط مختلف این استان آغاز کرده اند.
وی بیان کرد: تیم اقتصادی چینی به مدت 2 روز از ظرفیت های صنعتی اراک، ساوه، شازند، زرندیه، خمین، محلات و آشتیان بازدید و به پس از مراجعت به کشور خود مقدمات سفر استاندار استان شنزن را برای مذاکرات در راستای سرمایه گذاری به استان مرکزی را فراهم می کنند.
بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در قالب 10 طرح صنعتی، معدنی و کشاورزی در استان مرکزی راه اندازی شده است.

منبع:ایرنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا میان ایران و امارات گفت: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور لازم و مهم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارت در سخنرانی خود در اتاق بازرگانی ابوظبی اظهار کرد: ایران و امارات سوابق و پیشینه و روابط اقتصادی و تجاری دیرینه دارند و حجم ۲۷ میلیارد مراودات تجاری نشانه از عمیق بودن این روابط است.

وی افزود: امارات دومین شریک تجاری بعد از چین است؛ اتاق‌های بازرگانی و فعالین اقتصادی نقش ویژه‌ای در این روابط دارند، اما آنها باید شجاعت لازم را داشته باشند و البته باید حمایت هم شوند. 

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: ایران سرزمین و هاب ترانزیت و کریدور بی نظیر شمال - جنوب است و اگر امارات از این فرصت و بنادر لجستیکی ایران استفاده کند و در بنادر جدید سرمایه گذاری کرده و آنها را توسعه دهد قطعا اقتصادش رشد بیشتری کرده و به راحتی به اوراسیا دسترسی پیدا می‌کند.

وی گفت: رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای ایران در سال گذشته نشان می‌دهد عزم جدی برای این حوزه داریم. 

بذرپاش اظهار کرد: استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا و تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک و سرمایه گذاری مشترک باید توسط دو کشور تصمیم گیری شود.

وی افزود: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک لازم و مهم است؛ در هفته ۳۲۰ پرواز بین ایران و امارات انجام می‌شود، ارتقای خدمات فنی و مهندسی در دو کشور و حتی در کشور ثالث می‌تواند فرصت‌های جدیدی به وجود آورد و امتیازات زیادی در مناقصات برای طرفین دارد.

بذرپاش گفت: تبادل هیات‌های تجاری بین دو کشور می‌تواند آثار و برکات زیادی داشته باشد؛ اخیرا در تهران نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد که برخی مسئولان اماراتی از آن بازدید کردند. 

وی اظهار کرد: تمام تلاش دولت‌ها باید برداشتن موانع از جلوی پای فعالان اقتصادی و افزایش مراودات تجاری باشد و رسیدن میزان تبادلات تجاری و اقتصادی به سالی ۳۰ میلیارد دلار حداقل خواسته تجار و فعالان است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: دشمنان مشترک ایران و امارات تلاش می‌کنند بین دو کشور اختلاف افکنی کنند، اما مسئولین دو کشور آن را خنثی کرده اند. 

وی افزود: برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بخشی از افق روشن توسعه روابط ایران و امارات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود