Web Analytics Made Easy - Statcounter

رناتو سانچز پس از درخشش به همراه بنفیکا و تیم ملی پرتغال، در ماه اکتبر برنده عنوان پسر طلایی اروپا در سال 2016 شد و اکنون کیلیان ام باپه به عنوان پسر طلایی اروپا در سال 2017 انتخاب شده است. اما برندگان این جایزه اکنون در چه وضعیتی قرار دارند؟

طرفداری - جایزه پسر طلایی اروپا در سال 2003 توسط نشریه توتواسپورت ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم داوری حاضر این جایزه شامل بیلد (آلمان)، بلیک (سوئیس)، ا بولا (پرتغال)، اکیپ (فرانسه)، فرانس فوتبال (فرانسه)، مارکا (اسپانیا)، موندو دپورتیوو (اسپانیا)، تا نیا (یونان)، اسپورت اکسپرس (روسیه)، ده تلگراف (هلند) و تایمز (بریتانیا) است. هر خبرنگاری پنج نفر انتخاب می کند که بازیکنان انتخاب شده به ترتیب 10، 7، 5، 3 و 1 امتیاز کسب می کنند.

وب سایت آماری Squawka، به بررسی تمامی برندگان عنوان پسر طلایی اروپا پرداخته است و وضعیت کنونی آن ها را بررسی کرده است.

2003: رافائل فن در فارت (آژاکس - هلند)
باشگاه فعلی: میدتلند
نمره: 6 از 10

این هافبک هلندی در زمان حضورش در آژاکس جایزه را کسب نمود، اما در طول دوران حرفه ای اش، ثبات لازم برای حضور در یک باشگاه را نداشت. در زمان حضورش در رئال مادرید ناموفق بود، در حالی که مصدومیت هایش در تاتنهام هاتسپر، آزار دهنده بود. در سال 2015 با یک انتقال شگفت انگیز راهی رئال بتیس شد و پس از یک فصل طلسم شده، راهی تیم میدتلند دانمارک شد. در سطح ملی فن در فارت در 109 بازی ملی 25 گل به ثمر رساند و نقش مهمی در کسب عنوان نایب قهرمانی جام جهانی 2010 ایفا کرد.

2004: وین رونی (اورتون/منچستریونایتد - انگلیس)
باشگاه فعلی: اورتون
نمره: 9 از 10

به نظر می رسید، رونی تنها پسر طلایی فوتبال انگلیس نباشد. اگرچه به طور معمول به خاطر اینکه آن چیزی که انتظار می رفت را ارائه نکرد از وی انتقاد می شد، ولی بحثی در مورد رکوردهایی که ثبت کرده نیست. این مهاجم که کاپیتان هر دو تیم ملی انگلیس و باشگاه منچستریونایتد بود، در حال حاضر رکورددار گلزنی هم در تیم ملی انگلیس هم در شیاطین سرخ است. وی پس از آلن شیرر دومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر انگلیس شود و موفق شده به عدد 200 گل در این مسابقات دست یابد. رونی در تابستان جاری به باشگاه سابقش اورتون بازگشت.

2005: لیونل مسی (بارسلونا - آرژانتین)
باشگاه فعلی: بارسلونا
نمره: 10 از 10

می توان در خصوص این انتخاب شکی هم کرد؟ وی بهترین بازیکنی است که متولد شده است. همانطور که یکی از مفسران اسپانیایی گفت، ما باید سپاسگزار باشیم که مسی بخشی از زندگی ما است. متشکریم. مسی رکوردها را یکی پس از دیگری می شکند. بهترین گلزن تاریخ بارسلونا، لالیگا و تیم ملی آرژانتین و دومین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، نشاندهنده اراده بازیکنی است که عزم خود را برای کسب لقب بهترین بازیکنی تاریخ جزم کرده است.

2006: سسک فابرگاس (آرسنال - اسپانیا)
باشگاه فعلی: چلسی
نمره: 8 از 10

همزمان با درخشش مسی، کمی مایه تاسف بود که لاماسیا چنین مهره ارزشمندی را از دست داد، اما پس از درخشش در آرسنال بار دیگر به بارسلونا بازگشت. برخلاف آرسنال که نتوانست در آن به عنوان قهرمانی لیگ برسد، دو بار در چلسی قهرمان لیگ برتر را کسب نمود و اکنون با ارسال ........... پاس گل، دومین پاسور برتر تاریخ لیگ برتر انگلیس است. وی در تیم ملی نیز سال های خوبی را سپری کرد و حضور در لاروخایی که در سه دور متوالی عنوان قهرمانی یورو و جام جهانی را کسب نمود، نشان از درخشش وی دارد.

2007: سرخیو آگوئرو (اتلتیکو مادرید - آرژانتین)
باشگاه فعلی: منچسترسیتی
نمره: 8 از 10

انتقال این بازیکن آرژانتینی به فوتبال اروپا در سال 2006، همراه با درخششی وصف ناپذیر بوده است. او چه در اتلتیکو مادرید و چه در منچسترسیتی، اگر نگوییم بهترین مهاجم نوک بوده، همواره یکی از بهترین ها بوده است. آگوئرو جایگاه ویژه ای در بین هواداران سیتیزن ها دارد و نباید فراموش کرد که اولین قهرمانی این تیم در لیگ برتر با گل آگوئرو در دقایق پایانی دیدار مقابل کویینز پارک رنجرز به ثبت رسید. عنوانی که یک بار دیگر تحت نظر پیگرینی تکرار شد. آگوئرو در طول این سال ها همواره بهترین مهاجم سیتی بوده است.

2008: آندرسون (منچستریونایتد - برزیل)
باشگاه فعلی: کوریتیبا (به طور قرضی از اینترناسیونال)
نمره: 3 از 10

به نظر می رسد که آندرسون با خود متعهد شده بود که به نیمکت ذخیره بچسبد. اما بهتر است بگوییم او پس از اینکه موفق نشد خود را با شرایط وفق دهد، کاملاً ناپدید شد. او در تیم منچستریونایتد لوئیس فن خال نیز حضور کوتاهی داشت و سرانجام در فوریه 2015 راهی اینترناسیونال شد. سپس به صورت قرضی راهی کوریتیبا شد. وی به لطف حضور در منچستریونایتد موفق به کسب 4 قهرمانی لیگ برتر، 1 قهرمانی لیگ قهرمانان و 1 جام باشگاه های جهان شد و به همراه پورتو نیز دو بار قهرمانی در لیگ پرتغال را تجربه کرد.

2009: الکساندر پاتو (آث میلان - برزیل)
باشگاه فعلی: تیانجین کوانجیان
نمره: 4 از 10

بنظر می رسد این جایزه برای برزیلی ها، طلسم کننده باشد. اگر آندرسون چیزی به لحاظ فنی نشان نداد، پاتو حداقل در اوایل دوران فوتبالش به نظر می رسید به سطح بالایی رسیده باشد. او در اوایل حضورش در میلان مهاجم فوق العاده ای بنظر می رسید. اما مصدومیت ها و عملکرد ضعیفش در ادامه موجب شد پیش بینی ها در خصوص وی نیز اشتباه از آب درآید. ابتدا به کورینتیانس پیوست و سپس به صورت قرضی راهی سائوپائولو شد. این پسرفت با توجه به گلی که وی در مدتی نه چندان طولانی گذشته، موفق به گلزنی پس از 30 ثانیه در مقابل بارسلونا در نیوکمپ شد، واقعا ظالمانه به نظر می رسد. وی در فصل 2015/16 به صورت قرضی راهی چلسی شد و سپس به ویارئال پیوست، اما در هیچ کدام موفق نبود تا اینکه سرانجام راهی تیانجین کوانجیان چین شود.

2010: ماریو بالوتلی (اینتر/منچسترسیتی - ایتالیا)
باشگاه فعلی: نیس
نمره: 5 از 10

وقتی این بازیکن ایتالیایی برنده جایزه پسر طلایی اروپا شد، به طرز عجیبی برای دریافت جایزه اقدام کرد. بالوتلی با بیان این جمله که جک ویلشر هافبک آرسنال را نمی شناسد به وی بی احترامی کرد. وی سپس دوران بسیار متوسطی سپری نمود، هر چند اعلام کرده بود از تمامی بازیکنانی که این جایزه را کسب کرده اند، بازیکن بهتری است. پس از دو فصل فاجعه بار در لیورپول و میلان راهی فوتبال فرانسه و نیس شد و به نظر می رسد بار دیگر در پی بازسازی خود است، هر چند کارت قرمزها را همچنان جلوی چشمان خود ببیند. شاید نقطه اوج دوران بالوتلی بازی مقابل آلمان در نیمه نهایی یورو 2012 و زدن دو گل تیمش باشد.

2011: ماریو گوتسه (بروسیا دورتموند - آلمان)
باشگاه فعلی: بروسیا دورتموند
نمره: 6 از 10

این هافبک آلمانی، ممکن است گناه بزرگی را با عوض کردن بهشت وستفالن با جنهم آلیانز آرنا مرتکب شده باشد، اما جام هایی که در کارنامه وی قرار گرفت موجب می شود حق را به گوتسه بدهیم. اگرچه گلی که در فینال جام جهانی 2014 به ثمر رساند بسیار غیرمنتظره بود، اما شاید کسی همچون وی شجاعت زدن چنین ضربه محکم و ناگهانی به توپ نداشته باشد. با این حال وی پس از آن هرگز موفق نشد به فرم قبلی اش بازگردد و بازگشت به دورتموند نیز هنوز کمکی به وی نکرده است.

2012: ایسکو (مالاگا - اسپانیا)
باشگاه فعلی: رئال مادرید
نمره: 8 از 10

این هافبک اسپانیایی دارای توانایی های بالقوه ای است که در حال تبدیل کردن آن به توانایی های بالفعل است. وی که درخشش خود را با مالاگا آغاز کرد، در ابتدای حضورش در رئال مادرید نتوانست انتظارات را برآورده کند و با حضور گرت بیل و کریستیانو رونالدو به یک بازیکن نیمکت نشین بدل شد، اما حضور زین الدین زیدان بر روی نیمکت لوس بلانکوس برگ برنده وی بود، در سن 25 سالگی به اوج پختگی رسیده است و به یکی از مهره های کلیدی رئال مادرید در راه کسب دوگانه لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا بدل شد. وی در فصل گذشته با به ثمر رساندن 10 گل و ارسال 9 پاس گل در لالیگا، ارزش هایش را اثبات کرد.

2013: پل پوگبا (یوونتوس - فرانسه)
باشگاه فعلی: منچستریونایتد
نمره: 8 از 10

این جوان فرانسوی پس از اختلاف بر سر تمدید قراردادش، تصمیم به جدایی از منچستریونایتد گرفت. همه گفتند که نگرش وی اشتباه است. او متکبر بود. آن ها اعلام کردند و اصرار داشتند که پوگبا هرگز در یوونتوس موفق نخواهد شد. آن ها چه چیزی می دانستند؟ مطلقاً هیچ چیز. هافبک به عنوان یک هافبک قدرتمند و انرژیک در سری آ به فعالیت پرداخت و پس از درخشش با پیراهن بیانکونری و کسب چهار اسکودتوی متوالی با مبلغ رکوردشکن 105 میلیون یورو به منچستریونایتد بازگشت. با حضور روملو لوکاکو در خط حمله وی در پی کسب لیگ برتر در فصل جاریست.

2014: رحیم استرلینگ (لیورپول - انگلیس)
باشگاه فعلی: منچسترسیتی
نمره: 5 از 10

استرلینگ بسیار پر فراز و نشیب در طول مدت حضورش در لیگ انگلیس کار کرده است. پس از درخشش بسیار در ابتدای حضورش در لیورپول همه خبر از حضور پدیده ای جدید در دنیای فوتبال دادند، اما وی خیلی زود با تصمیمش مبنی بر جدایی از لیورپول دچار حاشیه شد. همین با افت وی همراه شد و سپس با مبلغی گزاف راهی منچسترسیتی شد. وی می تواند در آینده به یکی از بازیکنان بزرگ تبدیل شود، ولی هنوز برای اینکه وی را جزو بزرگان بدانیم زود است.

2015: آنتونی مارسیال (موناکو/منچستریونایتد - فرانسه)
باشگاه فعلی: منچستریونایتد
نمره: 5 از 10

سومین بازیکنی از منچستریونایتد که موفق به کسب جایزه پسر طلایی اروپا شده است. در سال 2015 همگان در خصوص مبلغ گزافی که منچستریونایتد برای جذب ستاره جوان خط حمله موناکو پرداخت کرد، صحبت می کردند و اکنون آن مبلغ 36 میلیون پوندی منطقی به نظر می رسد. آینده ای روشن پیش روی مارسیال است، اما اینکه وی بتواند مهره ای قابل اعتماد در ترکیب تیم مورینیو باشد هنوز در هاله ای از ابهام است.

2016: رناتو سانچز (بنفیکا/بایرن مونیخ - پرتغال)
باشگاه فعلی: سوانزی سیتی (به طور قرضی از بایرن مونیخ)
نمره: 5 از 10

او نیز همچون استرلینگ و مارسیال هنوز در ابتدای راه قرار دارد. پس از درخشش به همراه بنفیکا و متعاقب آن تیم ملی پرتغال در یورو 2016 که منجر به کسب عنوان قهرمانی شد، این ستاره جوان با نادیده گرفتن پیشنهاد منچستریونایتد راهی بایرن مونیخ شد. با وجود هزینه 35 میلیون پوندی که برای جذب وی شد، فقط 6 بار از ابتدا در ترکیب تیم کارلو آنچلوتی در بوندسلیگا به میدان رفت و تنها یک بار به صورت کامل در زمین حضور داشت. وی سپس در فصل نقل و انتقالات تابستانی به صورت قرضی راهی سوانزی سیتی شد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود سپاهان به یک‌چهارم بعد از سه سال

به گزارش ورزش سه، پیروزی سپاهان هرچند سخت و نفس گیر اما مسبب صعود سپاهان به یک چهارم نهایی جام حذفی بعد از سه سال شد.

سپاهانی‌ها آخرین بار در جام حذفی فصل ۰۰-۱۳۹۹ با شکست  خوشه طلایی ساوه موفق به صعود به جمع هشت تیم برتر شده بودند که در نهایت در بازی مقابل فولاد نکونام با شکست در ضربات پنالتی از جام کنار رفتند.

شاگردان مورایس با توجه به اختلاف زیادی‌که با استقلال در صدر جدول دارند، طبیعتا جام حذفی را هدف اول خود در فصل جاری می‌دانند.

جامی که به دست آوردن آن می‌تواند منجر به اشتی دوباره سکوها با کادر فنی این تیم شود و شرایط را برای سومین فصل فعالیت سرمربی پرتغالی طلایی پوشان در این تیم مهیا کند.

دیگر خبرها

  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • صعود سپاهان به یک‌چهارم بعد از سه سال
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • مذاکرت مثبت لوپتگی با میلان
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است