Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- براساس اعلام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در مجموع 712 پروژه استانی و ملی نیمه تمام در استان وجود دارد که یکی از اولویت های اصلی دولت تسریع بخشیدن به روند ساخت پروژه های نیمه تمام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ طهمورث الیاسی بختیاری با تشریح وضعیت پروژه های نیمه تمام استان اظهار کرد که از مجموع 712 پروژه نیمه تمام، 625 پروژه استانی و 87 پروژه نیز ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته او، برای اتمام 625 پروژه نیمه تمام استانی 9 هزار و 12 میلیارد ریال و برای 87 پروژه نیمه تمام ملی نیز 52 هزار و 733 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.
دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گزارشی که اوایل مهر ماه امسال به نمایندگان مجلس شورای اسلامی داد، اعلام کرد که 65 هزار پروژه نیمه تمام استانی و 6 هزار پروژه نیمه تمام ملی در کشور وجود دارد.
وی تصریح کرد: براین اساس هزار و 418 پروژه نیمه تمام به منظور واگذاری در سال جاری تعیین شده است.
براساس آنچه که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه اعلام کرد: شهرستان کرمانشاه، بیشترین سهم را در میان طرح‌ های نیمه ‌تمام با 96 مورد و نیاز اعتباری چهار هزار و 532 میلیارد ریال دارد و شهرستان قصرشیرین با 10 طرح و نیاز اعتباری 143 میلیارد ریالی کمترین میزان طرح نیمه تمام را در استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد که سال گذشته 26 طرح استانی، 43 طرح ملی و 18 طرح مربوط به جداول 19 و 20 از محل اعتبارهای متفرقه تأمین اعتبار شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در ادامه اتمام پروژه های نیمه تمام و اقتصاد مقاومتی را در اولویت فعالیت کاری این سازمان اعلام کرد و گفت: جهت گیری های اقتصاد کلان بودجه ۹۷ بر حفظ ثبات اقتصادی کشور، کاهش فقر، کمک به ادامه روند رو به رشد تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار است.

*جهش بزرگ عمرانی در دولت تدبیر و امید در استان ایجاد شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا، با تشریح دستاوردهای عمرانی استان در دولت یازدهم گفت: 63 هزار و 512 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی در طول فعالیت دولت تدبیر و امید در استان هزینه شده که جهش عظیمی در استانداردسازی زیربناها و زیرساخت های عمرانی در سطح استان ایجاد کرد و این موفقیت ها بیانگر توجه ویژه دولت به این خطه است.
مجتبی نیک کردار افزود: افتتاح بیش از 113 کیلومتر بزرگراه، بیش از 500 کیلومتر راه روستایی و بیش از 513 کیلومتر روکش آسفالت راه های شریانی، اتمام کمربندی غربی شهر کرمانشاه، بازسازی و مرمت پایانه موقت پروازهای خارجی، پایانه مسافری مرز پرویزخان و احداث راه آهن ملایر- کرمانشاه از مهمترین پروژه های عمرانی اجرا شده در چهار سال گذشته در استان است.
نیک کردار با اشاره به طرح های عمرانی استان در حوزه آب اظهار کرد: افتتاح سد تنظیمی داریان، سد مخزنی تنگ حمام، دایاگ گیلان غرب، سد مخزنی زمکان، سد مخزنی جامیشان، سد مخزنی شرفشاه و پایان عملیات اجرای حفاری تونل انتقال آب سامانه گرمسیری از مهمترین و برجسته ترین طرح های عمرانی در بخش آب بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه ادامه داد: در این مدت شبکه آبیاری سد گاوشان، طرح انتقال و شبکه آبیاری اراضی تحت پوشش سد سلیمان شاه، شبکه آبیاری درجه 2 و 3 پایاب دایک گیلان غرب، انتقال آب از سد آزادی به دشت حر و آبرسانی به 338 روستا با پوشش جمعیتی 77 هزار نفر به بهره برداری رسید.
وی همچنین به عملکرد عمرانی استان در بخش گاز اشاره کرد و گفت: در دوره فعالیت دولت یازدهم، شاهد احداث خط تقویتی 30 اینچ بیستون – کرمانشاه و گازرسانی به 534 روستا و 6 شهر در استان بودیم.
نیک کردار، بازسازی نفت شهر را از افتخارات استان در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: پس از 26 سال نفت شهر در غرب استان بازسازی شد و با فراهم سازی امکانات اقامتی با هزینه کرد 200 میلیارد ریال اعتبار، آماده اسکان مردم عزیز این دیار می باشد و بازارچه سومار هم در شهرستان گیلان غرب راه اندازی شد.
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به تقویت زیرساخت های ورزشی در دولت یازدهم گفت: در این مدت 687 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری، ایجاد 16 سالن ورزشی سقف بلند و کوتاه، احداث 42 باب زمین ورزشی روباز، 2 باب استخر سرپوشیده و بهره برداری از سرسرای تیراندازی مجموعه ورزشی امام (ره) هزینه شده است.
نیک کردار با تاکید به اینکه تقاطع غیرهمسطح ده مجنون کرمانشاه امسال افتتاح شد، تصریح کرد: تبدیل کاروانسرای بیستون به هتل 5 ستاره، تجهیز گمرک قصرشیرین به سیستم ایکس ری، احداث 640 کلاس درس و تکمیل پل فلزی کرمانشاه از دیگر فعالیت های عمرانی اجرا شده در چهار سال استقرار دولت اعتدال در استان می باشد.
وی چشم انداز عمرانی استان را روشن عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی 28 پروژه عمرانی مهم با پیش بینی اعتباری معادل 78 هزار و 161 میلیار ریال در سال 96 استمرار خواهد داشت که با بهره برداری از آنها انقلاب بزرگ عمرانی در استان به وقوع خواهد پیوست.
او در ادامه گفت: طرح گرمسیری، راه آهن کرمانشاه – خسروی، قطار شهری کرمانشاه، ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای کرمانشاه، هرسین، پاوه، جوانرود و کنگاور و همچنین آبرسانی به شهرهای پاوه، کرمانشاه، هرسین و سنقر و گازرسانی به 555 روستا از بارزترین این پروژه ها هستند.
وی همچنین گفت: اصلاح تقاطع غیرهم سطح میدان امام حسین (ع)، ساماندهی ورودی شهر کرمانشاه، بزرگراه میاندوآب – کرمانشاه، ساماندهی قره سو، مرحله اول بوستان سراب قنبر، تکمیل ساختمان سدهای قشلاق علیا و کبوترلانه و بلوار جدید کیهانشهر از دیگر کارهای عمرانی در دست اجرا در سالجاری است.
وی اضافه کرد: تکمیل بیمارستان های پاوه، کرمانشاه و سوختگی، آزمایشگاه مرکزی، مرحله دوم دانشکده هنر و معماری، سرسرای ورزشی 6 هزار نفری ولایت و استخر قهرمانی از دیگر طرح هایی هستند که در سال 96 عملیات اجرایی آنها با جدیت دنبال و پیگیری خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، همچنین اعلام کرد که تسریع در اجرای پروژه های نیمه تمام در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و پیگیر جذب اعتبارات برای اتمام این پروژه ها هستیم.
استان کرمانشاه حدود 2 میلیون تن جمعیت دارد که از این تعداد 586 هزار و 621 نفر در 2 هزار و 622 روستا سکونت دارند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۰درصدی تولید نفت خام در دولت سیزدهم/ اولویت وزارت نفت، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است

وزیر نفت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت ایران را فرصتی مناسب برای نمایش دستاوردهای بزرگ ۲.۵ سال اخیر وزارت نفت در دولت سیزدهم دانست و گفت: در مدت یادشده، تولید نفت خام ایران با تکیه بر شرکت‌های داخلی بیش از ۶۰درصد رشد کرد و صادرات آن به‌شدت افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در آیین گشایش رسمی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه امسال بیش از هزار و ۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در نمایشگاه بین‌المللی نفت حضور یافته‌اند، گفت: این نمایشگاه هر سال نسبت به سال‌ قبل باشکوه‌تر برگزار می‌شود که این موضوع باعث غرور هر ایرانی است.

وی با تأکید بر اینکه دولت مردمی سیزدهم از همان آغاز کار هیچ‌گاه منتظر مذاکرات رفع تحریم‌های بین‌المللی و خارجی‌ها نمانده است، افزود: در دو سال و نیم اخیر با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی اتفاق‌های بزرگی در صنعت نفت ایران رخ داده است.

وزیر نفت با یادآوری اینکه در آغازبه‌کار دولت مردمی سیزدهم مقدار تولید و صادرات نفت کشور اوضاع مطلوبی نداشت، تصریح کرد: امروز در این حوزه به اعداد و ارقامی دست یافته‌ایم که باور آن برای بسیاری از اشخاص سخت است.

اوجی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۱۳۲ طرح نیمه‌تمام به ارزش ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار را تکمیل و هم‌زمان عملیات اجرایی ۵۰ طرح به ارزش ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار را آغاز کردیم. در سال ۱۴۰۳، ۷۹ طرح به ارزش ۱۶ میلیارد دلار تکمیل و عملیات اجرایی ۵۰ طرح به ارزش ۲۵ میلیارد دلار آغاز خواهد شد.

وی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت ایران را فرصتی مناسب برای نمایش دستاوردهای بزرگ دو و نیم سال اخیر وزارت نفت در دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: در این مدت، تولید نفت خام ایران بیش از ۶۰درصد رشد کرد و صادرات آن به‌شدت افزایش یافت.

وزیر نفت با اشاره به افزایش تولید ۵۴ میلیون مترمکعبی گاز، ۲۲۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت فرآورشی کشور و ۱۰ میلیون تنی پتروشیمی کشور در طول عمر دو و نیم ساله دولت مردمی سیزدهم، گفت: بخش زیادی از این دستاوردها با بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام صنعت نفت که بعضی تا بیش از ۱۰ سال معطل مانده بودند، به‌ دست آمده است.

وزارت نفت دولت سیزدهم معطل خارجی‌ها نمانده است

اوجی توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را که ۲۰ سال در شرکت‌های مختلف دست به دست می‌شد، از دستاوردهای مهم وزارت نفت دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: این مهم به همت مدیران و کارکنان صنعت نفت و با اتکا به پیمانکاران داخلی انجام شد که هم‌اکنون ۱۲ میلیون مترمکعب گاز از آن تولید می‌شود و براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، تا پایان دولت مردمی این رقم به ۳۰ میلیون مترمکعب و در سال‌های آینده به روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه دولت گذشته اعلام کرده بود حاضر است پالایشگاه آبادان را به‌عنوان قدیمی‌ترین پالایشگاه کشور به‌طور رایگان واگذار کند، افزود: امروز شاهد هستیم که این پالایشگاه کمک بزرگی به تولید فرآورده‌های نفتی کشور می‌کند و پارسال ۱۲ هزار میلیارد تومان سودآوری داشته است. عملیات اجرایی بخش دوم فاز ۲ این پالایشگاه نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه وزارت نفت دولت سیزدهم در اجرای طرح‌ها و توسعه معطل خارجی‌ها نشده است، ادامه داد: بیش از ۵ میلیارد دلار برای جمع‌آوری گازهای همراه نفت در دولت سیزدهم برای گازهای همراه میدان‌های غرب و شرق کارون و میدان‌های غرب کشور قرارداد امضا شده است.

اوجی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۱.۵ میلیون مترمکعب گازهای همراه جمع‌آوری می‌شود که تا پایان امسال به ۳۰ میلیون مترمکعب می‌رسد. متان حاصل از فرآورش این گازها به شبکه سراسری گاز تزریق و ترکیبات سنگین‌ به‌منظور ایجاد ارزش افزوده، خوراک مجتمع‌های پتروشیمی می‌شود.

وی به تکمیل پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی پس از یک دهه اشاره کرد و گفت: با تکمیل این مجتمع، روزانه بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت پالایش گاز ایران اضافه شد.

خودکفایی کامل در صنعت نفت

وزیر نفت با اشاره به اجرای پروژه‌های بسیار مهم در زمینه ذخیره‌سازی گاز، بیان کرد: پارسال نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیارد مترمکعب ذخیره‌سازی گاز بیشتری انجام شد.

اوجی درباره کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های کشور، توضیح داد: تولید فرآورده یورو ۵ در پالایشگاه اصفهان پارسال محقق شد و براساس برنامه، کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی در همه پالایشگاه‌ها با اتکا به توان داخلی در حد یورو ۵ انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای بیش از هزار کیلومتر خط لوله گاز در کشور، ادامه داد: در این دولت ۵ ایستگاه تقویت فشار گاز به بهره‌برداری رسید و بیش از ۶ هزار روستا گازرسانی شد.

وزیر نفت از آماده‌بودن پنج طرح پتروشیمی برای گشایش رسمی با حضور رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: با بهره‌برداری طرح‌های تازه پتروشیمی تا پایان امسال، ظرفیت صنعت پتروشیمی ۱۰ میلیون تن افزوده می‌شود.

به‌گفته اوجی، صنعت نفت ایران هم‌اکنون در همه بخش‌ها ازجمله توسعه میدان‌های نفت و گاز در خشکی و دریا، سازه‌های دریایی، احداث پتروپالایشگاه‌ها، جمع‌آوری گازهای همراه، و حفاری چاه‌های افقی و عمودی، با اتکا به فعالان و سازندگان داخلی این صنعت به خودکفایی رسیده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌شده برای افزایش تولید نفت و گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه، با اتکا به توان شرکت‌های داخلی بیان کرد: محدودیتی در صنعت نفت برای سرمایه‌گذاری نیست و از همه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این صنعت دعوت می‌کنم و وزارت نفت نیز حمایت همه‌جانبه خواهد داشت.

وزیر نفت با بیان اینکه براساس آمار مرکز آمار و بانک مرکزی، وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ کارنامه درخشانی داشته است، گفت: رشد اقتصادی گروه نفت و گاز پارسال بالای ۲۰درصد بوده که تأثیر بسزایی در رشد اقتصادی کشور داشته و البته بخش اعظم آن متأثر از گروه نفت و گاز بوده است.

صادرات ۳۵ میلیارد دلاری در ۱۴۰۲

اوجی با اشاره به صادرات ۳۵ میلیارد دلاری نفت در سال ۱۴۰۲ با وجود همه محدودیت‌ها، ادامه داد: دشمنان تلاش کردند که کشتی‌های صادراتی ایران را متوقف کنند، اما نتوانستند. همچنین در زمستان شاهد انفجار در خط لوله گاز بودیم که در کمتر از ۲۴ ساعت خط لوله عملیاتی شد و هیچ مشکلی برای گازرسانی به مردم عزیز پیش نیامد.

وی درباره برنامه وزارت نفت برای سال ۱۴۰۳ گفت: امسال ۷۹ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در بخش بالادست و پایین‌دست به بهره‌برداری می‌رسد و ۵۰ پروژه تازه نیز آغاز شده است.

وزیر نفت ادامه داد: با تکمیل پروژه‌های جدید صنعت نفت، ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه به تولید نفت، ۳۵ میلیون مترمکعب به تولید گاز خام، ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و ۳ تا ۵ میلیون میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور افزوده می‌شود.

اوجی با اشاره به امضای قراردادهای توسعه‌ میدان‌های نفت و گاز از سوی شرکت ملی نفت ایران با شرکت‌های داخلی، گفت: چهار قرارداد با پیمانکاران داخلی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار برای پروژه فشارافزایی در میدان مشترک پارس جنوبی و ۱۳ میلیارد دلار قرارداد برای توسعه هفت میدان نفتی از سوی شرکت ملی نفت ایران امضا شده است.

وی به فراخوان وزارت نفت برای تأمین خوراک گازی واحدهای پتروشیمی اشاره و بیان کرد: چند هفته گذشته اسناد مهمی با ۱۳ پتروشیمی برای تأمین خوراک گازی خود از ۲۰ میدان گازی امضا شد.

استقبال وزارت نفت از حضور بخش خصوصی در صنعت نفت

وزیر نفت تصریح کرد: از همه ظرفیت‌های کشور در بخش فنی، مالی، پیمانکاران و مشاوران برای رونق کسب‌وکار صنعت نفت استفاده می‌شود و هیچ جایی بهتر از سرمایه‌گذاری در این صنعت نیست، زیرا بازگشت سرمایه در صنعت نفت در کمترین زمان انجام می‌شود.

اوجی اظهار امیدواری کرد که با رونمایی از سبک تازه قراردادهای نفتی، رشد اقتصادی گروه نفت و گاز امسال نیز محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت از موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی غافل نشده است، تأکید کرد: نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار پروژه در شورای اقتصاد در حوزه‌های حمل‌ونقل، افزایش بازدهی نیروگاهی، و بهینه‌سازی مصرف در صنایع، ساختمان و ریلی مصوب شده است.

وزیر نفت ادامه داد: امسال با ابتکار مجلس شورای اسلامی، حساب بهینه‌سازی از منابع قابل تأمین برای حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه، به‌منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی ایجاد شده است.

اوجی به توسعه دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: امروز  با وجود همه محدودیت‌ها نسبت به سال ۱۳۹۷ بالاترین مقدار صادرات انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: زمینه همکاری‌های نفتی با کشورهای خارجی با سفرهای رئیس‌جمهوری به کشورهای مختلف مهیا می‌شود؛ همکاری‌های نفتی خارجی در زمینه صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی، محصولات پتروشیمی و صدور خدمات فنی و مهندسی روز به روز افزایش می‌یابد.

وزیر نفت در پایان با قدردانی از همه فعالان و شرکت‌های حوزه صنعت نفت یادآور شد: وزارت نفت از سرمایه‌گذاران علاقمند بخش خصوصی برای حضور در صنعت نفت استقبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • اعتبار ۷ هزار میلیاردی برای تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • ۱۳۵ مصوبه برای گلستان در سفر دوم رییس جمهور اختصاص یافت
  • افزایش ۶۰درصدی تولید نفت خام در دولت سیزدهم/ اولویت وزارت نفت، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • برگِ سبزِ دولت برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام در کشور
  • ساخت یادمان شهدای گناباد نیازمند تامین اعتبار است
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه