Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - نماینده مردم ایلام ، مهران ، چرداول ، ایوان ، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا با مواضع خود در خصوص توافق برجام نشان داد از کمترین دانش سیاسی و آشنایی با قواعد بین المللی برخوردار است.

سلام امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اظهارات ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد برجام مغایر با بندهای 26، 28 و 29 برجام است و طبق این توافقنامه بین المللی مقامات دولت آمریکا نباید اظهارات منفی علیه برجام داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ترامپ هنوز نمی داند که برجام توافقی بین ایران و آمریکا نیست که کنگره یا رئیس جمهور بتواند آن را مختل کند، بلکه برجام ساز و کار خاص خود را دارد و اگر طرف مقابل تخلف کند، جمهوری اسلامی می تواند با تصمیم هیات نظارت بر برجام پاسخ لازم و مناسب را داده و هیچ کشوری نمی‌ تواند مصوبه شورای امنیت را به تنهایی زیر پا بگذارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یاداور شد: آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت مرتبه پس از بازرسی ‌های مستمر تایید کرده که ایران به تعهداتش عمل کرده است و این در حالی است که طرف مقابل و بیشتر آمریکا کمترین مقدار اجرای تعهدات را پس از اجرای برجام داشته است .
امینی ادامه داد: بازتاب سخنان ترامپ این بار دارای نکات مثبتی برای کشور ما بود و آن حمایت مقامات جهان و بویژه اروپاییان از برجام و انتقاد آنها از آمریکا بود، این موضوع امتیازی برای ملت ایران است چراکه پیش از این هر وقت آمریکا می خواست تحریمی را علیه کشورمان اعمال کند سریع اروپایی ها پشت سر او حرکت می کردند، اما اکنون اروپایی ها برابر آنها ایستاده و زیاده خواهی های آنها را نپذیرفتند.
وی اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا از حداقل دانش سیاسی نیز برخوردار نیست که بفهمد، این آژانس انرژی اتمی است که باید پایبندی ایران به برجام را تایید کند نه او! عدم تایید برجام از سوی ترامپ فاقد هرگونه ارزشی است و عملا وی با چنین اظهاراتی فهم پایین سیاسی خود را از یک موضوع بین المللی (توافق هسته ای) به دنیا عرضه کرد.
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران اسلامی حق دارد نسبت به هر کشوری اقدام متقابل انجام دهد و اگر قرار باشد آمریکا نیروی نظامی رسمی کشور ما را در زمره گروه های ترویستی قرار دهد ، ایران نیز نیروی رسمی نظامی آمریکا را در لیست گروه‌هایی که امنیت و ثبات بین‌المللی را برهم می ‌زنند، قرار خواهیم داد و سپاه که بخش مسلح ملت ایران و بزرگترین رکن برای تامین امنیت در منطقه است به همین دلیل مورد حمله و هجمه آمریکا است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم افزود: آمریکا با اتخاذ چنین سیاست‌هایی خود را در دنیا منزوی و بی ‌اعتبار می کند و دیگر هیچ کشوری این آمادگی را نخواهد داشت که با این کشور وارد تفاهم شود و امروز جهان شاهد این است که ایالات متحده امریکا فردی حقیر را برای کاری بزرگ برگزیده است.
امینی اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا به جای واژه خلیج فارس از واژه خلیج عربی استفاده کرد که نشان دهنده این است مرکز تصمیم گیری ایالات متحده ارتجاع منطقه و تل آویو است، نه واشنگتن!
وی در پایان با استناد به فرمایش حضرت امام (ره) اظهار کرد: اگر چنانچه روزی دولتمردان آمریکا از ما تعریف کنند به معنای این است که راهمان را کج رفته ایم و صحبت های ترامپ نشان دهنده آن است که در سایه ولایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکنون راه درست را رفته ایم که باعث خشم آنها شده است.
خبرنگار و منتشر کننده: حسن کهزادیان
6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۸۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به ایلام در حوزه راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه وزارت راه و شهرسازی از تخصیص ۸۹ درصدی اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه این وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌ها است و تکمیل پروژه‌های راهسازی استان ایلام باید تسریع شود.

وی افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز و چهار خطه کردن راه‌های استان یکی از اقدامات ضروری است که باید در اولویت تأمین و تخصیص اعتبارات باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی در سفر اول رئیس جمهوری ۲۲ مصوبه را بر عهده داشته است که ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۳۲ درصد مصوبات به اتمام رسیده است.

هژیری از تحقق نیافتن یک مصوبه مربوط به بهسازی مناطق حاشیه‌نشین شهر ایلام خبر داد و اضافه کرد: کل اعتبارات مصوبات سفر وزارت راه و شهرسازی ۱,۸۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱,۶۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد تخصیص یافته است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مقرر شد تمام پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان ایلام مطابق برنامه زمان‌بندی تکمیل و پروژه‌هایی از جمله تونل کبیرکوه، چهارخطه مهران دهلران اندیمشک، واریانت میشخاص، کنارگذر غربی ایوان و راه دسترسی بیمارستان رازی ایلام تا مرداد سال جاری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 749587

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا